Gå til innhold

VG Nett: Konsollkrigen trappes opp


Anbefalte innlegg

Microsoft har klokketro på sin spillkonsoll. Nå hevder Steve Ballmer at Xbox snart kommer til å ta over tronen fra Sonys PlayStation.

 

Under et intervju med CNET News.com sa nylig administrerende direktør i Microsoft, Steve Ballmer at han tror selskapet sitt snart kommer til å stå på toppen av pallen når det gjelder konsoller.

 

- Vi taper kanskje penger fortsatt, men vi har gått fra å være ingenting til en viktig aktør med en helt annen strategi. Jeg vedder på at vi kan ta Sony når neste generasjon kommer, sa Ballmer.

 

---------

 

Sier ikke mer:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært trofast Nintendo spiller i alle år og planen var å kjøpe en GameCube men så så jeg hva de hadde gjort med det nye Zelda spillet og boikottet alt som hadde med Nintendo å gjøre. Men nå ser det ut til at de har tatt til fornuft og laget et Zelda spill slik vi liker det så hvis det blir sluppet til GameCube så får jeg vell kjøpe meg en allikevell :roll:

Lenke til kommentar
Det som er poengløst her er vel å dra opp et gammelt emne?

Menmen, uansett....

Xbox har kommet mye lenger online ja? Seff. Og det betyr en heeel del.

Xbox Live kommer til å utkonkurrere alle andre konsoller. Det er nesten så til og med PC'en står i fare gitt. :roll:

 

I følge all informasjon jeg sitter med har PS3 ikke kommet ut enda, og det er helt poengløst å snakke om konsoller vi ikke veit hvordan blir (og ikke kom drassende med masse ps3-specs-gjetting sider nå)

Du motsier jo deg selv noe helt forferdelig. Så vidt jeg vet så har ikke Xbox2 kommet ut enda heller. Så det der blir bare ord mot ord.

Beklager at jeg var på ferie og ikke tok ansvar og avsluttet alle threadene jeg hadde innlegg i her før jeg dro. Det finnes faktisk ett liv utenfor data'en vet du!

 

Og du har jo misforstått innlegget mitt komplett, jeg snakker ikke om x-box 2, jeg snakker om dagens x-box som tar mer og mer over for ps2. Det er DU som sier at ps3 kommer til å bli den meste populære konsollen.

Og hvis du ikke tror at live-delen har noe å si så får du fortsatt svirre rundt i liksomverdenen din og se at også Sony satser hardt på online spilling.

Gidder ikke det her, for du og jeg vil aldri bli enige uansett.

Hvordan i alle dager skal jeg vite om du er på ferie da?

 

Mulig at du snakker om dagens konsoller, men dette emnet er om NESTE GENERASJON. Og jeg mener at PS kommer til å fortsette å være bedre på spill enn det Xbox er.

 

Dette med online-spilling er noe jeg ikke gidder å diskutere mer. Jeg har sagt hva jeg mener om online på konsoller, og ferdig med den saken.

Jeg kommer til å kjøpe PS3 selv om det er online på den, men jeg kjøper ikke for å spille online.

Som jeg sikkert har sagt 1000 ganger før. Vil jeg online så bruker jeg PC'en. Vil jeg spille alene så bruker jeg PlayStation.

Du bør nok forberede deg på mye mer online konsollspilling tror jeg. Det er mye som kan tyde på at neste generasjon konsollspill i mye større grad vil utvikles rundt online spilling.

 

Ta et spill som GTA for eksempel. GTA 4 vil temmelig sikkert komme med online som primære fokus.

 

GT-serien.

 

Metal Gear Solid.

 

Etc. etc.

Lenke til kommentar

Skal ikke denne tråden i Konsoll forumet da?

 

BTW: PS2 leder sikkert, og det forundrer ikke meg om de kommer til å lede enda lengre, men Xbox er fortsatt bedre! Med bedre grafikk, mye mer logisk lagring for saves osv...

 

Xbox har så uendelig mange færre spill enn PS2, men så har Xbox mye større prosent bedre spill enn PS2!

PS2 har flere godbiter, men det har overrumplende mange flere mambo-jambo titler, som ikke engang finnes i Norge!

 

Jeg synes situasjonen er slik per i dag: PS2 har utvalget, Xbox har kvaliteten...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=16/08/2004 : 01:04] Skal ikke denne tråden i Konsoll forumet da?

 

BTW: PS2 leder sikkert, og det forundrer ikke meg om de kommer til å lede enda lengre, men Xbox er fortsatt bedre! Med bedre grafikk, mye mer logisk lagring for saves osv...

 

Xbox har så uendelig mange færre spill enn PS2, men så har Xbox mye større prosent bedre spill enn PS2!

PS2 har flere godbiter, men det har overrumplende mange flere mambo-jambo titler, som ikke engang finnes i Norge!

 

Jeg synes situasjonen er slik per i dag: PS2 har utvalget, Xbox har kvaliteten...

100 % enig.. :)

 

PS3 kommer nok til å bli "vinneren" av konsollkrigen. I og med at så sinnsykt mange har ps2 nå og de kommer sikkert til å kjøpe ps3 også.

 

Blir nok xbox 2 på meg. Liker MS.

Lenke til kommentar
Du bør nok forberede deg på mye mer online konsollspilling tror jeg. Det er mye som kan tyde på at neste generasjon konsollspill i mye større grad vil utvikles rundt online spilling.

 

Ta et spill som GTA for eksempel. GTA 4 vil temmelig sikkert komme med online som primære fokus.

 

GT-serien.

 

Metal Gear Solid.

 

Etc. etc.

Jeg har ikke egentlig noe problem med at online-spilling ER der, og at det finnes. Jeg sier bare til alle de som prøver å bruke online-spilling til å overbevise meg om at Xbox er best: Det hjelper ikke, for jeg bryr meg ikke om online. Sånn er det. Alle andre kan spille så mye online de bare vil.

Altså...jeg kommer sikkert til å spille online jeg også. Men for meg så er det ikke det konsollspilling hovedsakelig går ut på.

 

Som en skrev i et leserinnlegg i nyeste utgaven av PSM2:

"As a gamer, I would rather have no online play, but a game that is either longer or has larger levels and extra 30-40% more playability"

Lenke til kommentar

Som en vis person hos Nintendo sa på årets E3 Messe:

"Vi er snart kommet så langt at hvor kraftig en konsoll er, har ingen betydning"

 

- Noe i den retningen.

 

Så konsollkrigen vil snart ikke vinnes pga. at den ene maskinen er "bedre" enn de andre, men av hva du bruker den til.

Lenke til kommentar
Dette med online-spilling er noe jeg ikke gidder å diskutere mer. Jeg har sagt hva jeg mener om online på konsoller, og ferdig med den saken.

Jeg kommer til å kjøpe PS3 selv om det er online på den, men jeg kjøper ikke for å spille online.

Som jeg sikkert har sagt 1000 ganger før. Vil jeg online så bruker jeg PC'en. Vil jeg spille alene så bruker jeg PlayStation.

Har du prøvd X-box live da? det slår online-spilling på PC hands down. Headsettet og kommunikasjon over det er glimrende kvalitet på i forhold til alt annet jeg har prøvd, man slipper å skrive meldinger osv.

 

Taktisk samarbeid har fått nye dimensjoner (f.eks. rainbow six 3). En annen fordel er at alle sitter på samme utstyret i motsetning til pc der folk kan ha fordel av annet og bedre utstyr. Det er også mye vanskeligere å jukse på konsoller enn pc.

 

Nei, online på konsoll er kommet for å bli, og Microsoft har gjort en kjempejobb med Xbox live.

Lenke til kommentar
>' date='16/08/2004 : 00:08'] Har vært trofast Nintendo spiller i alle år og planen var å kjøpe en GameCube men så så jeg hva de hadde gjort med det nye Zelda spillet og boikottet alt som hadde med Nintendo å gjøre. Men nå ser det ut til at de har tatt til fornuft og laget et Zelda spill slik vi liker det så hvis det blir sluppet til GameCube så får jeg vell kjøpe meg en allikevell :roll:

Cell-Shadingen i Zelda Wind Waker ser jo grisebra ut! Det er morro å spille når det ser ut som tegnefilm.

 

Ellers håper jeg Nintendo kommer med mange nye idèer med sin neste konsoll som kan revolusjonere spillingen litt. Håper forresten på mer 2D i spill framover. Kjipt at spill som gjør seg bedre i 2D blir 3D spill, som f.eks. Worms osv...

Lenke til kommentar
Synes vi trenger en konkurent mot Sony og "Storsoft". En konkurent som har kvalitet å klasse... En som Sega :cool: .

hmm... har du hørt om nintendo? :whistle:

 

og du som boikottet alt som hadde med nintendo å gjøre. har du i det hele tatt PRØVD windwaker. virker ikke sånn.

(må vel innrømme at jeg er litt nintendofan for øyeblikket.)

 

men... angående neste generasjon konsoller tror jeg det kommer til å bli temmelig likt når det kommer til hardware. det er nok spillene, og hva folk har hatt før som kommer til å bety noe.

Lenke til kommentar
Dette med online-spilling er noe jeg ikke gidder å diskutere mer. Jeg har sagt hva jeg mener om online på konsoller, og ferdig med den saken.

Jeg kommer til å kjøpe PS3 selv om det er online på den, men jeg kjøper ikke for å spille online.

Som jeg sikkert har sagt 1000 ganger før. Vil jeg online så bruker jeg PC'en. Vil jeg spille alene så bruker jeg PlayStation.

Har du prøvd X-box live da? det slår online-spilling på PC hands down. Headsettet og kommunikasjon over det er glimrende kvalitet på i forhold til alt annet jeg har prøvd, man slipper å skrive meldinger osv.

 

Taktisk samarbeid har fått nye dimensjoner (f.eks. rainbow six 3). En annen fordel er at alle sitter på samme utstyret i motsetning til pc der folk kan ha fordel av annet og bedre utstyr. Det er også mye vanskeligere å jukse på konsoller enn pc.

 

Nei, online på konsoll er kommet for å bli, og Microsoft har gjort en kjempejobb med Xbox live.

Nei, jeg har ikke prøvd Xbox Live. Men nå skal det sies at jeg spiller ikke mye online på PC heller. Så jeg tviler på at Xbox ville imponert meg. Menmen.

Lenke til kommentar

Har siden X-Box kom ut sagt at det er mykje kraftigere konsoll grafikkmessig osvosv, men alle har blod-holdt på sine ps2, det er ikkje før no alle forklarer meg at X-Box alltid har vore betre.. litt irritert på akkurat det der..

 

Men, spelte Xbox live, det er imponerende, med microfon og alt :D *sitter å snakker med alle amerikanske geimerene om natta* :)

 

Edit: Grunnen til at folk var så glad i Ps2 før trur eg var alle spela som var til den, Xbox hadde jo nesten ingen i byrjinga..

Men nå har jo Xbox dei beste :-)

Endret av Denethor
Lenke til kommentar
Edit: Grunnen til at folk var så glad i Ps2 før trur eg var alle spela som var til den, Xbox hadde jo nesten ingen i byrjinga..

Men nå har jo Xbox dei beste :-)

Jeg sier bare :!:

:!:

 

og enda en :!:

 

Prove it, my friend.

Det der er en smakssak, og ingenting annet.

Som jeg har sagt mange, mange ganger før, så skjønner jeg folk som liker Xbox, men jeg personlig ville ikke blitt fornøyd med bare Xbox, siden den mangler en del av de spillbehovene jeg trenger hos en konsoll (Final Fantasy, MGS, GT osv)

 

Å spille online med mikrofon er da vel ikke noe grensesprengende? :ermm:

Lenke til kommentar

Tenker ingen på bakoverkompabilitet? PS2 vant konsoll-krigen forrige gang pga hovedsaklig 3 ting; De var først ute, PS1 hadde et enormt godt rykte, bakoverkompabilitet.

 

Microsoft har selv sagt at Xbox 2 ikke støtter Xbox 1 spill. Nå kan jeg ikke bekrefte at både Sony og Nintendo heller ikke satser på bakoverkompabilitet på sine neste konsoll's, men det en meget viktig feature å ha med IMHO.

Lenke til kommentar
Synes vi trenger en konkurent mot Sony og "Storsoft". En konkurent som har kvalitet å klasse... En som Sega  :cool: .

hmm... har du hørt om nintendo? :whistle:

 

og du som boikottet alt som hadde med nintendo å gjøre. har du i det hele tatt PRØVD windwaker. virker ikke sånn.

(må vel innrømme at jeg er litt nintendofan for øyeblikket.)

 

men... angående neste generasjon konsoller tror jeg det kommer til å bli temmelig likt når det kommer til hardware. det er nok spillene, og hva folk har hatt før som kommer til å bety noe.

Nintendo er jo for de som er under 10 år :roll: er jo nesten bare baby spill til den, fatter ikke at folk tørr å ha en sånn i stua haha... den kan jo ikke spille av dvd enn gang :thumbdown:

Lenke til kommentar
[quote name='Dennis87' date='17/08/2004 : 02:16']Nintendo er jo for de som er under 10 år :roll:  er jo nesten bare baby spill til den, fatter ikke at folk tørr å ha en sånn i stua haha... den kan jo ikke spille av dvd enn gang :thumbdown:[/quote]
Et av de tåpeligste innleggene jeg har sett på lenge.
[quote name='Harald Eia'] Å så tøff! [/quote] Endret av Erichsen
Lenke til kommentar

Er så enig i det Nevnarion sier om online og om spillene og det. Kan ikke si annet en at det er fakta at X-Box har den beste grafikken. Men nå er det ikke bare grafikken som gjør at jeg kjøper et spill. Og spillbarheten med sonys "ligger så natrligt i hånden" kontroll er bare best. X-box live koster jo penger :no: hva i alle dager er det for. Ps2 betaler du for nettverksadapteren og etter det er det bare gode tider. Nei jeg kjøper nok PS3 når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Nintendo er jo for de som er under 10 år :roll: er jo nesten bare baby spill til den, fatter ikke at folk tørr å ha en sånn i stua haha...

jeg er ikke ute etter å starte noen krig her, men skulle gjerne sett den personen under ti år som fikser mgs:tts, F-Zero GX, Conflict dersert storm, R6-3, splinter cell, eller true crime for den saks skyld...

Lenke til kommentar
Tenker ingen på bakoverkompabilitet? PS2 vant konsoll-krigen forrige gang pga hovedsaklig 3 ting; De var først ute, PS1 hadde et enormt godt rykte, bakoverkompabilitet.

 

Microsoft har selv sagt at Xbox 2 ikke støtter Xbox 1 spill. Nå kan jeg ikke bekrefte at både Sony og Nintendo heller ikke satser på bakoverkompabilitet på sine neste konsoll's, men det en meget viktig feature å ha med IMHO.

Oj. Det der har jeg ikke hørt før. Men om det er tilfelle at Xbox2 ikke støtter Xbox1 spill, så tror jeg MS vil tape seg enormt på det. Og det er ikke noe jeg sier bare fordi jeg støtter PlayStation.

Nå håper og tror jeg fortsatt at Sony vil la PS3 støtte PS1 og PS2 spill. Og det vil gi dem en enorm fordel også i framtida.

 

Og angående det som ble sagt om at GameCube er bare for de under 10 år, så må jeg bare si at det er muligens det mest tåpelige jeg har lest her inne på lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...