Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ADSL og skifting av isp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det hele startet med at jeg valgte å si opp min gamle isp(Kvalito) og skifte til ny(Catch). Fredagen som var kom jeg hjem fra lan. Jeg fikk ikke internett på pc min, men det var fortsatt dsl-lys i adsl modemet.

 

Jeg regnet med at det var min gamle isp som hadde stengt linja, men bestemte meg for å teste med et annet modem.

 

Når jeg plugget i modemet til en kompis sluttet dsl lyset å lyse. Telefonen virket heller ikke med modemet i.

 

Jeg skiftet tilbake til det gamle modemet, men det er samme problemet med der også.

 

 

 

Har sendt mail til Kvalito/MTU-link å de kan bekrefte at linjen er stengt.

Catch har vist ikke fått noen bestilling.

 

Noen som har en ide hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikter du til problemet at telefonen ikke fungerer med Modem tilkoblet?

 

Ettersom du ikke har internett tilgang så trenger du ikke ha modemet tilkoblet, mulig du trenger en splitter for å få telefonen til å fungere?

 

Lurt å bestille i god tid før du avbestiller ;)

Lenke til kommentar

Kva er vitsen med å avbestille det gamle abonnementet :hmm:

Når eg skifta abonnement ga eg beskjed til dei eg skulle ha abo med (adsl.no), og dei ordna alt.

Det går vel ikkje an å ha to ADSL abonnement på same linja, slik at det gamle abo blir automatisk kopla ut når det nye blir tilkopla?

Det er vel betre å kanskje risikere å betale dobbelt ei lita stund enn å vere utan?

Lenke til kommentar

Du bestilte hos catch samtidig som du sa opp linje til MTU?

 

Trur det kan ofte vere lurare å få den du tegner hjå til å sei opp den gamle linja, dermed unngår ein slike uheldige situasjoner som du har opplevd no.

 

men rart at ikkje du har merka at catch ikkje ahr mottatt bestillinga di, er et ikkje vanlieg å sende ein del papirer og mail som bekreftelse på mottatt bestilling?

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

huhu, har omtrent samme problem her om dagen (ngt -> catch), men her er det kun Catch inet som ikke funker selv om dsl lampa lyser som et juletre

 

bare kontakt Catch kundeservice etter bestilling så skal du se det ordner seg, de purrer på Telenor osv for deg om det trengs (kommer montør her på torsdag)

 

så videre får du ha lykke til :)

 

/daC!

Lenke til kommentar

telefon kan slutte å fungere pga. tilfeldigheter. ringt 145 og nevn ikke ordet "adsl" til operatøren du snakker med.

 

linjen blir som regel ikke fysisk koblet ned ved en oppsigelse som dette (altså ikke isp bytte) før etter en liten stund (0-2 uker, varier litt) mens ved en oppsigelse blir

du som regel slettet fra isp'ens routere osv ganske umiddelbart. dermed vil dsl lyse men du kommer ikke på nett.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å formulere meg litt bedre.

 

Det jeg spør om er, når jeg sier opp min linje avtale med feks MTU link.

Vil "Line" lyset i isdn modemet slutte å lyse når jeg plugger in adsl modemet?

 

Vis nei, hvor ligger feilen? Linjen i huset våres? I begge modemene jeg har testet? Eller er det en feil med "linjen" min?

 

Eller er det ikke noe feil? Skal jeg bare vente til catch har satt opp linjen sin å se om det er noe feil?

Lenke til kommentar

MTU link har 3 mnd oppsigelse. Så de kobler ikke ut linje med en gang. Gjorde ikke det i mitt tilfelle. Jeg sa opp før jeg bestillte hos DirectConnect. Var litt forbannet på dem en stund. Men linja deres virket fint til DirectConnect fikk koblet om til den nye. Jeg byttet med SHDSL, men skal ikke være noe forskjell der. Er enklere om du bytter fra ADSL til SHDSL siden de bruker forskjellige par i ledningen. Trengte det når jeg gikk fra Telenor til (ikke)Kvalito. Ring MTU link og spør. Beste tipset i dag fra salif.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...