Gå til innhold

Skal legge inn winxp men får virus med en gang.


Anbefalte innlegg

Hei, holder på og fixe pc'en for bestefaren min. Har installert Win XP noen ganger men hver gang jeg kobler meg til nette så etter en liten stund kommer det en slik shutdown in 60sec greie.

 

Jeg holder nå på med og laste ned SP1 for og se om det funker, men det laster jeg ned her hjemme hvor jeg har bredband, (Han har kun 64k linje så det vil ta evigheter) og så skal jeg brenne det ut på cd for og legge win xp på nytt. hva annet bær jeg laste ned som jeg kan legge inn på cd for og så legge inn på bestefaren min sin pc, sån att jeg slipper og få virus med en gang jeg logger meg på linjen? Hvilken sikkerhets oppdateringer bør jeg ha?

 

Kan ikke laste det ned på bestefaren min sin pc for det blir aldri ferdig, så jeg må laste det ned hos meg for og brenne det ut på cd..

 

Trenger all den hjelp jeg kan får, må få det til denne gang, lei av virusdrit!

 

Når dere gir meg forslag til nedlastninger, kan dere legge med linken slik att jeg slipper og lete meg ihjel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg ville installert jeg iallefall var, en blaster fiks. som gjør at Blastern ikke kommer inn på pc`en. selv har jeg aldri hatt dette problemet med at jeg får virus når jeg setter maskina på nett etter reinstallasjon. skal vi se. har ikke noe link til den fixblaster fila jeg har som hindrer blaster i å komme inn, men skal prøve å finne den. husker jeg hadde dette problemet en gang, men da var jeg ikke kobla opp mot internet, da kom den av alle ting når jeg installerte Nero. etter at jeg tok en liten reinstallasjon igjen og installerte Blaster fiksen etter installasjon av oppdateringer fra win update, antivirus og service pack, så fikk jeg aldri blastern igjen. skal se om jeg finner en link.

Lenke til kommentar

her er en link til patchen som funker både til Windows 2000 og XP:

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

for å velge annet språk så trykker du på der det står english og velger norsk istede hvis du har Norsk versjon av Windows. denne vil hjelpe deg slik at maskina til bestefaren din ikke blir infisert av Blaster i fremtiden. samtidig må du huske på å legge inn virusprogram så klart. men dette vet du vel kanskje?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
her er en link til patchen som funker både til Windows 2000 og XP:

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

 

for å velge annet språk så trykker du på der det står english og velger norsk istede hvis du har Norsk versjon av Windows. denne vil hjelpe deg slik at maskina til bestefaren din ikke blir infisert av Blaster i fremtiden. samtidig må du huske på å legge inn virusprogram så klart. men dette vet du vel kanskje?

 

Lykke til.

joa, noen gode gratis virusprogrammer der ute da? noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...