Gå til innhold

Mens vi venter på Doom III (ram annbefaling)


zipher

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Ok kjøper at pc4000 kan være i nærheten av overkill, men hva da med crucial ballistix pc3200?

Har litt problemer med å finne ut av corsair. Sjekker ref guiden og finner at jeg kan kjøre 1xtwin512 3200ll eller 1xtwin1024 3200ll.

Problemet og spørsmålet er rett og slett hva vil være det beste ram-oppsettet til HK asus a7n8x deluxe. Og ikke bare da de to nevnte merker, men rett og slett i det hele tatt??

Har litt problemer med å finne noen guide på akkurat det.

 

 

mvh

Lenke til kommentar
trodde nForce korta hadde litt problemer med mer enn 1 brikke...eller at de ikke klarte å kjøre dem i raskere enn PC2700 hastighet da...? eller var det bare tidlige nForce2?

Mitt A7N8X kjører med 2x512MB 3200 på full fart uten problemer :) Minne er av billigtypen (twinmos).

Lenke til kommentar
hva med PC4000 til AMD 64 3200+ ? er det "overkill" ? Har jo 2x256Mb PC2100 nobrand nå jeg. Det er teh crap om jeg ikke tar feil.

Hva er mest fornuftig? PC3200 av skikkelig kvalitet eller rimelige PC4000 ?

PC3200 med 2-2-2-5 timings er det mest fornuftige.

Sett at du ikke skal ekstremoverklokke da.

 

nForce2 hovedkort har ingen problemer med å kjøre 2 eller 3 minnebrikker.

 

Uansett vil jeg anbefale brikker med så stramme timings som mulig, 2-2-2-5 er det aller beste til pc'er med en AMD cpu...

Lenke til kommentar
Dette var interessant. Jeg skal og ha ny ram. Har nforce2 kort også. Kunne noen gitt en link til desidert beste rammen ( 1gb, 1x1024 eller 2x512 ) som kan skaffes til dette hovedkortet? Pris betyr ikke sååå mye men... Gidder liksom ikke legge 3k i rammen.

Det aller beste er å kjøpe noe brukt minne med BH-5 IC'er, siden de ikke produseres lengre.

 

Det beste som er å få kjøpt nytt er Corsair sin 3200XL-serie.

Lenke til kommentar
Hvorfor lages ikke dette i Norge lenger?

De har aldri blitt laget i Norge...

Men det har seg slik at Winbond (produsenten av BH-5) fant ut at de ikke gadd å lage RAM-IC'er mer fordi det ikke var lønnsomt for dem eller noe.

 

Uansett, BH-5 er det beste av DDR(1) som er laget. Derfor er det ganske så populært og vanskelig (?) å få tak i.

Lenke til kommentar
Om du skal ha optimalt utbytte av DOOM bør du velge Geforce 6800 Ultra OC i stedet.

 

Ref. artikkel på HardOCP. Der har di gjennomgått DOOM 3 med en rekke forskjellige konfigurasjoner av hardware!

 

Hilsen

Merlin

 

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

;)

Ati har jo svart på dette da. "Dette er en ikke-sak - Doom 3 er ikke en gang tilgjengelig enda, og alle vet at noen av våre konkurrenter bruker partial precision der de kan, sier ATIs Chris Hook til Team Radeon"

 

"- Og forresten må vi ikke glemme at ATIs ytelse i testene ikke er dårlig i det hele tatt. Jeg tror Kyle [som skrev testen for HardOCP] selv sa at til og med X800 PRO leverte "flott" ytelse, og at Carmack [som leder Doom 3-utviklerne] sa i artikkelen at det er mer å vurdere enn bare antallet bilder i sekundet."

 

Her er eksempler på "driver juksing" som Nvidia også har gjort før (Ikke at ATI er helt uskyldige når det gjelder dette også ;)). Men jeg ville satse på litt mer "sann" info når Doom III er lansert.

Lenke til kommentar
Om du skal ha optimalt utbytte av DOOM bør du velge Geforce 6800 Ultra OC i stedet.

 

Ref. artikkel på HardOCP. Der har di gjennomgått DOOM 3 med en rekke forskjellige konfigurasjoner av hardware!

 

Hilsen

Merlin

 

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

;)

Ati har jo svart på dette da. "Dette er en ikke-sak - Doom 3 er ikke en gang tilgjengelig enda, og alle vet at noen av våre konkurrenter bruker partial precision der de kan, sier ATIs Chris Hook til Team Radeon"

 

"- Og forresten må vi ikke glemme at ATIs ytelse i testene ikke er dårlig i det hele tatt. Jeg tror Kyle [som skrev testen for HardOCP] selv sa at til og med X800 PRO leverte "flott" ytelse, og at Carmack [som leder Doom 3-utviklerne] sa i artikkelen at det er mer å vurdere enn bare antallet bilder i sekundet."

 

Her er eksempler på "driver juksing" som Nvidia også har gjort før (Ikke at ATI er helt uskyldige når det gjelder dette også ;)). Men jeg ville satse på litt mer "sann" info når Doom III er lansert.

Det er jo bare latterlig tynne jallaunnskyldninger fra ATI, det er vel liten tvil om at nvidia yter til dels markant mye bedre på doom3

 

AtW

Lenke til kommentar

Har fremdeles litt problemer med corsair.Forstår ikke helt tabellen deres. Ifølgen den så kan jeg kjøre 1xtwin1024-3200ll. Altså max 1024mb ram. Men ikke 1x2048???

Må være en feil i tabellen?

Tabellen sier heller ikke noe om xl eller xl pro.

Kan det brukes og hvor mye??

Noen som kan hjelpe?

 

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...