Gå til innhold

Hjelp! Alle filmer borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker en x-tern Maxtor USB harddisk 250 GB for å lagre det meste av filmer, musik etc.

Nu kan jeg ikke komma åt filmerna. Isteden for 200 filmer + er der nå endest en fil som heter ". ." på 46kb :cry:

hvis jeg ser på "properties" av harddisken ligger der 222 gb (alltså er filmene med...). Kan ikke finne noen filmer i "search" heller. Kan komma åt musik o resten av mappene men ikke "filmmappen".

Kan nevne at jeg dagen før hade brukt en usbkey fra min laptop. Da endret den navn til "E" disken og Maxtorn blev "I". Stusset ikke så mye over D, men etterpå tok ikke laptopen emot usbkey:n for den plutselig ikke var formatert. All data på den forsvant.

Vet ikke om det har noe samband med att mappen "film" ikke kan nås men..

Det var folk som lastet ned fra den mappen på DC++ men fick aldrig spørt dem om di fikk filene..

Noen som vet hvordan jeg får tilbake dem?! :wallbash:

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Skrevet (endret)

Hehe. Hjelp til piratvirksomhet får du lete etter et annet sted.

Og før noen begynner å mase om "at det er sikkert bare lovlig materiale" osv., så er det _ikke_ lovlig å share.

Endret av Slettet-10579
Gjest Slettet-10579
Skrevet
Kanskje han hadde raw av eigenproduserte filmer? Eller 200GB med feriefilmer.

Da har han sikkert kildematerialet/tapen, og problemet er løst.

Ang. "musikk" som også forsvant, dersom han er musiker, og en seriøs som sådan, har han backup av sin egen musikk, og problemet er løst.

Skrevet (endret)

Argh, hvorfor skal folk dømme før de faktisk vet noe i det hele tatt? Kan jo være at han har feriefilmer og egenprodusert musikk. Om tråden stenges så er det alt for trangsynt og uten grunnlag.

Selv om "dere" tror at det er ulovlige ting, så betyr det ikke at det er det. Om dere ikke har bevis for at det faktisk er ulovlige ting det snakkes om, så kan dere la vær å skrive et innlegg!

Edit. Legge inn en smily til ære for de som skyter først og spør siden; :mad:

Endret av viranth
Skrevet

Mulig du kan finne filene dine ved å bruke et "undelete" program.

http://www.handyarchive.com/free/undelete/

Og før noen begynner å mase om "at det er sikkert bare lovlig materiale" osv., så er det _ikke_ lovlig å share.

Klart det er lov å share, det finnes ikke noen lov mot å share. Det er selfølgelig ikke lov å share noe du ikke eier, men det er det ikke snakk om her, eller?

Kent

Skrevet

Har du proevd aa ta ut FireWire-kabelen eller USB-kabelen, vente i noen sekunder, og deretter sette kabelen inn i en annen utgang. Kan hende den reorganiserer litt da... Du kan jo ogsaa sjekke om det kan ha blitt satt noe "Hidden"-egenskaper paa mappen.

Og det ER lov aa share i utgangspunktet!

Bare copyrighted materiale som er ulovlig...

Skrevet

* Det er lov å dele (!)

* Bruk et slik undeleteprogram du har fått link til og legg filene på en ledig disk.

* Det er nå man skulle hadd backup-harddisken sin og bare slengt filene tilbake. (Evt backup på DVD-plater om man har giddet alt arbeidet med det)

Skrevet

Jeg hadde en 160GB disk som det skjedde noe lignende med, men det skyldtes at jeg ikke hadde installert SP1 for XP. Det rare var at XP hele tiden sa at det var en 160GB disk, men når jeg kom over 139GB (sånn ca), så ble alle data uleselige.

Fikset det etter mye ergrelse ved å legge in SP 1.

Skrevet

GetDataBack er et flott program for NTFS/FAT (trenger forskjellig program for forskjellig filsystem).

(jeg gir pokker i om det du har er piratkopiert eller ikke, det er din sak. Jeg vil bare hjelpe, ikke dømme!)

OT: 'Tøffe gutter tar ikke backup, men gråter mye'.

Hæhæ, jeg MÅ se å få meg DVD-brenner og en god del plater snart

Skrevet

Det er trolig partisjonstabellen som har gått til h*******. Prøv GetDataBack som tidligere nevnt av Pollux og [ReXor], det har alltid funka for meg.

Forresten, har du nyeste versjon av DC++? De tidligere versjonene hadde en liten kjekk bug som kunne ødelegge partisjonstabellen :mad:

Skrevet

Har prøvt noen undelete prg. og fikk frem noen filer jeg deletet i 2003 :roll:

Skal prøve GetDataBack prg. Tok 3 timer o scanne driven så jeg venter tills senere ikveld. Og reconnecta harddisken med usb kabeln fungerte ikke. :(

Synns det er rart at det på properties av harddisken står att all data (233 gb) er der men når jeg legger sammen alle folders blir det ca 90 gb.

Har nyeste versjonen av DC++ nå men oppgraderte muligens for seint.

SKal si ifra når/hvis alle mine snowboardfilmer og julefeiring med familien fra 83-03 kommer tilbake :!:

Takk for alle raske svar! :thumbup:

Skrevet

Bruk GETDATABACK !!!!! søke tter GetDataBack i noen filesharing programmer.. der finner du det som redder all filmene dine..

De reddet iallefall mine :thumbup:

Lykke til!

Mvh Vegard

Skrevet

Jeg tror det er den klassiske Maxtor problematikken jeg. Det viser seg å være en del problemer med de største eksterne diskene deres som gir korrupt FAT og manglende filer. Det beste du kan gjøre er å kjøre Get Data Back e.l. og ta backup av alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...