Gå til innhold

Pcen rebooter når jeg bruker nettverket .


Anbefalte innlegg

Pcen kan stå på i timer uten at noe skjer ,så skal jeg laste over en film ol. fra den andre pcen så rebooter den med en gang. hva er årsaken ?

 

256 ram SD 133

30 gb ibm

1000 celeron

52x cdrom Asus

geforce 2 MX200 eller noe PCI

jensen PCI nettverks kort 100mbit

Windows XP pro sp1

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har hatt akkuratt samme problem selv, du kan se en av trådene jeg postet om det her.

 

Om du går på egenskaper på min datamaskin, - avansert, - så går på innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting", så merker du "Start på nytt automatisk" AV. Når du gjør dette så vil du få en feilmelding istedenfor at den restarter.

 

Feilkoden du får opp kan du søke etter på www.microsoft.com, og da vil du få mulige grunner til feilen, og løsninger.

 

Jeg søkte opp feilkoden, og prøvde stort sett alt av mulige løsninger, uten hell. Det endte opp med at jeg byttet hovedkort, og alt var bra igjen ;)

Men det lå ikke ute noen bios update til hovedkortet mitt, om det gjør det til ditt så er det verdt et forsøk.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Heisann.

Har hatt akkuratt samme problem selv, du kan se en av trådene jeg postet om det her.

 

Om du går på egenskaper på min datamaskin, - avansert, - så går på innstillinger under "Oppstart og gjenoppretting", så merker du "Start på nytt automatisk" AV. Når du gjør dette så vil du få en feilmelding istedenfor at den restarter.

 

Feilkoden du får opp kan du søke etter på www.microsoft.com, og da vil du få mulige grunner til feilen, og løsninger.

 

Jeg søkte opp feilkoden, og prøvde stort sett alt av mulige løsninger, uten hell. Det endte opp med at jeg byttet hovedkort, og alt var bra igjen ;)

Men det lå ikke ute noen bios update til hovedkortet mitt, om det gjør det til ditt så er det verdt et forsøk.

 

Lykke til ;)

ok nå er det bare og vente på feil mellingen ... TAKKER så meget

Lenke til kommentar
hmm kan det være nettverks kortet da !? som er ikke helt som det skal ? kan jo bytte drivere eller noe lingnende

Selvfølgelig, et sånt problem kan skyldes mange årsaker. Jeg fikk bl.a. tips om å bytte ram, resette bios, flytte på pci-kortene osv. uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...