Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

The Tangent gjenoppliver progrocken. Alt fra laid-back jazza piano til drivende rock, svære arrangement med kaskader av synth og tekniske utbrudd. Det er steinvanskelig å forklare egentlig.. Legg av en tohundring og stikk i platesjappa. Definitivt verdt pengene.

5636349[/snapback]

 

Kan det sammen lingnes med Thyrfing, Finntroll, Lumsk og / eller Windir?

Hvis ikke, så er det nok dessverre ikke noe for meg. ;)

5636408[/snapback]

 

Mjæ. De du nevner er metal. Windir er hvertfall bom, de andre har jeg ikke hørt. Tviler dog på at det er noe særlige likheter. Men hvordan kan du si at det ikke er noe for deg uten å ha prøvd? Sjangere er en uting.

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant, så sant. Er bare det att jeg er så ekstremt kresen. :whistle:

Men de fleste plasser er det jo mulig å høre på platene, vel, vi kan i alle fall gjøre det her. Så skulle jeg komme over platen, så skal jeg skjekke det ut. ;)

 

Edit: Finntroll, Thyrfing, Lumsk og Windir kan vel kankje minne litt om hverandre. Lumsk bruker Norske viser som tekst kan det virke som. Melodien er tung og melodiøs. Windir har jeg hørt svært lite av, men jeg tror det lingner på Lumsk. Thyrfing synger hovedsakelig om Vikinger, detter er også tungt og melodiøst. Finntroll synger hovedsakelig om troll, og livet rundt dem. Dette er også tungt og melodiøst. Finntroll var oprinnelig polka, og det er vel fremdeles polka inspirert :ermm::D

 

Edit2: Fikset litt på teksten.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Windir er black metal, og lignere ganske lite på lumsk, utenom at begge bandene har musikk som er klart inspirert fra norsk folke musikk.

5636649[/snapback]

 

Derfor jeg skrev;

Finntroll, Thyrfing, Lumsk og Windir kan vel kankje minne litt om hverandre.

;)

 

Hørt på klippet du linket til, jlarsen83. Det er nok altfor mye synth for min smak. Og vokalen var altfor kjedelig. Som sagt, jeg er veldig kresen. ;)

Lenke til kommentar
Windir er black metal, og lignere ganske lite på lumsk, utenom at begge bandene har musikk som er klart inspirert fra norsk folke musikk.

5636649[/snapback]

 

Korreksjon; Valfar ville vel heslt kalle det for sognametall :wee: Men kanon musikk er det,uten tvil! Men det er vel heller ikkje feil å kalle det svart metall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...