Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk 49,1

 

Ultra high i 1280x1028 med uklokket skjermkort.. (MSI 6800 325/700)

... Får 44,2 med mitt x800pro uklokket. Det er vel en bekreftelse på at radeon-kort fortsatt sliter i doom3, selv med 4.9.

 

Eller er det bare jeg som får lavere score enn normalt...?

Hmm... Det kommer nå litt an på resten av pc'n da...

p4 3ghz, 1gb (ddr pc3200).

 

1280*1024 Ultra quality

 

High quality special effects - Yes

Enable specular - Yes

Enable shadows - Yes

Enable Bump maps - Yes

Vertical Sync - no

Antialiasing - no

 

Kjørte timedemo igjen nå, 44,5

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

1280*1024 Ultra quality

 

High quality special effects - Yes

Enable specular - Yes

Enable shadows - Yes

Enable Bump maps - Yes

Vertical Sync - no

Antialiasing - no

 

Kjørte timedemo igjen nå, 40,5

 

 

 

specs :

 

xp2500+@2800+

1 gb pc3200 ram 2,5-3-3-7

PoV 6800GT@400/1100

 

var dette greit?

 

 

EDIT : oioi, pc'n min har jo stått på 24\7 i de siste dagene, etter en restart tok jeg timedemo igjen,

 

FPS : 61,7

 

dette er vell mer rett?

Endret av Shade22
Lenke til kommentar
Med 4.9 fikk jeg 66.4 på andre gjennomkjøring :) (Har fortsatt Club3D X800Pro - uklokket)

-NeoRag-, kjører du BALANCED i kontrollpanelet til skjermkortet ditt?

 

Jeg får 67,3 med samme tweaks som deg i 1280x1024 Ultra High, alt on unntatt AA og VSYNC (regner med du kjørte det samme?), men hadde kanskje forventet litt større forskjell mellom kortene våre siden jeg har X800XT og en A64 3500+, mens du bruker et X800Pro og en A64 3400+...?

Lenke til kommentar

...og etter å ha installert windows nesten helt på nytt (bruker Drive Image, har en backup av en ren windowsinstallasjon) fikk jeg 70,2fps med HUMUS tweaken, og 67,4fps uten. Det er da en økning i allefall. :yes:

 

Det hjalp litt å bli kvitt diverse søppel i windows tydeligvis, og nå funker Catalyst Control Center også. ;)

Lenke til kommentar
se spec

 

fikk på 1280*1024  og ultra high  fikk 89fps på stock  mhz på skjermkort

Hvordan fikk du til det? Den verdien er jo sinnsykt mye høyere enn det jeg fikk med samme skjermkort og nesten like rask prosessor.

 

Bruker du disse innstillingene?:

 

High quality special effects - Yes

Enable specular - Yes

Enable shadows - Yes

Enable Bump maps - Yes

Vertical Sync - no

Antialiasing - no

 

Og kjører du noen som helst andre tweaks i Doom3? Hva med skjermkortet, står det på balanced i driverpanelet?

Lenke til kommentar

Specs:

 

AMD Athlon 64 FX-53 @ 2,4ghz

2gb PC-3200 OCZ platinum edition

Powercolor radeon X800pro 256mb DDR3 @ 400mhz

Seagate 200gb 8mb cache special edition

 

Maskinen ovenfor tester overraskende lavt i doom 3 timedemo demo1. Den testet til 35-40fps i Ultra high 1280x1024 0xAA uten vertical sync. Jeg synes det er for lavt for en pc med disse spesifikiasjonene. Hva mener dere?

 

I 1600x1200 4xAA og med vertical sync så testet den til 17-18 fps, det er også ganske lavt for den maskinen mener jeg.

 

Alle spesialeffekter var på.

 

På forhånd takk for alle svar :)

Endret av JunJun-Pe
Lenke til kommentar
Hvilken Catalyst-driver har du? Last ned 4.8 eller 4.9 du, og se om det hjelper. Kan også prøve diverse shader-tweaks som kan hjelpe litt på ytelsen.

 

x800pro @ 400MHz? Er ikke det underklokket?

Jeg har Catalyst driver 4.9, det burde jeg ha skrevet. Hva er shader-tweaks for noe?

 

Powercolor kortet har fabrikksettings på 400mhz. Så det er ikke underklokket.

Lenke til kommentar

Shader-tweaken er noe en ATI ansatt som kaller seg "Humus" på diverse forum har laget for bruk i Doom 3 i kombinasjon med ATI-kort, spesielt med tanke på X800-serien. Den øker frameraten i Doom 3, og med visse unntak ser grafikken omtrent like bra ut så vidt jeg har skjønt. I mitt tilfelle øker den frameraten med 3fps i 1280x1024 uten AA og uten vsync, men med alt annet aktivert. Mulig den øker enda mer med AA på, er litt usikker.

 

Den kalles som regel "Humus tweak" på diverse nettsteder, og består av en fil som skal legges i en katalog der Doom 3 er installert på harddisken din. Du finner filen samt mer info på denne linken.

 

Hvis nedlastingen ikke fungerer, finner du den mange andre steder på nettet også, den er ganske populær for tiden hos ATI-brukere. :D

 

Angående frameraten din, bør du se litt på målinger gjort i diverse reviews av X800Pro vs X800XT i Doom3 på diverse nettsteder, helst med Catalyst 4.9 installert, da kan du sammenlikne og se. Med dine innstillinger i 1280x1024 får jeg 65-67fps med mitt X800XT (ikke klokket) med Cat 4.9 uten shader-tweaken installert, kjører A64 3500+ med 1GB RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...