Gå til innhold

Merkbart fra 1Gb til 2Gb?


sm1pea07

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke noen grunn til å bruke mange penger på å bytte til brikker med lavere timinger... Det har kanskje noen få prosent å si på ytelsen.. men neppe så mye at det er verd prisen. Bruk heller pengene på noe som gir deg merkbare forskjeller.

 

Ang. Det med 1GiB eller 2GiB: Har du sjekket hvor mye ram du faktisk bruker? Hvis du skjelden bruker mer enn 1GiB så er det nok ingen vits å oppgradere.

 

Edit: Har du fått deg en fet lønn fra sommerjobben og ikke vet helt hvor du skal bruke pengene?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vær obs på at doom 3 med highest quality bruker minimun 400Mb av minnet til textur. Verre enn Farcry d. Men du trenger seff ikke spille med alt på full gauda.

Testa forskjellen siden jeg har 1,5 Gb på denne box'n samt bare 500Mb på en tilsvarende box her. Var helt fantastisk forskjell.

Bare til opplysning:)

Lenke til kommentar

Da vi er inne på spørsmål om Ram, lurer jeg på følgende ;

 

Jeg skal bygge ny socket 939 Fx-53 burk og skal ha ny ram. Bør jeg utnytte doble minnekanaler og kjøpe 2 * 512mb brikker, eller bør jeg kjøpe 1 * 1GB brikke ?

 

Og får jeg "kun" 512mb ram når jeg putter 2 * 512mb brikker i "dobbelmodus" på hovedkortet ?

Hvorfor er dette en bra ting, at jeg får usle 512mb når jeg faktisk har kjøpt 1GB ?

 

Venligst forklar en ram-n00b dette !

Lenke til kommentar
Vær obs på at doom 3 med highest quality bruker minimun 400Mb av minnet til textur. Verre enn Farcry d. Men du trenger seff ikke spille med alt på full gauda.

Testa forskjellen siden jeg har 1,5 Gb på denne box'n samt bare 500Mb på en tilsvarende box her. Var helt fantastisk forskjell.

Bare til opplysning:)

Det var dette jeg tenkte på angående nye tunge grafiske spill.

Lenke til kommentar

Det med mengde RAM er ganske missforstått. Det er ikke slik at mer RAM nødvendigvis er bedre, slik som man ser på prosessorer med høyere frekvens. Det som er viktig er at man har _nok_ RAM. Hvis du med dagens bruk aldri begynner å swappe til HDD, så har det ikke noe for seg å doble mengde RAM, det kan faktisk senke ytelsen fordi flere minnebrikker er tyngre å holde styr på for maskinen.

 

2 GB har i dagens marked svært lite for seg med mindre du driver med videoredigering, tung 3D-rendering osv.

Lenke til kommentar

Akkurat nå bruker jeg 162Mb minne av 1024Mb. Så om f.eks. et program ønsker over 1024Mb som er fysisk RAM, går den til hardisk (tildelt minne). Det er da den neste Gb'en gjør seg gjeldende. Men programmer blir tyngre og tyngre å drive for maskinen. En annen sak er da om prosessoren klarer å utnytte denne ekstra Gb'en. Bare ved "peak" power kan det utnyttes.

Lenke til kommentar
Da vi er inne på spørsmål om Ram, lurer jeg på følgende ;

 

Jeg skal bygge ny socket 939 Fx-53 burk og skal ha ny ram. Bør jeg utnytte doble minnekanaler og kjøpe 2 * 512mb brikker, eller bør jeg kjøpe 1 * 1GB brikke ?

 

Og får jeg "kun" 512mb ram når jeg putter 2 * 512mb brikker i "dobbelmodus" på hovedkortet ?

Hvorfor er dette en bra ting, at jeg får usle 512mb når jeg faktisk har kjøpt 1GB ?

 

Venligst forklar en ram-n00b dette !

Etter det jeg har hørt er det faktisk bedre med to 512 enn en 1gb.

Og som en før meg har sagt så får man selvfølgelig 1024 mb når man har to 512 mb.

 

Ville selv gått for 2x512.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...