Gå til innhold

AMD64 : hvor mye klokker du?


Anbefalte innlegg

Noe som er interessant er vcore, så det burde være med. Steppingen burde også være med synes jeg.

 

Hovedkort : Shuttle AN50R

Chipsett : nForce3 150

CPU / Stepping : A64 3200+ 1mb / DAAOC 0412RPMW "C0"

FSB / Multi / Mhz: 276 / 10 / 2760Mhz

Vcore: 1.8

Minne : Twinmos BH5

Kjøling: r507a moddet prom

 

Er ikke ferdig med å maxe den helt ennå. Med 1.85-1.9v så håper jeg å nærme meg 2850Mhz.

 

BTW: Hva er det du vil ha i denne tråden? Max stabile hastgihet, max halvstabile hastighet, eller max cpu-z hastighet?

åssen pokker klarer du OC så mye med et HK uten PCI og AGP lock? Jeg har og shuttle HK men har ikke turt siden jeg er redd for å ødlegge noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe som er interessant er vcore, så det burde være med. Steppingen burde også være med synes jeg.

 

Hovedkort : Shuttle AN50R

Chipsett : nForce3 150

CPU / Stepping : A64 3200+ 1mb / DAAOC 0412RPMW "C0"

FSB / Multi / Mhz: 276 / 10 / 2760Mhz

Vcore: 1.8

Minne : Twinmos BH5

Kjøling: r507a moddet prom

 

Er ikke ferdig med å maxe den helt ennå. Med 1.85-1.9v så håper jeg å nærme meg 2850Mhz.

 

BTW: Hva er det du vil ha i denne tråden? Max stabile hastgihet, max halvstabile hastighet, eller max cpu-z hastighet?

åssen pokker klarer du OC så mye med et HK uten PCI og AGP lock? Jeg har og shuttle HK men har ikke turt siden jeg er redd for å ødlegge noe

Det er agp-lock på alle nForce3-kort, men ikke PCI-lock. Så lenge man bruker PATA kontrolleren på HK betyr ikke manglende lock stort. Jeg har kjørt 330HTT uten problemer, med 2-3 forskjellige disker. Jeg tror ikke kontrolleren som er intergrert i SB blir særlig påvirket av PCI-bus´n. Den er vel egentlig ikke koblet på busen overhodet.

PCI-kort kan man så klart glemme når man kjører så høye hastigheter, med mindre det er et TX2 kontroller kort.

 

Røsk ut alle PCI-kort, bruk kun PATA disker og prøv deg frem. Sett multi til 5, ram til 166 eller 133Mhz og sett i gang. Boot med 201HTT og still denne opp fra windows med clockgen.

 

gl :)

Lenke til kommentar
Noe som er interessant er vcore, så det burde være med. Steppingen burde også være med synes jeg.

 

Hovedkort : Shuttle AN50R

Chipsett : nForce3 150

CPU / Stepping : A64 3200+ 1mb / DAAOC 0412RPMW "C0"

FSB / Multi / Mhz: 276 / 10 / 2760Mhz

Vcore: 1.8

Minne : Twinmos BH5

Kjøling: r507a moddet prom

 

Er ikke ferdig med å maxe den helt ennå. Med 1.85-1.9v så håper jeg å nærme meg 2850Mhz.

 

BTW: Hva er det du vil ha i denne tråden? Max stabile hastgihet, max halvstabile hastighet, eller max cpu-z hastighet?

åssen pokker klarer du OC så mye med et HK uten PCI og AGP lock? Jeg har og shuttle HK men har ikke turt siden jeg er redd for å ødlegge noe

Det er agp-lock på alle nForce3-kort, men ikke PCI-lock. Så lenge man bruker PATA kontrolleren på HK betyr ikke manglende lock stort. Jeg har kjørt 330HTT uten problemer, med 2-3 forskjellige disker. Jeg tror ikke kontrolleren som er intergrert i SB blir særlig påvirket av PCI-bus´n. Den er vel egentlig ikke koblet på busen overhodet.

PCI-kort kan man så klart glemme når man kjører så høye hastigheter, med mindre det er et TX2 kontroller kort.

 

Røsk ut alle PCI-kort, bruk kun PATA disker og prøv deg frem. Sett multi til 5, ram til 166 eller 133Mhz og sett i gang. Boot med 201HTT og still denne opp fra windows med clockgen.

 

gl :)

 

takk for svaret, høres bra ut. bruker ingen PCI kort uansett

føler meg dum nå :blush: , men Pata er vanelige IDE disker stemmer ?

Endret av chil
Lenke til kommentar

Et par spørsmål fra dere med samme CPU som meg som venter på å kunne gi dere mine resultater.

- Kunne dere ha lagt ved CPU temp sammen med skrytedataene ? hehe

- hvilke type kjøling brukes det? luft, vann, vann m/peltier, kompressor

- har noen her tatt av heatspreader kappa som er på CPU ?

Kjernen tåler visstnok veldig lite før den knekker i hjørnene men det skal være litt grader å hente på dette.

 

venter selv på vannblokk m/peltier og har hungret lenge etter et svar til disse spørsmålene. :)

 

edit: PATA = IDE kan ein sei ja

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

Hovedkort : MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

 

Chipsett : k8t800

 

CPU:AMD 64 3000+ @ Max 2199mhz

 

Minne : Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 ECC

 

Kjøling: Boxed

 

Temp: 27grader idle

 

 

Klokker jeg 200mhz henger pc'en seg bare. Hvet ikke hvorfor siden jeg ikke har noe særlig kunnskap om kokking.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

ontopic:

Jeg har xp3000 512cache på 2,3 ghz (kan ikke si alle speccs pga jeg er på ferie)

idle temp 33c load temp 41

ram: twinx pc4000 (eller noe)

hk: EpoX nforce 3 250gb (huske rikke mer)

 

offtopic:

Stemmer dette:

nforce3 250gb har agp/pci sperre

nforce 150gb har bare agp sperre (har også hørt at alle disse kortene har multip sperre)

 

var en som sa det og jeg vil jo vite om det stemmer

 

MvH. Beeee

Lenke til kommentar

Knall bra det her.. Driver å klokker mitt system, men blir stoppet av den helvetes sata disken. Så jeg trenger agå/pci lås for å komme videre. Har bestilt nytt hk og ram nå. Jeg hadde Asus K8v Deluxe..

 

Kommer tilbake med info når jeg har satt inn det nye stæsjet. Gleder meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal si det hjalp med nytt utstyr!

 

 

Hovedkort : Epox 8KDA3+

Chipsett : nForce3 250Gb

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz 1mb cashe

Htt / Multi / Mhz: 300htt / 8 / 2400Mhz

Vcore: 1.7

Minne : Corsair XMS3200XL 512mb CAS 2,5-3-3-5, 480MHz

Vdimm: 2.8

Kjøling: Vannkjøling..

Temp Cpu / Nb: idle 35/32 load 40/35

Super Pi 1M: 37s

 

300ht.jpeg

 

Driver å prøver meg frem litt med forskjellige instillinger. Det beste jeg har klart er 35s i Super Pi. Det var med 270htt*9 og ingen dividering på rammen.

Lenke til kommentar
Litt offtopic:

 

Kan noen gi meg en fin forklaring på hva AGP\PCI lås er for noe, hvorfor er det ikke så lurt å overklokke hvis du ikke har dette på hovedkortet ditt? :dontgetit:

Etter det eg har fått med meg, så er agp/pci lås ein sperre som gjer atte du ikkje klokker opp agp/pci frekvensen når du klokker fsb en. Dette er veldig bra og ha vist du skal klokke din pc, det er fordi du ikkje kan klokke agp en meir en 8-10 mhz trur eg. Før den klikker.

 

Er ikkje heilt sikker på dette, men det finnest ein forklaring på overklokking siden eller www.hw.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...