Gå til innhold

Raskeste grafikkort sommeren 2004

Radial

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunne ikke se at denne har vært postet før. Hvis den har det, så beklager jeg.

Mye lesestoff for spesielt interesserte, og det er det jo mange av ;)

The Fastest Graphics Cards of Summer 2004

Konklusjonen må vel være at man blir fornøyd uansett, men testen bekrefter på en grei måte at Nvidia har kjempet seg tilbake.

Editleif.

Endret av Radial
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De glemmer å si at x800-serien også får et bra ytelseshopp med FarCry 1.2 (et prosentvis høyere hopp enn 6800-serien, hvis jeg ikke husker feil). Dette gjelder også til en viss grad R3xx-serien

I tillegg skal visstnok 3Dc implementeres i patch 1.3.

Skrevet
De glemmer å si at x800-serien også får et bra ytelseshopp med FarCry 1.2 (et prosentvis høyere hopp enn 6800-serien, hvis jeg ikke husker feil). Dette gjelder også til en viss grad R3xx-serien

I tillegg skal visstnok 3Dc implementeres i patch 1.3.

helt feil..1.2 versionen av farcry ble laget for å enable pixal shader 3.0 for nVIDIA sine kort, ikke for å øke for ATI sin ytelse

Skrevet
Rett og slett, to BRA kort produsenter, som presser hverandre nedover i pris!

Absolutt - vi er ikke tjent med at en enkelt produsent får såpass overtak som Nvidia hadde i sin tid - og som Ati til en viss grad fikk når de lanserte 9700pro.

Skrevet (endret)

Jeg begynte å bli alvorlig nervøs for konkuransen mellom ati og nvidia, da nvidea slapp nv30 serien, som mange hadde høye forventninger til men som ble en megaflopp. Jeg håpet at ikke det samme skulle skje med nv40 for da hadde nvidia tapt alt for mye av markedet i forhold til ati. Heldigvis ble nv40 serien mye bedre.

Endret av geir_er_1337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...