Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, hvis dere vil vite hvor mange bilder i sekundet kan dere laste ned fraps fra internett, så får dere opp ett lite tall i ett hjørne å ser hvor mange bilder i sekundet det er til en hver tid. Når jeg spiller spill så holder fps seg aldri oppe, når noe nytt skjer så synker den, så jeg lurer på når dere snakker om så fantastiske resultater i doom 3 om det er når det ikke er så mye action, eller om det er selv når det er mye som skjer på skjermen!

Endret av Salty-B
Lenke til kommentar
Hei, hvis dere vil vite hvor mange bilder i sekundet kan dere laste ned fraps fra internett, så får dere opp ett lite tall i ett hjørne å ser hvor mange bilder i sekundet det er til en hver tid. Når jeg spiller spill så holder fps seg aldri oppe, når noe nytt skjer så synker den, så jeg lurer på når dere snakker om så fantastiske resultater i doom 3 om det er når det ikke er så mye action, eller om det er selv når det er mye som skjer på skjermen!

Tallene vi snakker om her er det vi får når vi kjører den innebydge timedemoen. Vet at man kan bruker Fraps, men ikke så lett å sammenligne med den. Uansett, mye mulig at man faller enda lengre ned visse plasser i spillet. Husk på at tallene vi har her er snittet FPS i hele timedemoen vi kjører.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Hei, hvis dere vil vite hvor mange bilder i sekundet kan dere laste ned fraps fra internett, så får dere opp ett lite tall i ett hjørne å ser hvor mange bilder i sekundet det er til en hver tid.

Les nå ihvertfall første posten før du sier noe. "Timedemo" i Doom3 kan sammenlignes med 3dmark03 eller aquamark. Man får en poengsum når den er ferdig å kjøre.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Jada jada, har lest den første posten jeg. Men den poengsummen er vel fps eller tar jeg feil? er det ikke bedre å vite hvor mange fps det er til en hver tid da?

Men de fleste har jo også enten Fraps eller den innebygde fpsmåleren framme. Timedemoen er en test for å måle gjennomsnittlig ytelse over en viss tid. Det er ikke nødvendigvis en fullgod test for å finne ut hvordan systemet takler spillet. Poenget er å ha et sammenligningsgrunnlag for evt. justeringer i hardware eller i spillets innstillinger.

Lenke til kommentar
Jada jada, har lest den første posten jeg. Men den poengsummen er vel fps eller tar jeg feil? er det ikke bedre å vite hvor mange fps det er til en hver tid da?

Jo, vi kunne jo sikkert også kopiert inn de 5000 framsene man får når man kjører Timedemo1 med tilhørende fps for hvert enkelt sekund, men det hadde blitt litt mye tekst, så da er det greit med en demo som er lik for alle som regner ut gjennomsnitt av det maskinen din klarer å yte.

 

Noen som blir med å lage ny tråd?

sekund1: 43,5fps

sekund2: 43,4fps

sekund3: 42,8fps

sekund4: 42,3fps

.

.

.

sekund74: 35,6fps

 

DA kan vi sammenligne da!

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilken nVidia driver som er best for doom3 på 6800 kort?

 

Beta eller offisiell.

 

Bruker nå 61.77 og er ikke helt fornøyd.

Min erfaring: Både 66.00 beta, 65.73 og 65.76 gir bedre ytelse i Doom3 OG Farcry.

Jeg fikk best ytelse med 65.76. Kan nesten garantere at det samme for deg.

Lenke til kommentar
Fikk 49,1

 

Ultra high i 1280x1028 med uklokket skjermkort.. (MSI 6800 325/700)

... Får 44,2 med mitt x800pro uklokket. Det er vel en bekreftelse på at radeon-kort fortsatt sliter i doom3, selv med 4.9.

 

Eller er det bare jeg som får lavere score enn normalt...?

Hmm... Det kommer nå litt an på resten av pc'n da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...