Gå til innhold

Mens vi venter på Doom III (ram annbefaling)


zipher

Anbefalte innlegg

Om du skal ha optimalt utbytte av DOOM bør du velge Geforce 6800 Ultra OC i stedet.

 

Ref. artikkel på HardOCP. Der har di gjennomgått DOOM 3 med en rekke forskjellige konfigurasjoner av hardware!

 

Hilsen

Merlin

 

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

;)

Ati har jo svart på dette da. "Dette er en ikke-sak - Doom 3 er ikke en gang tilgjengelig enda, og alle vet at noen av våre konkurrenter bruker partial precision der de kan, sier ATIs Chris Hook til Team Radeon"

 

"- Og forresten må vi ikke glemme at ATIs ytelse i testene ikke er dårlig i det hele tatt. Jeg tror Kyle [som skrev testen for HardOCP] selv sa at til og med X800 PRO leverte "flott" ytelse, og at Carmack [som leder Doom 3-utviklerne] sa i artikkelen at det er mer å vurdere enn bare antallet bilder i sekundet."

 

Her er eksempler på "driver juksing" som Nvidia også har gjort før (Ikke at ATI er helt uskyldige når det gjelder dette også ;)). Men jeg ville satse på litt mer "sann" info når Doom III er lansert.

Det er jo bare latterlig tynne jallaunnskyldninger fra ATI, det er vel liten tvil om at nvidia yter til dels markant mye bedre på doom3

 

AtW

Var ikke bare ATI som kom med dette. Han som testa det syntes at synlig var ATI bedre mens fps mente noe annet. Dette er jo nesten flashback fra Radeon 9700pro konkurrerte med de første FX kortene. Før kortene kom så ytet Geforce så mye bedre enn ATI, men når de først kom på markedet så var ATI så mye bedre pga. utvikling av drivere og pga. driverjuksing fra begge kanter. Men sier ikke at det samme skjer nå, men det kan. Jeg stoler ikke på tester av Doom III enda før det er kommet ordentlig på markedet samt. skjermkortene. Trur nemlig X800XT tar rotta av Nvidia kortene. Men dette er veldig off-topic ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke bare ATI som kom med dette. Han som testa det syntes at synlig var ATI bedre mens fps mente noe annet. Dette er jo nesten flashback fra Radeon 9700pro konkurrerte med de første FX kortene. Før kortene kom så ytet Geforce så mye bedre enn ATI, men når de først kom på markedet så var ATI så mye bedre pga. utvikling av drivere og pga. driverjuksing fra begge kanter. Men sier ikke at det samme skjer nå, men det kan. Jeg stoler ikke på tester av Doom III enda før det er kommet ordentlig på markedet samt. skjermkortene. Trur nemlig X800XT tar rotta av Nvidia kortene. Men dette er veldig off-topic ;)

Kortene er på markedet, spillet det er testet på er fullversjonen, er ikke noe mer å si om det, men jeg er enig i at det ikke er en nvidia/ati diskusjon, så jeg skal gi meg, irriterende mange diskusjoner som blir foruresnet av det fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Trur vi kan bare gi opp ATI vs. Nvidia med en gang... Men jeg er ikke på noen sitt parti. Jeg har Nvidia selv, men jeg mener at ATI har mest erfaring når det gjelder "high-end" så jeg trur nvidia har tapt enda en kamp... men som du sier... vi gir oss ;) er ikke noe poeng ;) så er det også veldig off-topic. er vel 100 andre topicer om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Har fremdeles litt problemer med corsair.Forstår ikke helt tabellen deres.

Tabell, hvilken tabell? :hmm:

Du kan ha 1GB ram i hver slot, og maks 3GB totalt.

Tabellen/oversikten på corsair's sider.

Kanskje jeg misforstår oppsettet, men er klar over at jeg kan kjøre maks 3gb.

Men du mener altså at det går fint med både 3200xl og pro og ikke bare 3200ll?

 

Takker forøvrig så mye for hjelpen!! :thumbup:

 

mvh

Lenke til kommentar
Men du mener altså at det går fint med både 3200xl og pro og ikke bare 3200ll?

Jada, det går fin-fint det.

Ikkenoe å bekymre seg over.

Ser ut som om de tabellene på corsair sine sider ikke har blitt oppdatert på en stund eller noe. :p

Takker!!

:thumbup:

 

mvh

ps: nattevakt du og?

Lenke til kommentar

PC4000 er ikke på noen måte "overkill". Har selv hatt 240FSB++ på mitt NF7-S 2.0. Jeg erfarte dog at jeg fikk best ytelse ved å kjøre 2-2-3-6 (brikkene klarer ikke lavere timinger uansett) ved 217MHz fsb. Jeg ville ha kjøpt PC3200 med gode timinger til Socket A dersom du ikke skal klokke. Skal du klokke, er PC4000 greit, kjekt å kunne bumpe timings.

Lenke til kommentar

Ikke for å være sær osv.

Men nå forklarte du nettopp hvorfor PC4000 er overkill.

 

En FSB på 240 klarer man med PC3200 minne bare du sette timings høyt nok, og 217MHz er vanlig å klare med PC3200 minne på 2-3-2-5 timings.

 

Problemet er at det ikke er all PC4000 minne som takler CL2, og da er det litt kjipt om prosessoren din maxer ut på feks. en FSB på 210MHz og du sitter der med 1:1 PC4000 minne på CL2,5.

 

Kjøp PC3200 med stramme timings uansett sier nå jeg... :roll:

Lenke til kommentar
En FSB på 240 klarer man med PC3200 minne bare du sette timings høyt nok

Hvis man hadde klart 240FSB++ med NoName PC3200, (vanlige timinger er 2,5-3-3-7 eller 2,5-4-4-8 for disse) tror jeg nok markedet for minnebrikkene som er spesifisert til DDR466 og høyere ville ha forsvunnet. Det er tross alt begrenset hvor mye man kan øke timingsene.

Lenke til kommentar

Med noname-brikker er det ikke alltid man klarer spesifiserte hastigheter engang.

Her snakker vi om "high-end" PC3200-minne med lave timings fra kjente produsenter.

 

Geil Golden Dragon brikkene mine (2*256MB) klarer 252MHz på 2,5-4-4-7...

Edit: Kingstonh KHX3200/256 BH-5- brikkene mine har jeg hatt oppe i 250MHz på 2-3-2-11 med 3,3v. (DFI NFII UI hk).

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

for dere som skulle være interessert:

 

Shacknews :

 

"The final DOOM 3 trailer has been released, showing two and a half minutes of in-game cinematic and action packed gameplay footage. Quicktime is required for the 43mb video. id Software's latest will be in stores next week. "

 

 

Bruk Filemirrors til å finne trailerern. filen heter: d3pcdownloadfinal.zip

Lenke til kommentar

Hei igjen :blush:

Ok. For ikke å gjøre ting alt for kompliserte:

Corsair!

Hos Komplett finner jeg Twinx 3200xl 1024 og twinx 3200pro 2048.

Ønsket mengde er 2gb xl.

Det enkleste burde vel da være twinx2048, men disse betegnes som pro IKKE xl?

Dersom valget da skulle være twinx1024xl mangler jeg fortsatt 1gb og hvilke 1gb vil være matchende for twinx1024xl?

Det går som kjent bra å kombinere 2x512 + 1x1024 på kortet.

Av en eller annen grunn finner jeg ikke 1x1024xl eller kanskje det betegnes annerledes som single brikke?

 

mvh

ps: mulig dette ble litt rørete, men klokken er 0300 :sleep:

Lenke til kommentar
trodde nForce korta hadde litt problemer med mer enn 1 brikke...eller at de ikke klarte å kjøre dem i raskere enn PC2700 hastighet da...? eller var det bare tidlige nForce2?

Mitt A7N8X kjører med 2x512MB 3200 på full fart uten problemer :) Minne er av billigtypen (twinmos).

:scared: GAH! mente mer enn 2!!! selvsagt kjører de bra med 2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...