Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Da var 40 meter med sleeve, 200 heatshrink biter, 5 meter med sata sleeve og 0.75 meter med sata heatshrink bestilt til en nette sum av 60€. Om det ikke slipper gjennom tollen havner totalprisen på 570 norske kroner. Ikke så veldig ille pris sett i forhold til hvor mye sleeve og stuff jeg får. Det ble 20 meter med hvit og 20 meter med svart siden det er fargekomboen jeg skal gå for. Regner med det blir mye blod og småkutt før jeg får ferdig sleevingen.

Dette:

post-266150-0-63682900-1370892557_thumb.png

slipper gjennom tollen, har snakket med Nils på e-post ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt der før, og toll er det aller minste problemet. De kan jo ikke bevise at dette er skikkelige saker, så Nils skriver på "vare-etiketten" at de er verdt nesten null og niks! Bestillinga jeg la inn var på 46.04 (spoiler for hvilke), og på pakken sto det totalt 6. 99,9% av tilfellene går bra påstår han :)

 

 

1637412.jpeg

 

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt der før, og toll er det aller minste problemet. De kan jo ikke bevise at dette er skikkelige saker, så Nils skriver på "vare-etiketten" at de er verdt nesten null og niks! Bestillinga jeg la inn var på 46.04 (spoiler for hvilke), og på pakken sto det totalt 6. 99,9% av tilfellene går bra påstår han :)

 

 

1637412.jpeg

 

 

Vær obs på at tollvesenet kan be om dokumentasjon på varens verdi om de tar stikkontroll.

 

Da hjelper det lite om pakken er merket som gave med lav verdi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot å betale mva, toll og skatt. En må jo bidra litt. Det eneste som irriterer meg er at de inkluderer forsendelseskosten i mva beregninga. Det er ikke særlig snilt. Ja, ja... dagens OT.

Lenke til kommentar

Ordet "litt" blir vel kanskje ikke akkurat noe i nærheten av dekkende nok. ;)

 

Først så trekkes et par prosent (++) i avgift som arbeidsgiver trekker for å ha deg. Så kommer opp mot 50 % i skatt av det resterende som du må gi fra deg.

Av de resterende 45 % prosentene (ish) så skal du betale 25 % i MVA når du kjøper slikt. Da sitter du igjen med rundt 33 %, og i tilfeller hvor varen ikke er spesielt dyr, så vil også toll og eller tollavgifter fort stå for en større del av kaka på 200-250kr (33-40 % av varens verdi i dette tilfellet).

 

Nå sitter du igjen med noe rundt 20 % som du bruker til selve varen, og resten til staten.

Selvsagt, man er ikke ferdig der, for de som selger produktet skal selvsagt ha ca 25 % i frakt og håndtering.

 

Totalt: 85 % forsvinner altså til alt mulig annet enn det du ønsker (ja, det kan selvsagt være lavere om du ikke tjener så godt etc. men var bare for illustrasjon), og jeg skjønner godt om noen synes at dette er veldig kjipe penger. Vanskelig å få dårlig samvittighet om man kutter et ledd eller to. Spesielt Toll-delen er HELT bortkastet. Sånn er det jo når man i lille Norge har så strenge regler for import og skatt, og vår egene utsalgssteder er tilnærmet lik ikke eksisterende for slike produkter.

Ja, det hjelper jo ikke på at slike ting også er rimelig overpriset også, pga det lille markedet for det.

 

Personlig så ville jeg aldri livet betalt så mye for så lite og ville gått for lignende og tilsvarende produkter til brøkdelen av prisen. Og da må selvsagt prisen holdes under toll og MVA grensa for å få det til. :)

Lenke til kommentar

Kopier linken til bildet. ;)

 

Det funka vettu. Visste ikke det ;)

 

Noe sånt?

 

 

1637674.jpeg

 

 

Det ser bra ut, sjansen er nok minimal for at den blir åpnet siden det står det på den.

 

De pakkene jeg har hatt mest flaks med, er hvite små pappesker.

Blir i 80-90% av tilfellene, ikke sjekket. (egen erfaring de siste 5 åra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...