Gå til innhold

Nye detonators...igjen...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-24 22:21, mad_arab skrev:

Buggen er microsoft sin feil, hvis du skal få whql sertifisert driverne så skal dx/d3d/ogl modes være 60hz. Dette er "for sikkerhets skyld" slik at man ikke starter et program og så klarer ikke skjermen å vise det.


 

Takk for det svaret der! Jeg har lurt på hvordan dette egentlig hang sammen siden tidenes morgen (midt på natta før tidenes morgen, satt oppe og chattet den natta)

Lenke til kommentar

De driverne fikser AA i Dungeonsiege ihvertfall. :grin: Og for GF4 brukere så gir de bedre ytelse også, spesielt i OpenGL. Så de er definitivt bedre enn 28.32 osv i mine øyne.

Jeg har lest at brukere med GF3 og eldre ikke merker noe til ytelsesøkningen, noen har til og med mistet litt i f.eks 3DMark 2001SE.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 11:50, TNP (=Z8N) skrev:

På vei ut? snakke du ut av r**** no? En kompis av meg kjørte den derre "wolfman" demoen på sitt GF4 Ti4600, og den samme testen greide æ å kjøre på mitt GF3ti200! GLATTERE TIL OG MED!


På vei ut = Produseres ikke lenger av Nvidia = Sant.

 

At du fikk Wolfman demoen til å gå bedre på ditt GF3Ti200 enn kompisen din sin GF4Ti4600 sier kanskje mer om kompisen din/maskinen hans enn noe annet? :wink:

 

Jeg skal love deg at tar du et GF3Ti200 kort og tester det i samme maskin som en GF4Ti4600 (samme innstillinger), så er det ikke spørsmål engang om hvilket kort som er raskest. Dette forutsetter da selvsagt at maskinen vi snakker om ikke er en P2-233 med 32Mb ram. :razz: Men si f.eks en P4 NW 2.4Ghz m/1Gb DDR minne osv. (For at grafikkortene skal så mye som mulig være den avgjørende faktoren, og ikke prosessoren).

 

MEN, det er bevist at intil 28.90 driverne så var faktisk GF3 kortene raskere enn GF4 kortene når anisotropisk filtrering blir brukt. Og jeg antar (som de fleste andre også) at det er enda mer ytelse og hente fra et GF4 kort på dette området.

Det 28.90 viser vesentlige forbedring allerede, se f.eks på forsiden til http://www.nvnews.net der har de en kjapp liten test av forbedringene. Og det er ikke 0.1 fps forbedring det er snakk om (I visse tilfeller, og spesielt for OpenGL spill).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 15:34, mad_arab skrev:

Geforce3 var ikke raskere enn Geforce4 med anisotropisk filtering, men hadde mindre ytelsestap i prosent.


Se den nederste posten på http://www.nvnews.net/. Der vises det tydelig at et GF3Ti500 kort er kjappere enn et GF4Ti4400 kort når aniso er aktivert. Kjappere er kanskje et relativt ord, GF3 kortet har ihvertfall større fill-rate enn GF4. Og det tolker jeg som kjappere/raskere. :smile:

Det som er spesielt merkelig er at GF3 kortet dobler ytelsen i multitexture testen i 3Dmark (i forhold til singletexture), mens GF4 kortet viser samme ytelse. Single texture resultatet ser for meg ut til å være innenfor rimelighetens grenser (en god del raskere enn GF3 kortet), men multitexture biten burde logisk sett være det dobbelte av single testen, ikke lik.

Men det er gammelt nytt nå egentlig, de nye driverne ser ut til å ha fikset dette ihvertfall til en viss grad. Forhåpentligvis er alt i orden innen en ny offesiell driver slippes. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 22:21, mad_arab skrev:

Buggen er microsoft sin feil, hvis du skal få whql sertifisert driverne så skal dx/d3d/ogl modes være 60hz. Dette er "for sikkerhets skyld" slik at man ikke starter et program og så klarer ikke skjermen å vise det.


 

Mao burde det være et sett med IKKE-sertifiserte drivere fra NVIDIA (uten 60Hz 'bug') for oss som gir f*** i MS og kjører PC på eget ansvar!

Lenke til kommentar

Jeg installerte og testet ut 28.90 idag på mitt Creative GF4 Ti4400, oppgraderte fra 28.80.

 

Fikk ikke mer 3DMarks i 3DMark2K1SE, samt at FPSen på alle de Q3A-baserte spillene mine (Q3A, RTCW, MOHAA & JK2) holdt seg rimelig stabil. Eneste er at det går en 7-8 frames raskere med anisotropisk filtering. Likevel foretrekker jeg Quincunx uten aniso.

 

Eneste "bugen" jeg fant var under spilling av JK2 (Single Player), der systemet så ut til å henge når man trykket ESC for å komme til hovedmenyen under spilling. Men hvis man fikk fram konsollet og SÅ trykket ESC, så funket alt fint.

Fikset dette med en reinstall av 28.90 og nullstilling av config-fila til JK2. Det viste seg også at nesten alle savegamene av en eller annen har blitt korrupte, og har vært med å forårsake "bug'en".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...