Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SDSL. Catch, NGT eller..?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal flytte, og ønsker internett. ADSL er ikke noe alternativ for meg, så nå er jeg på utkikk etter en god SDSL-linje... Trenger ikke allverdens bandvidde, men 1Mbps er cirka det nivået jeg ønsker å ligge på. (Gjerne mer, om prisen er fin.) Nå har jeg ikke allverdens med penger, så ønsker ikke å gå på trynet sånnsett, så jeg vil jo gjerne bestille rett...

(Og nei, jeg har ikke fast-telefon dit jeg skal flytte, og vil heller ikke ha det.)

Tenkte å ha en eller to servere kjørende, og ellers surfe og spille på to-tre maskiner i nettverket...

Router har jeg tenkt å fikse selv. En sånn liten Linux-boks. Så ikke tenk på den.

 

Har sett litt på Catch og på NGT.

 

Catch har gratis etablering inntil videre. Er det ellers noen viktige forskjeller her, eller skal jeg gå for Catch? Har hørt at de har bedre ping (viktig for spilling).

Hvem sender med best utstyr..? (Modem, etc.)

 

Edit: Og såklart, er det noen andre alternativer (i Tromsø)?

 

På forhånd takk og ha en god kveld.

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Catch har gratis etablering inntil videre. Er det ellers noen viktige forskjeller her, eller skal jeg gå for Catch? Har hørt at de har bedre ping (viktig for spilling).

 

Hvem sender med best utstyr..? (Modem, etc.)

Hei,

 

Har selv hat 2.3Mbit SDSL fra BlueCom (Catch) i over 2 år - og har vert veldig fornøyt. Har aldrig hat bruk for Support - så der kan jeg ikke svare om de er bedre end andre leverandører.

 

Enorm bra ping (20 - 30ms) til norske spillservere. Bor ca. 1 Km fra sentral.

Men du kan godt glemme det med bra ping, hvis der er andre/annet der bruker linjen samtidigt.

 

Modemet som ble sendt fra Catch virket upåklageligt og var let at kople opp. Om det er bedst er vanskeligt å si - jeg ikke har prøvt annet.

 

PS. Jeg har ADSL 1024/256 fra Tele2 nu (1500,- i måneden for SDSL ble for dyrt for mig). Pingen er nu 35 - 50ms til norske spillservere.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Var det bare å koble modemet rett i nettverkskortet i PC'en, og rett i vanlig telefonkontakt-hull i veggen?

 

Hei,

 

Ja - det var bare å kople til. Enkelt og greit. Hadde samme IP-adresse hele veien (uten å betale ekstra).

Jeg købte dog hurtigt en Barricade 7004BR Router/firewall/switch og det fungerte bra. Routeren er dog ikke det bedste - må reboote den ca. hver 14. dag.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Har selv hatt Directconnect.no som isp.

 

Supporten er upåklagelig.

 

Fikk til og med en fast ip til.

 

Ping til norske CS servere : 6-12 ms .

 

(skremmende lavt)

 

har 2/2 mbit linje.

 

Og til dere som syntes 3000,- er dyrt for oppkobling.

 

Regn på det her :

 

12 mnd med Catch = 1471,- mnd * 12 = 17652 kr året

Directconnect = 999 * 12 + 3000 (oppkobling) = 14998 kr året.

 

Du sparer over 2600,- året på det. :w00t:

 

Oppetiden er fjellstabilt.

 

Hadde riktignok problemer til å begynne med, men måtte bytte modem.

 

Oppetiden mot internett er nå 35 dager.

Uten å ramlet ned.

 

Har server hjemme hvis du er intressert i "bevis"

http://82.148.164.198 <-- mrtg

 

Også får du 2 faste iper , uten ekstra kostnader.

 

Får ikke kjørt traceroute her fra jobben.

Men kunne vist deg pingen til vg.no

9-10 ms . Og 3 routere før den havner på serveren vg.no har.

 

Supporten , tja . Bruker ca 10 sek fra det ringer til du får svar.

 

De er også meget god hjelp til å gi deg litt ekstra linje grunnet ip overhead ;)

 

Jeg gikk for directconnect, angrer ikke på det.

Lenke til kommentar

Jeg har også linje fra Direct Connect, linjene er av ypperste kvalitet, det er greit at Catch har gratis etablering i sommer (det er bare 2 dager igjen av kampanjen....) Catch har normalt 3100.-i etablering.

På sikt klarer alle å se at med en månedspris på under tusenlappen, vil det lønne seg på sikt å velge Direct Connect.

En ting er sikkert: Det er bare 2 seriøse alternativ på SDSL i Norge om du krever kvalitet: Catch og Direct Connect. Krever du bra månedspris, er det bare et alternativ, (500.- i måneden i forskjell er MYE!!) Direct Connect!

Lenke til kommentar
bruker ikke DC catchs linjer da?

Nope.

 

Har selv linje ifra DC, er veldig fornøyd. Men har ikke den hastigheten jeg skal ha, men det er hyggelige folk på support. Så det er nok i orden snart.

 

edit: så plutselig at de har satt ned prisen på 2mbit shdsl fra 1099 til 999. Det var kjekt :thumbup:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...