MrAHB Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Jeg lurer på hvilken DVD-brenner som er best under 1000kr, dvd brenneren skal brukes til alt, og derfor gjelder selvsagt hvor god den er på å brenne cder, kopiere cder, kopiere audio-cder, ja rett og slett alt. -Har hørt at plextor sine er veldig gode, men de er vel sikkert dyre, så: Hvilken er best til 1000kr?
OC-Freak Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Best? Tja..... Her er noen meninger/erfaringer jeg har med forskjellige brennere. Plextor PX-712A +Relativt god leser +mye ekstra dill og dall og finesser +12x +God brennekvalitet på plater den er optimisert for (F.eks Taiyo Yuden) -DYR -Dårlig på CD-Brenning -Dårlig på brenning av enkelte typer DVD plater. -Støtter ikke dual layer -Støtter ikke bitsetting NEC ND-2510A +Dual layer +Meget god brennekvalitet på de fleste plater og platetyper +Rimelig! -Elendig leser, et fingeravtrykk kan være nok til at den feiler -Dårlig på lesing av kopibeskyttede plater (spill og musikk). -Støtter ikke bitsetting BenQ DW1600A +Dual layer +16X DVD+R brenning +Støtter bitsetting +God brennekvalitet +Ok pris i forhold til at det er ny teknologi osv +Får 12x DVD-R og 4x DVD-R støtte i August +Relativt god leser -Leveres ikke med DVD-R og DVD-RW brennestøtte når du kjøper den -40x CD-Brenning - noen konkurrenter har 48x. MSI DR8-A2 +40x CD-Brenning -Relativt dårlig brennekvalitet på de fleste plater, spesielt DVD-R -Relativt dårlig leser -ikke bitsetting støtte -ikke dual layer støtte LG GSA-4012B +12x DVD+R +Dual layer DVD-Brenning +God brennekvalitet på enkelte platetyper (Spesielt Taiyo Yuden) -Elendig platestøtte - mange 8x plater brennes bare på 4x. -ikke bitsetting støtte -Middelmådig leser Dette var da noen ihvertfall. Akkurat nå er BenQ DW1600A min favoritt - koster vel rundt 1170,- i retail utgave hos f.eks www.norwaydisc.no og www.mpx.no
Rubex Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Ser at du har nevnt bitsetting noen ganger.... Hva er det?
OC-Freak Skrevet 23. juli 2004 Skrevet 23. juli 2004 Bitsetting er en liten bit som endres på DVD+R og DVD+RW plater som gjør at platene identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R eller DVD+RW. Dette øker kompatibiliteten en del. Kompatibilitet med DVD-Spillere vil jeg rangere slik: 1: DVD+R med DVD-ROM bit setting (et par % bedre kompatibilitet enn DVD-R) 2: DVD-R (ca 4% bedre kompatibilitet enn DVD+R) 3: DVD+R Selv bruker jeg bare DVD+R med bitsetting til personlig bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå