Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Apropos kortfilmer så kan jeg anbefale True, en skikkelig perle av en film laget av en av mine favorittregissører: Tom Tykwer. Noen som har sett noen av Tykwers filmer? Jeg kan i allefall anbefale "Lola Rennt" og "Der Krieger und Die Keiserin"! :thumbup:

Liker ikke Franka Potente :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
mogleg? hehe, så du har sett de to nevnte filmene. Jeg skal si meg enig at hun ikke akkurat tok av i The Bourne Supremacy. :-\

 

Men, jeg forguder henne i hennes tyske roller. Anatomie I & II er heller intet unntak.

Du har sett 2ern ja? Jeg kunne ikke fordra T B Identity, så Supremacy holder jeg meg nok langt unna.

Lenke til kommentar
Og jeg ble ikke skuffet. Jeg har ikke kost meg mer i kinosal siden jeg så Mulholland Drive (David Lynch) for 2-3 år siden.

Btw: jeg likte filmen veldig godt, helt til det gjenstod omlag 15 minutter.. da ble jeg helt utrolig fintet ut av handlingen og personene, slik at jeg satt igjen som et sprøsmålstegn... skjønte ikke en drit av filmen... skal se den for annen gang når jeg får tid så fort som mulig, men skjønte seriøst ikke en drit på sluttten - noe som gjorde at jeg ikke skjønte en frit av filmen i sin helhet (sånn ca).. :ermm:

Lenke til kommentar

Jepp, har sett 2'ern. Helt grei film, men hadde ærlig talt forventet meg mer.

 

Ktulu: Vel, det er en film som kan analyseres ihjel. Er ikke helt sikker om det er poenget. Jeg elsket faktisk slutten. Skal ikke komme med noen spoilers her før flere har sett den.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye Tarantino film. Ikke som i Reservoir Dogs eller Pulp Fiction, men filmer som han har blitt inspirert av:

 

Captain Kronos: Vampire Hunter 7/10

En smule westeren, noen vampyrer, litt detektiv arbeid og en smule samurai film. Heftig blanding dette, ikke rart Tarantino liker den så godt. Må si at dette er den første Hammer filmen min og at det er meget mulig jeg vil like den bedre når jeg har fått sett litt mer Hammer, når jeg er blitt litt mer vant med den spesielle atmosfæren Hammer filmene har. Men det var fremdeles en svært god film. Elsket den scenen hvor de prøver å drepe en vampyr, de er ikke helt sikre på hvordan man dreper en slik type vampyr så de bare prøver seg frem Genialt. Jeg og har lyst å komme på slike ting. Hatet når Kronos skal sloss mot en gjeng på kirkegården, han begynner å svinge rundt og gjør noe som skal være en kul sverdteknikk, men det blir bare teit.

 

Lady Snowblood 10/10

 

Historien skjer i 1800-talls Japan. Tre menn og en kvinne dreper en lærer og voldtar hans kone i 3 dager og 3 netter, hun blir slave i horehuset til den ene mannen og må tilbringe resten av livet etter å ha drept han. For å ta hevn ligger hun med alle fangevokterne hun treffer på og føder en datter; Lady Snowblood. Som sitt livs oppgave; å hevne seg på dem som ødela livet til foreldrene.

 

Denne filmen har Tarantino virkelig tatt mye fra til Kill Bill. Omgivelsene i kampen mellom Uma og Lucy Liu er skummelt like dem i Lady Snowblood. Og sangen Maiko Kaji - The Flower of Carnage i Kill Bill, er egentlig fra denne filmen (det er Maiko Kaji som spiller Lady Snowblood). Stemningen er det beste her, dalende hvit snø, mot snølagt bakke, sort natt og fossende rødt blod! En kald og gripende revenge film.

 

Og så har jeg begynnt på Lone Wolf and Cub serien... Sett de to første filmen. Begge er 9/10 - evig bra filmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og så har jeg begynnt på Lone Wolf and Cub serien... Sett de to første filmen. Begge er 9/10 - evig bra filmer.

Blir vel mitt neste oppdrag å se dem tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg fikk ikke sett hele gudfaren 2 da, sovnet under aktuellt og været :realmad:

HATER at når tv-norge sender filmer midt på natta må de i tillegg legge inn en halvtimes pause med aktuellt og været, som INGEN ser på/bryr seg om uansett :realmad:

Lenke til kommentar
HATER at når tv-norge sender filmer midt på natta må de i tillegg legge inn en halvtimes pause med aktuellt og været, som INGEN ser på/bryr seg om uansett :realmad:

åååh samme her.

 

 

 

Og om "Tarantino-filmer"; er det noen som har sett Thriller - en grym film her?

Lenke til kommentar
Lady Snowblood 10/10

Kongefilm, helt enig i alt det du skriver.

 

Her har du en liste av noen filmer som inspirerte QT til å lage Kill Bill:

 

Wings of Eagles, The (1957)

Yojimbo (1961)

Thunderball (1965)

Tôkyô nagaremono (1966)

Da zui xia (1966)

"Star Trek" (1966)

"Green Hornet, The" (1966)

"Ironside" (1967)

Kurotokage (1968)

Da uomo a uomo (1968)

Mariée était en noir, La (1968)

Twisted Nerve (1968)

Wild Bunch, The (1969)

Siu kuen wong (1971)

Clockwork Orange, A (1971)

Hannie Caulder (1971)

Last House on the Left, The (1972)

Novia ensangrentada, La (1972)

Shurayukihime (1973) = Lady Snowblood - 8.4 imdb

High Plains Drifter (1973)

Enter the Dragon (1973)

Shura-yuki-hime: Urami Renga (1974)

Policewomen (1974)

Truck Turner (1974)

Onna hissatsu ken (1974)

Thriller - en grym film (1974)

Switchblade Sisters (1975)

Du bi quan wang da po xue di zi (1975)

Killer Elite, The (1975)

Exit the Dragon, Enter the Tiger (1976)

Black Sunday (1977)

Eaten Alive (1977)

7 note in nero (1977)

Hao xia (1978)

Game of Death (1978)

Grease (1978)

Day of the Woman (1978)

Resurrection (1980)

Exterminator, The (1980) (??????)

Shogun Assassin (1980)

Si wang ta (1981)

Xian si jue (1982)

Wu dun ren shu (1982)

Star Trek: The Wrath of Khan (1982)

Tenebre (1982)

Scarface (1983)

Gai shi ji hua (1984)

Wong ga jin si (1986)

Nikita (1990)

Hong fen zhi zun (1991)

Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)

Unforgiven (1992)

Reservoir Dogs (1992)

Tai ji zhang san feng (Tai Chi Master) (1993)

True Romance (1993)

Pulp Fiction (1994)

From Dusk Till Dawn (1996)

Kite (1998)

Samurai Fiction (1998)

Proboscis (2000)

Wo hu cang long (crouching tiger..) (2000)

Batoru rowaiaru (2000)

 

Tok meg den friheten til å merke ut et par "morsomme" filmer på lista jeg!

Lenke til kommentar

Har sett en god del flere enn de jeg har markert. Fant det bare litt morsomt at Quentin sa at han har blitt inspirert av f.eks "The Exterminator" og "Star Trek". ;)

 

Har ikke sett den filmen du nevner, men uthevet den ut siden du nevnte den. (Hurra for bra setning.)

Lenke til kommentar

Forresten, i kveld går det en skikkelig dårlig film på TV. Anbefales til alle dere "bad movie"-junkies! Den heter Virus.

 

imdb

01:40 Film: Virus 

Amerikansk thriller

Mannskapet ombord i redningsfartøyet Sea Star må søke tilflukt i et tilsynelatende forlatt russisk forskningsfartøy. Skipet er proppfullt av moderne radarutstyr og elektronikk, og det virker som hele det russiske mannskapet har blitt utryddet. Dessverre for Sea Star-crewet er dette langt i fra tilfelle.

 

Kongefilm. :tease:

 

Edit: en genial beskrivelse av den:

I would put this movie in the same category as "The Core" - so pathetically idiotic that it actually makes you laugh.
Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Det hørtes ut som en fantastisk film, LarsP :!:

 

 

For dem som liker CSI:

 

Snublet akkurat over en interessant film på IMDB. Dette var 100% tilfeldig, jeg skulle bare se om det fantes en film som startet med Keys i forbindelse med filmnavnleken, og fant altså filmen Keys.

 

La med en gang merke til navnene på rollelisten: Marg Helgenberger og Gary Dourdan, rett etter hverandre. Dette er jo to av hovedrolleinnhaverne i CSI!

 

Enda mer interessant blir det når man titter på den utvidede skuespillerlista: En eller annen Christine Page spiller "Forensic Investigator (uncredited)". Forensic Investigator er jo annet navn på de CSI-folka, på samme måte som konstabel er et annet navn for politi(mann). Det er altså CSI'er i filmen. Når jeg leser handlingsreferatet finner jeg også ut at filmen handler om undersøkelser av en forbrytelse.

 

Enda enda mer interessant er dette som står under User Comment: there is a minor character called Grissom in 'Keys' who William Peterson plays with the same surname in CSI.

 

wow

Endret av danielR
Lenke til kommentar
Ah, en slik tråd trengte vi virkelig! Holder på med Battlefield Earth for øyeblikket. Den er faktisk ikke så dårlig. Med skuespillere som Whitaker, Travolta og Pepper, nyter jeg faktisk noe av den. Som den store, store Travolta fanen jeg er, måtte jeg se den, uansett.

 

Edit: Kanskje tråden burde hete Behind the scenes - vårt lille tilholdssted? Bare en tanke. :)

jeg syntes at filmen var ikke så verst

har sett den ca. 5 ganger :thumbup:

Lenke til kommentar
Altså, dette er en remake laget av det brilliante paret Ethan og Joel Cohen. Disse e r to av mine favorittfilmskapere. (kanskje man skal omtale de som EN enhet siden de jobber som regel sammen. Noe alà Matt Stone og Trey Parker.) Med filmer som "O Brother, where art thou", "Fargo", "The Big Lebowski" og "Millers Crossing" på samvittigheten så visste jeg delvis hva jeg gikk til.

Ikke glem "The Hudsucker proxy" da! :dontgetit: Med Paul Newman og Tim Robbins :yes:

 

-En stor klisje som fikk meg til å le så jeg mistet pusten gjennom hele filmen på en elegant måte :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...