Gå til innhold

Ny pc til ca 16-18 000


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en fersk student som skal kjøpe meg bærbar.. jeg har ca. 18 000 kr til rådighet og lurte på om noen hadde noen tips... til hva slags jeg burde kjøpe...

 

Den må fungere i

 

trådløst nettverk

ha dvd-brenner

kunne håndtere spilling (det vil kanskje si bra 3d kort?)

Stor harddisk for nedlasting av filmer og lignende

tv-ut

 

det er vel det viktigste...

men blåtann og ir og slikt er ønskelig det og...

 

noen tips?

 

jeg klarer aldri i verden å bygge selv så må nok kjøpe en "ferdigpc"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmmm... er det lang leveringstid fra netshop da?...

 

hmm... åssen prossesor er det her? trodde pentium var det beste... men jeg vet ikke så veldig mye om det her da...

 

men jeg burde altså ikke satse på noe fra dell, toshiba, siemens eller lignende?

Lenke til kommentar
han kunne jo ta ferrari 3200

Ja, der er jeg mest enig. Athlon 64 prosessor, og radeon 9700 128mb som er veldig bra til spill og gir fryktelig god spillytelse. Den har 60gb hd og dvd brenner + innebygget wireless-g wlan...

Beste alternativet om du skal spille.

 

Men netshop pcen er og fryktelig bra! ;)

Så om støy er veldig viktig, så går du for netshop sin. Er det ikke viktig, går du for Acer ferrari 3200.

 

Forøvrig finner du endel tester av forskjellige maskiner på Barbara.no, som kan gjøre ditt valg av maskin mye enklere! ;)

Lenke til kommentar

men jeg har jo fortsatt noen tusen å gå på på den fra netshop....

 

men det er ikke slik at denne maskinen blir fryktelig treg dersom jeg har mye på hardisken f.eks 2/3.... for det skjer ihvertfall.. med denne gamle stasjonære her...

 

 

noen som vet hvor lang leveringstiden er på den?

Lenke til kommentar

Ja... må jo ha noe gjøre i studietida.. :!: .så regner med at det blir endel spilling... men skal jo også brukes i skolesammenheng... men det gjør vel de fleste... men vil bare ikke kjøpe en pc som kun funker til å skrivebordsarbeid... keen på å kunne laste ned filmer og spill og drive med litt mer morsomme ting også da...

 

men er keen på dvd brenner x 8.....

 

widescreen hadde sikkert ikke gjort noe det heller...

 

men har også tenkt å legge såpass mye penger i det at den ikke er ubrukelig om et halvt år...

 

så noen fler tips???

Lenke til kommentar

har laget ett utkast:

 

 

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

G556D ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/DVD+RW (u/CPU/RAM/HDD) NOK 8888.00 NOK 8888.00

C1800D Intel-745BX 1800 MHz 2MB cache (Dothan) BOX for Centrino NOK 3699.00 NOK 3699.00

NBHD60-7200 Hitachi 2,5" IDE 60GB (7200rpm) HDD for notebook (08K0939) NOK 1799.00 NOK 1799.00

SO512D4 SO-DIMM 512MB DDR (400MHz) 200pin for notebook NOK 855.00 NOK 1710.00

IN22 Intel WM3B2200 MINIPCI 802.11G Wireless card for Centrino NOK 299.00 NOK 299.00

UF ECS "I-Buddie" USB Floppydrive (slim) for notebook NOK 345.00 NOK 345.00

BJ58 Logitech BJ58 Optical Wheel Mouse USB+PS2 bulk NOK 155.00 NOK 155.00

 

Totalt NOK 16895.00

 

 

noen som vet om det er tv-ut på denne? eller har forslag til forandringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...