Gå til innhold

Trenger ny mobil.


Anbefalte innlegg

etter ei helvettes fylla igår, trenger jeg ny mobil. Kriterier.

 

-Ikke over 2000 kr

-Litt minne må den ha, 1 mb er for lite.

-Litt på design, må ikke vær for stor

-Må ha plass til MANGE tlf nr

-IR hadde vært kjekt

-Kamera er ingen nødvendighet men må innrømme at det er morsomt

-Stort tastatur, så en ny siemens st55 er inget alternativ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det være uten eller med et spesielt abbonement?Hva med SE T610?Den får du jo for rundt 1500kr for tiden,så at de har den for 1200kr på Elkjøp.Men da er den låst til Netcom i 12mnd.Eller hva med Nokia 6610i?Begge mobilene jeg nevner følger stortsett dine kriterier.Men om du vil bevege deg litt over prisen,si rundt 400kr så kjøper du deg Siemens CX65.

Lenke til kommentar

Jeg har en SE T610 og batteritiden er den samme som på T630.Min mobil holder mellom 6-8 dager,slår den av om natta og bruker den ganske mye egentlig.BT står på ganske mye,sender og mottar masse sms/mms.Men om jeg har den på døgnet rundt holder den vel 2-3 dager.Synes det er ganske bra egentlig.Jeg vet hva dine kriterier er men du kan ikke tenke deg Nokia 3650 da?Den har jo plass til MANGE tlf nr,sms og alt du måtte ønske deg.Men det er jo litt stor,merkelig tasteoppsett men det venner man seg til og kanskje litt dårlig batteritid,min vart bare 1-1.5 dager.Så har den jo både IR og Bluetooth.Så koster den bare 1995kr hos Netshop.Jeg synes den er verdt å kjøpe den,mye for pengene.

Lenke til kommentar
Siemens M65 skulle være som skapt for deg. Store gode taster. Hele 11MB minne, stor og fin skjerm.  :thumbup:

hvis trådstarter mener uten abb. er M65 for dyr.

 

Jeg vil anbefale Siemens C65.

 

Kamera, 65 tusen fargers skjerm, 10,32 (!!) mb minne, for 1800 kr uten abb..

Wooopps.. Uten ab. ja :blush:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Siemens M65 skulle være som skapt for deg. Store gode taster. Hele 11MB minne, stor og fin skjerm.  :thumbup:

hvis trådstarter mener uten abb. er M65 for dyr.

 

Jeg vil anbefale Siemens C65.

 

Kamera, 65 tusen fargers skjerm, 10,32 (!!) mb minne, for 1800 kr uten abb..

Den så veldig aktuell ut, desverre er det ingen som har fått den inn, og for meg haster det egentli å få ny mobil. :no:

Lenke til kommentar
Tenkte på den, men har hørt så mye negativt om den.  :dontgetit:

Den har i alle fall lite minne. Minnet er på ca 2mb, men (det kan være jeg husker feil) en del av dette er allerede opptatt når man kjøper den. Det blir hyppig bruk for opprydding. Dessuten synes jeg kameraet er noe av det dårligste jeg har prøvd på en kameramobil. Når det gjelder minne og kamera, er det verre med storebror T630, som er langt nyere på markedet. Den har fremdeles 2 mb minne, og CIF-kamera. I markedsføringen skryter SE av at man kan få VGA-bilder på den. Dette skjer elektronisk, og gir bilder som er elendige.

 

- -

 

I likhet med enkelte andre her, vil jeg anbefale Siemens. Spesielt M65 og CX65 har det beste VGA-kameraet jeg har prøvd. Kanskje SE K700i har samme kvalitet. Siemens-kameraet har mange innstillinger, bl.a zoom, og er lett å betjene, selv om det er litt tregt (bruker litt tid på å lagre). Om du synes at det kunne vært litt morsomt med kamera, vil du definitivt synes det når du har prøvd CX65/M65!!! Billedvisningsalternativene er også meget gode på disse siemensmodellene (sannsynligvis også på C65)

 

De to nevnte Siemensmodellene gir masse for pengene, og med binding får du dem innenfor "budsjettet" ditt. Dessverre er det en del bugs i firmwaren, men Siemens legger ut oppdateringer på hjemmesiden, som man selv kan/får oppdatere telefonene med via kabel. 11 mb minne, men kun 5-6 er ledig ved kjøp. Vær obs på at joysticken på CX65 kan være vond/ubehagelig å trykke inn. Det må nemlig litt kraft til for at telefonen reagerer når du trykker den inn. Ellers er joysticken meget presis og bra å bruke. Tastene på CX65 er ganske store og behagelige. Begge modellene har en stor TFT-skjerm.

 

Siemens C65 er også et bra valg. Den har mye av det de to ovenfornevnte modellene har, men kun CIF-kamera. Minnet er derimot like stort. Den har STN skjerm med 65000 farger.

 

på siementelefonene har man svært gode muligheter til personlige innstillinger, bla.a fargetema.

 

- -

 

Nokia 6610i er en helt grei telefon, og den er meget lett å betjene. Telefonen bygger på velkjente 6610, og virker noe utdatert. Men det fungerer absolutt! Du kan sammenligne 6610 og 6610i på Nokias hjemmesider. Telefonen er meget stilig. Menyene er ikke like lynraske som på enkelte andre nokiamodeller, men de henger med i svingene for det. Tastaturet er passe stort, og et av de beste å bruke. Kameraet er ikke all verden, men jeg har prøvd verre. Det er rimelig bra lysfølsomt, har få innstillingsmuligheter, men er kjapt å bruke. Minnet er på ca 4 mb, og det aller meste er ledig ved kjøp. Skjermen er av STN-type og med 4096 farger. Men den er OK. Skal i følge en test være noe klarere og skarpere enn skjermen på 6610. 6610i har innebygget FM-radio. Nokias programvare til overføring til PC er meget bra. Dessuten kan man kjøpe Oxygen Phone Manager 2 på nettet. Denne programpakken er vel så god som Nokias egen.

 

Noe Nokia snart burde lært seg, er mulighet til å velge hvilke ukedager vekkerklokka skal ljome. Dette er standard på Siemens og sikkert alle andre vanlige merker. Man burde også kunne velge hvor lenge bakgrunnsbelysningen skulle stått på (som f.eks på Samsung), når man er inne i menyene. 15 sekunder er for lite. På Siemens kan man heller ikke bestemme tiden, men der er lyset på i ca 30 sekunder.

 

- -

 

Besøk www.sprites.dk så får du se masse eksempler på bilder tatt med de fleste mobilkamera på markedet. M65 mangler, men CX65 har samme kamera. 6610i mangler, men det tar vel noenlunde samme bilder som 3200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...