Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Etter LarsPs "varme omtale" så jeg meg nødt til å få med meg filmen Virus på TV2 i går kveld :)

 

Som forventet, en skikkelig dårlig film. Jeg satte meg allikevel ned og gjorde mitt beste for å sette meg inn i filmen og ignorere alt som var teit med den. Selve opplegget, en elektronisk livsform og alt det der var jo dust og ulogisk, men det var en ting som gjorde "inntrykk" på meg og faktisk var ganske interessant,

 

og det var: kapteinen på skipet som faktisk overga seg til "livsformen". Akkurat dette er ikke så veldig vanlig i filmer, for som regel skal jo alle på liv og død bekjempe det som truer dem, og så er det selvefølgelig bare et par stykker som overlever og til slutt vinner.

 

Mens jeg har sett lignende filmer har jeg ofte tenkt sånn at å bli tatt av fienden/monsteret/roboten/viruset/romvesenet må være en skjebne verre enn døden, så hvorfor gir ikke bare hovedpersonene opp og skyter seg selv, overgir seg eller prøver å ordne en 'avtale' mens leken ennå er god og de ikke har hisset opp hva-enn-det-er-som-skal-drepe-dem for mye?

 

Det er aldri (sjelden) noen som overveier dette alternativet, untatt kapteinen i "virus". Han brukte hodet og tenkte "if you can't beat them, join them", og fikset dermed en avtale. Eventuelt, om det ikke var noen vei utenom å bli "robotisert", var det bedre å få det overstått fort enn å løpe hysterisk rundt i angst og panikk. Noe av planen hans var muligens også at han skulle lure viruset til å legge til havn og dermed få solgt skuta for $30 mill.

 

Det jeg vil frem til er at jeg tror det ligger mer i menneskets natur å gjøre noe slikt, velge den letteste og feigeste måten, enn å kjempe til døden. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Donald Sutherland - Der har du en kis som vet å velge roller med omhu. :p

 

The Puppet Masters (1994), Buffy the Vampire Slayer (1992) og Invasion of the Body Snatchers (1978) er gode eksempler på nettopp dette.

 

Så at han spiller i en TV-film-versjon av Stephen King-boka "Salems Lot". Dette var en av favorittbøkene mine på ungdomsskolen. (Nostalgi kor?) Må sjekkes ut. :)

 

Salems Lot

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med 2 filmanbefalinger: Dette er kanskje en litt snodig sjanger da jeg tenker på "treningsdokumentarfilmer". Jeg satte meg ned her en dag og pløyde meg igjennom "Pumping Iron" og "Stand Tall".

 

Pumping Iron

http://www.bk-sportsmag.se/nyheter/bilder/...on_25_cover.jpg

Dette er den ultimate bodybuilder-experience. Vi følger Arnold Schwarzenegger, Lou Ferrigno, Mike Katz, Franco Columbu m.m i deres forberedelse til Mr. Olympia. (Mike Katz var med i Mr. Universe ("en liga lengre ned", for å forklare det enkelt))

Arnold har vunnet de siste 6 og går nå for sin 7. tittel, men får sterk konkuranse fra Lou "The Incredible Hulk" Ferrigno og Serge Nubret(.Fr).

Filmen er meget bra filmet og bygger seg opp mot det store klimakset som er finalen i Mr. Olympia. Du får se sider av disse store kara du aldri har sett før. Jeg satt flere ganger og smilte i godstolen i ren forundring.

Musikken er også meget bra, skikkelig harry 70-tallsmusikk for å si det på en enkel måte. Dette ER den ultimate bodybuildingfilmen. ANBEFALES på det sterkeste.

 

Stand Tall

http://www.bodyactive-superstore.co.uk/aca...g/standtall.jpg

Denne filmen utspiller seg mangfoldige år etter "Pumping Iron". Arnold har vært Terminator og Lou har vært Hulken. Og det er nettopp den grønne kjempen som står i sentrum her. Vi får følge han gjennom hans comeback i bodybuldingverdenen. Vi får høre om hans problemer som barn siden han lever med 85% nedsatt hørsel. Denne filmen passer kanskje best for hans fans, men jeg anbefaler den til alle som har tenkt på å begynne med litt trening. Dette er en fantastisk motivasjonsvideo. Hvis Louis klarte det så kan du og!

 

La ikke ut av bildene da de er litt for store. ;)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Enkelte filmer bør nytes på en ordentlig skjerm sammen med gutta. Men, det er dog kun min mening!  ;)

Tja. Sant nok. Har kun en 32" widescreen slev, noe som er litt lite. Likevel er kanskje

lyden det viktigste etter min mening. Har du en liten tv er det likevel gode muligheter

for å få en fin filmopplevelse hvis lydutstyret er på plass :p

 

Ellers vil jeg anbefale Spider for dem som ikke har sett den. David Cronenberg

blir bare særere og særere med årene, og i Spider viser han hvor sær han egentlig er.

Ralph Fiennes gjør en bra figur som den mentalt forstyrrede Spider som gjenopplever

barndommen etter at han forlater galehuset etter mange år.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om filmen er vist på et mange meter stort lerret eller på en 14" tv-skjerm eller med halv-sjabby kvalietet på pcen. Etter 5 sec så glemmer jeg det uansett og bare nyter filmen.

 

20.000 kr for et lerret og projektor? Nei da bruker jeg et par hundre på tv, og resten på film :thumbup:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ellers vil jeg anbefale Spider for dem som ikke har sett den.

Nei huff. En av de få filmene jeg måtte slå av fordi den ble for ******.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ah, endelig hjemme fra jobbing på videosjappa 9 timer i strekk. Deilig! Hadde en liten episode der i dag som jeg syntes var litt morsom:

 

En amerikaner kommer bort til meg med to filmer, han peker på den ene (Ted Bundy: A portrait of a serial killer) og sier:

 

- This guy is a crazy serial killer.

 

- I know, svarer jeg.

 

- You know, I used to live 1 mile from his home, and my sister used to play with his sister, believe that? Hence, I got to see this movie.

 

....

 

- May I see some ID, avslutter jeg samtalen med.

 

Verden er jammen ikke liten. La også merke til at amerikaneren snuste Gustavus (the worst) og hadde den heftigste snuskjeften jeg har sett.

 

Noen som har sett noen av "portrait of a serial killer" -filmene? Jeg har bare sett Henry.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke brydd meg mindre om filmen er vist på et mange meter stort lerret eller på en 14" tv-skjerm eller med halv-sjabby kvalietet på pcen. Etter 5 sec så glemmer jeg det uansett og bare nyter filmen.

 

20.000 kr for et lerret og projektor? Nei da bruker jeg et par hundre på tv, og resten på film :thumbup:

Er ikke enig med noe der :nei:

Dessuten ga jeg 10000.- blank for min BenQ6100 med lerret :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har sett noen av "portrait of a serial killer" -filmene? Jeg har bare sett Henry.

"Henry - A portrait of a serial-killer" er vel noe av det værste jeg har sett. Må innrømme at jeg lo meg skakk på starten der med de "kontrast-scenene" mellom bilkjøringen og de likene. Og musikken som kom hver gang noe skummelt kom på skjermen --> BUM BUMBUM BUM.

:!:

 

Ted Bundy sin er ikke stort bedre den heller. Det blir bare glorifisering av en grusom morder. Selv om han akkurat som Henry blir fremstilt som en jævel så satt jeg igjen med en ekkel følelse - Denne filmen skulle ALDRI ha blitt laget.

 

EDIT: Forresten, til alle filmfolk med litt humor: Dette her fikk meg til å gråte av latter! :w00t:

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Tror det var litt av poenget - gjøre det mer virkelig, sorta dokumentar. Huff, ble skikkelig uvel av den filmen. Men, det var og kanskje en del av poenget?

 

Eneste semigode kjent-massemorderfilm jeg kommer på i farta er "Citizen X" med Donald Sutherland.

Lenke til kommentar
Donald Sutherland - Der har du en kis som vet å velge roller med omhu. :p

 

The Puppet Masters (1994), Buffy the Vampire Slayer (1992) og Invasion of the Body Snatchers (1978) er gode eksempler på nettopp dette.

 

Så at han spiller i en TV-film-versjon av Stephen King-boka "Salems Lot". Dette var en av favorittbøkene mine på ungdomsskolen. (Nostalgi kor?) Må sjekkes ut. :)

 

Salems Lot

Donald Sutherland er genial.

 

Noen andre med ham som bør nevnes:

Kellys helter

Nålen (Eye of the needle)

s.p.y.s.

Fellinis Casanova

Revolution

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...