Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett gjenom Switch


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er koblet til, internett gjennom en ruter/switch sak som er oppe (jeg har datan nede) og jeg ville koble opp min åg 2 andre datar gjenom en D-link Switch.. men fikk ikke no tilgang til internett...prøvde også å koble internet dirkete til switchen uten hell så jeg lurte på deler ikke switch'er internett? :hmm::blush: (det er en 8ports D-Link Switch)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hell så jeg lurte på deler ikke switch'er internett? :hmm::blush: (det er en 8ports D-Link Switch)

Hvis innstillingene er OK på maskinene så ville jeg tippe at kabelen mellom switch og routeren din er feilkoblet eller defekt.

Lyser det i lysene switch og router når du plugger de sammen?

Lenke til kommentar
ingen kabler er "hjemmelaget"

vis det er far din som har lagt dem opp så er det jo hjemmelaget, det vil si at han har plugget dem selv, ikke laget selve kabelen selv. Han får kabalen på en rull og så kapper han opp etter lengdene han skal ha, og så lager plugger på dem. Etter min mening er dette en hjemmelaget kabel.

 

EDIT: kjør->cmd/command->ipconfig og lim inn det som står der.

Endret av warillion
Lenke til kommentar

At internett ikke fungerer nede, skyldes nok at PC-ene nede ikke har kontakt med ruteren oppe.

 

Det skyldes enten, som agvg nevner, at det er feil med kablingen, ELLER at IP adressene ikke er like som PC-ene oppe.

 

Finn ut hva den lokale IP adressen på en PC oppe er (f.eks 192.168.0.3) og endre IP adressene til PC-ene nede slik at dem er det samme (med unntak av siste sifferet selvsagt).

 

Får du ikke kontakt med verken internett eller PC-ene oppe da, er det feil med kablingen (mellom ruter og switch).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...