Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva så?

 

Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne det.

Filmen er den samme <check>

Fortsatt samme skuespillere <check>

Ikke tvangsdubbet til svensk <check>

 

Hva er da egentlig det store problemet?

7697576[/snapback]

Høh? Jeg synes det ser helt banalt ut med slike cover. Er du av de som heller ikke kjøper fine utgaver da fordi filmen er den samme og skuespillerne de samme?

Lenke til kommentar
Hva så?

 

Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne det.

Filmen er den samme <check>

Fortsatt samme skuespillere <check>

Ikke tvangsdubbet til svensk <check>

 

Hva er da egentlig det store problemet?

7697576[/snapback]

Høh? Jeg synes det ser helt banalt ut med slike cover. Er du av de som heller ikke kjøper fine utgaver da fordi filmen er den samme og skuespillerne de samme?

7697646[/snapback]

 

Er da mange som er av den oppfatningen. Det er langt flere som bare ser filmen, enn det er folk som bryr seg om cover og ekstrainnold.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg fullt klar over. Alt for mange av dem er det også. :p

 

Men når fyren først kjøper 4 Disc Extended version er det litt kjipern når de kommer og det står Sagan om Ringet: Härskar Ringen på en av dem. Han bryr seg tydeligvis litt ettersom han har brukt penger på denne utgaven.

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg fullt klar over. Alt for mange av dem er det også. :p

 

Men når fyren først kjøper 4 Disc Extended version er det litt kjipern når de kommer og det står Sagan om Ringet: Härskar Ringen på en av dem. Han bryr seg tydeligvis litt ettersom han har brukt penger på denne utgaven.

7697779[/snapback]

 

Vel, nå har jo LOTR og LOTR extended flere forskjeller enn bare et cover-bilde da. LOTR Extended et tross alt MYE lengre.

 

EDIT: ... Men jeg skjønner jo poenget ditt. Personlig kan jeg ikke fordra det latterlige "Sagan om Ringen"-navnet. Jeg kan ikke fatte og begripe at svenskene selv klarer å holde ut med det! ^^

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Siste film:

 

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Extended 4 Disc)

The Lord of the Rings: The Two Towers (Extended 4 Disc)

The Lord of the Rings: The Return of the King (Extended 4 Disc)

 

Alle ble kjøpt hos CDON.COM til 249,- stk.

7695530[/snapback]

Håper du er klar over at du akkurat har bestillt kjempefine boksset.. Med svenske cover..

7697471[/snapback]

 

Ja, jeg er fullstendig klar over det.

 

Først tenkte jeg at dette skulle jeg aldri ha, det høres og ser jo litt dumt ut, "Sagan om Konungens Återkomst". Jeg sjekket så videre på nettet etter den norske og engelske versjonen. Fant de, men over 100,- kr dyrere en den svenske versjonen, tenkte da med meg selv hvorfor skal jeg punge ut over 100 spenn ekstra for å få coveret på norsk? De filmene kommer til å stå i hylla som alle andre jeg har likevel, så det har egentlig ikke stor å si, bare jeg forstår hva som står på dem, og det gjør jeg.

Viktigste av alt, det er akkurat samme innholdet i dem uansett hvilket språk coveret er på.

 

Jeg skulle også ha norsk undertekst, ikke at det er så viktig for meg, men fordi jeg ikke er den eneste som skal se på dem.

 

Personlig kan jeg ikke fordra det latterlige "Sagan om Ringen"-navnet. Jeg kan ikke fatte og begripe at svenskene selv klarer å holde ut med det! ^^

 

Svenske tenker sikkert det samme om oss når vi forandrer filmtittel til norsk.

Lenke til kommentar
Først tenkte jeg at dette skulle jeg aldri ha, det høres og ser jo litt dumt ut, "Sagan om Konungens Återkomst". Jeg sjekket så videre på nettet etter den norske og engelske versjonen. Fant de, men over 100,- kr dyrere en den svenske versjonen, tenkte da med meg selv hvorfor skal jeg punge ut over 100 spenn ekstra for å få coveret på norsk? De filmene kommer til å stå i hylla som alle andre jeg har likevel, så det har egentlig ikke stor å si, bare jeg forstår hva som står på dem, og det gjør jeg.

Viktigste av alt, det er akkurat samme innholdet i dem uansett hvilket språk coveret er på.

 

7698466[/snapback]

 

Du så ikke at de koster 120kr på www.play.com, da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hva har cover å si da? Er jo filmen og dets innhold man skal se. Kan ikke tenke meg at man ser så mye på ett cover. Orker jo ikke å bruke masse ekstra penger på å få ett norsk cover, jeg ser på i 10 sek.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Først tenkte jeg at dette skulle jeg aldri ha, det høres og ser jo litt dumt ut, "Sagan om Konungens Återkomst". Jeg sjekket så videre på nettet etter den norske og engelske versjonen. Fant de, men over 100,- kr dyrere en den svenske versjonen, tenkte da med meg selv hvorfor skal jeg punge ut over 100 spenn ekstra for å få coveret på norsk? De filmene kommer til å stå i hylla som alle andre jeg har likevel, så det har egentlig ikke stor å si, bare jeg forstår hva som står på dem, og det gjør jeg.

Viktigste av alt, det er akkurat samme innholdet i dem uansett hvilket språk coveret er på.

 

7698466[/snapback]

 

Du så ikke at de koster 120kr på www.play.com, da?

7698560[/snapback]

 

Leste du i det hele tatt hele innlegget mitt? De på play.com har ikke norsk undertekst.

Lenke til kommentar
Personlig kan jeg ikke fordra det latterlige "Sagan om Ringen"-navnet. Jeg kan ikke fatte og begripe at svenskene selv klarer å holde ut med det! ^^

 

Svenske tenker sikkert det samme om oss når vi forandrer filmtittel til norsk.

7698466[/snapback]

 

I såfall er de dumme. "The Lord of the Rings" blir "Ringenes Herre" på norsk, direkte oversatt. Det kan ikke sies det samme for "Sagan om Ringen".

 

Dessuten tviler jeg på at svensker bryr seg om hva vi har slags skrift på DVD-ene våre. Vi har så dyre DVDer at jeg ikke kan fatte hvorfor noen svensker skulle komme til Norge og kjøpe DVDene sine her.

Lenke til kommentar
Håper du er klar over at du akkurat har bestillt kjempefine boksset.. Med svenske cover..

7697471[/snapback]

Jeg bare må spørre: Hva så?

7697524[/snapback]

Er vel bare meg.. Jeg kan egentlig ikke fordra det.. Er på en måte greit om det bare er svensk på vanlig cover, men når det er "brent" nede i et stykke papp.. :p

 

Men alt om alt så er jeg veldig var på covere.. Litt most= :no:

 

:)

 

Edit: Skriveleifene hagler..

 

Edit2: Har faktisk bestillt to boxset fra CDON med svenske covere.. Simpsons sesong 7 og 8.. Da visste jeg at jeg bare fikk med en liten plastlapp.. Som jeg ikke har hengene inni den plastsaken på hodene lenger.. ;)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Er det noe jeg ikke kan fordra ihvertfall, er det fransk/engelsk tekst om hverandre på coveret, noe som er vanlig på R1 utgivelser i Canada (men varierer alt etter hvilket filmselskap som utgir). Å se filmtittelen BÅDE på engelsk og fransk på ryggen av coveret gir meg fnatt.

Lenke til kommentar
Er det noe jeg ikke kan fordra ihvertfall, er det fransk/engelsk tekst om hverandre på coveret, noe som er vanlig på R1 utgivelser i Canada (men varierer alt etter hvilket filmselskap som utgir). Å se filmtittelen BÅDE på engelsk og fransk på ryggen av coveret gir meg fnatt.

7699135[/snapback]

 

Bestilte Kill Bill fra dvdstrax når den kom R1 og hva fikk jeg Tuer Bill :wallbash:

 

Så der stiller vi i samme bås...

 

Edit:

 

The General fra EzyDVD for 31 australske dollar...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...