Gå til innhold

VG Nett: Konsollkrigen trappes opp


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234561

 

VG Nett skriver i dag at konsollkrigen trappes opp i forbindelse med at både Sony, Microsoft og Nintendo ønsker å vise sine nye spillkonsoller neste år.

Sony har klare planer om å vise frem sin nye PlayStation-konsoll under neste års E3-messe i Los Angeles, melder Reuters. Samtidig ønsker verken Microsoft eller Nintendo å henge etter, noe som legger til rette for en storstilt konsollkrig neste år.

 

Noen som har noen kommentarer og synspunkter til dette?

Personlig så har jeg ventet på at noe sånt ville dukke opp snart.

Alle tre konsollene vil nok være ute i god tid med å reklamere og markedsføre seg, til de kommer på markedet, sannsynligvis i løpet av 2006.

 

Og merk:

Per i dag kontrollerer Sony to tredjedeler av det globale spillmarkedet med PlayStation 2-konsollen.

:p Måtte bare si det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per i dag kontrollerer Sony to tredjedeler av det globale spillmarkedet med PlayStation 2-konsollen.

:p Måtte bare si det...

Mark my words : X-box kommer til å ta over, nå som det tar så lang tid for Sony og hoste opp PS3, og folk blir lei av å vente, da prøver de noe nytt... Og spillutviklerne har begynt å skjerpe seg til x-boxen. Synd å si det, for jeg har bare PS2 selv, men den begynner å bli utdatert...

 

Den håndholdte til Sony kommer heller ikke til å bli så populær som alle tror.

Lenke til kommentar
Og merk:
Per i dag kontrollerer Sony to tredjedeler av det globale spillmarkedet med PlayStation 2-konsollen.

:p Måtte bare si det...

Eneste grunnen til det var at den var først av neste-generasjons konsollene forrige gang, + at PS1 hadde godt rykte.

 

Sega'en som kom en stund etter N64 var faktisk ikke så mye dårligere enn PS2.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jaja, jeg skal huske hva dere sier nå. Så skal vi se.

Jeg tror at PS3 også vil være den mest populære konsollen, med noe god konkurranse fra "CameCube2".

Med mindre Xbox får tak i en haug med interessante og gode spill da.

Det blir som å si "det er bedre å bo på Mars enn på jorda..." Joda det er sikkert bra det, men vi har ikke kommet så langt enda! I følge all informasjon jeg sitter med har PS3 ikke kommet ut enda, og det er helt poengløst å snakke om konsoller vi ikke veit hvordan blir (og ikke kom drassende med masse ps3-specs-gjetting sider nå)

 

M$ har kasta seg inn i konsoll krigen, og Sony klarer ikke henge med i svingene. X-box vinner stadig flere supportere her i Europa, og M$ skal satse hardere på rpg spill, så de regner med oppsving i det katastrofalt dårlige x-box markedet i østen også. Se bare på hvor mye lenger x-box har kommet online...

 

X-box9 blir verdens beste konsoll 4ever!!

Lenke til kommentar

Det som er poengløst her er vel å dra opp et gammelt emne?

Menmen, uansett....

Xbox har kommet mye lenger online ja? Seff. Og det betyr en heeel del.

Xbox Live kommer til å utkonkurrere alle andre konsoller. Det er nesten så til og med PC'en står i fare gitt. :roll:

 

I følge all informasjon jeg sitter med har PS3 ikke kommet ut enda, og det er helt poengløst å snakke om konsoller vi ikke veit hvordan blir (og ikke kom drassende med masse ps3-specs-gjetting sider nå)

 

Du motsier jo deg selv noe helt forferdelig. Så vidt jeg vet så har ikke Xbox2 kommet ut enda heller. Så det der blir bare ord mot ord.

Lenke til kommentar
Og merk:
Per i dag kontrollerer Sony to tredjedeler av det globale spillmarkedet med PlayStation 2-konsollen.

:p Måtte bare si det...

Hm.. Er da alle sine Nintedo konsollene tatt med da? Altså Gameboy, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, som da selger bedre enn PS2 i antall konsoller.

Lenke til kommentar
Det som er poengløst her er vel å dra opp et gammelt emne?

Menmen, uansett....

Xbox har kommet mye lenger online ja? Seff. Og det betyr en heeel del.

Xbox Live kommer til å utkonkurrere alle andre konsoller. Det er nesten så til og med PC'en står i fare gitt. :roll:

 

I følge all informasjon jeg sitter med har PS3 ikke kommet ut enda, og det er helt poengløst å snakke om konsoller vi ikke veit hvordan blir (og ikke kom drassende med masse ps3-specs-gjetting sider nå)

Du motsier jo deg selv noe helt forferdelig. Så vidt jeg vet så har ikke Xbox2 kommet ut enda heller. Så det der blir bare ord mot ord.

Beklager at jeg var på ferie og ikke tok ansvar og avsluttet alle threadene jeg hadde innlegg i her før jeg dro. Det finnes faktisk ett liv utenfor data'en vet du!

 

Og du har jo misforstått innlegget mitt komplett, jeg snakker ikke om x-box 2, jeg snakker om dagens x-box som tar mer og mer over for ps2. Det er DU som sier at ps3 kommer til å bli den meste populære konsollen.

Og hvis du ikke tror at live-delen har noe å si så får du fortsatt svirre rundt i liksomverdenen din og se at også Sony satser hardt på online spilling.

Lenke til kommentar

jeg har mer tro på teknologien til xbox tror xbox kommer til å ta over store deler av markedet når Xbox2 kommer ut. Man skal huske at Xbox var microsofts første spillkonsol, den slo kanskje ikke playstation i salgstall, men konsolverdenen var jo helt nytt for ms. tror de har lært mye og kommer sterkere tilbake med Xbox2 :w00t:

Lenke til kommentar
Det som er poengløst her er vel å dra opp et gammelt emne?

Menmen, uansett....

Xbox har kommet mye lenger online ja? Seff. Og det betyr en heeel del.

Xbox Live kommer til å utkonkurrere alle andre konsoller. Det er nesten så til og med PC'en står i fare gitt. :roll:

 

I følge all informasjon jeg sitter med har PS3 ikke kommet ut enda, og det er helt poengløst å snakke om konsoller vi ikke veit hvordan blir (og ikke kom drassende med masse ps3-specs-gjetting sider nå)

Du motsier jo deg selv noe helt forferdelig. Så vidt jeg vet så har ikke Xbox2 kommet ut enda heller. Så det der blir bare ord mot ord.

Beklager at jeg var på ferie og ikke tok ansvar og avsluttet alle threadene jeg hadde innlegg i her før jeg dro. Det finnes faktisk ett liv utenfor data'en vet du!

 

Og du har jo misforstått innlegget mitt komplett, jeg snakker ikke om x-box 2, jeg snakker om dagens x-box som tar mer og mer over for ps2. Det er DU som sier at ps3 kommer til å bli den meste populære konsollen.

Og hvis du ikke tror at live-delen har noe å si så får du fortsatt svirre rundt i liksomverdenen din og se at også Sony satser hardt på online spilling.

Gidder ikke det her, for du og jeg vil aldri bli enige uansett.

Hvordan i alle dager skal jeg vite om du er på ferie da?

 

Mulig at du snakker om dagens konsoller, men dette emnet er om NESTE GENERASJON. Og jeg mener at PS kommer til å fortsette å være bedre på spill enn det Xbox er.

 

Dette med online-spilling er noe jeg ikke gidder å diskutere mer. Jeg har sagt hva jeg mener om online på konsoller, og ferdig med den saken.

Jeg kommer til å kjøpe PS3 selv om det er online på den, men jeg kjøper ikke for å spille online.

Som jeg sikkert har sagt 1000 ganger før. Vil jeg online så bruker jeg PC'en. Vil jeg spille alene så bruker jeg PlayStation.

Lenke til kommentar
Æsj.. hvorfor slutta Sega med konsoll?! Det var jo de som var best i sin tid med Sega Mega Drive :yes::yes: .

Etter SEGA Mega Drive kom Sega Saturn, en 32bits konkurrent til playstation. Men SEGA gjorde den tabben å ikke markedsføre den. Akkurat som meg Dreamcast. Alt for svak markedsføring. Når var sist du så en reklame for SEGA konsoll?

Lenke til kommentar
Æsj.. hvorfor slutta Sega med konsoll?! Det var jo de som var best i sin tid med Sega Mega Drive :yes:  :yes: .

Etter SEGA Mega Drive kom Sega Saturn, en 32bits konkurrent til playstation. Men SEGA gjorde den tabben å ikke markedsføre den. Akkurat som meg Dreamcast. Alt for svak markedsføring. Når var sist du så en reklame for SEGA konsoll?

nå, ja mista. Har du vært i utlandet har du nok sett mye reklame for Dreamcast. Hva stod på skjorta til Man U? Jo... Dreamcast. Grunnen til at de (Saturn og Dreamcast) ikke slo så godt an i Europa var at de store "grossistene" syns de var for dyre i forhold til PS one og nintendo sine konsoller :mad: . Deriblant Brio gadd ikke å selge Dreamcast/Saturn pga at de trodde ingen ville kjøpe de pga prisen :( . Sånn blir en trist av ettersom Sega er toppers :cry: !

 

Noe som er merkelig er at Ps2, når den var ny kostet det samme som Dreamcast, når den var ny :no: .

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
yep du har rett.  sett dreamcast logoer i premier league.  men det jeg sa gjaldt først og fremst saturn, det var jo der det begynte å gå galt.

Ja, det har du rett i. Men det var jo ikke helt Sega's skyld da.

 

Synes vi trenger en konkurent mot Sony og "Storsoft". En konkurent som har kvalitet å klasse... En som Sega :cool: .

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

ville bare nevne at xbox kom senere en ps2en...noe som gjorde at de var lengre på grafikk og prosessor når de gikk ut på samlebåndet....nå som xbox 2 og ps3 vil komme ut ca samtidigt så vil den med best spill å kontroller vinne. Onlinedelen er også veldigt viktig. Og det er greit å nevne at playstation eller central station er gratis :roll: og det fynker nå ganske så bra

Lenke til kommentar
yep du har rett. sett dreamcast logoer i premier league. men det jeg sa gjaldt først og fremst saturn, det var jo der det begynte å gå galt.

Vel, kanskje der det begynte, men grunnen til at Dreamcast sluttet helt var pga at det ble tatt over av Sony. De ville ikke ha konkurranse til sin PS2, siden Dreamcast var ca. like bra men kom ut (husker ikke?) 1 år før? Jeg hadde Dreamcast, men siden de ikke lagde flere spill var det ikke no vits, og så kom jo PS2.

 

(Alt dette husker jeg faktisk ikke hvor jeg har fra, men et eller annet sted er det. Om det er riktig eller ikke vet fåglarna) :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...