Makkaroni Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 (endret) slettet av brukeren Endret 2. juni 2006 av Makkaroni
Lungemannen Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 The Dave Brubeck Quartet. Deres best kjente CD er "Time Out". Du har garantert hørt låten "Take Five". Vil du ha norsk jazz kan du finne noe med Jan Garbarek. Ellers har du jo de store klassikerne som Duke Ellington og alle de andre store gutta.
Petrvs Romanvs Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Ornette Coleman "Free Jazz" Art Ensemble of Chicago "Fanfare For The Warriors" Sun Ra "Jazz in Silhouette" Miles Davis "Bitches Brew" Eric Dolphy "Out to Lunch" John Zorn "The Big Gundown" Rabih Abou-Khalil "Tarab" Anour Brahem "Khomsa" Herbie Hancock "Sextant" Mahavishnu Orchestra "The Inner Mounting Flame" etc..
Venerable Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 ALT av Django Reinhardt (har du spillt Mafia så kjenner du til musikken hans).
tadcomp Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Molde Jazzfestival er i gang! Anbefalt: Haavard Wiik (Trio), utrolig bra... Ellers kan den unge Jamie Cullum komme inn under jazzparaplyen
Delvis Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Ornette Coleman "Free Jazz"Art Ensemble of Chicago "Fanfare For The Warriors" Sun Ra "Jazz in Silhouette" Miles Davis "Bitches Brew" Eric Dolphy "Out to Lunch" John Zorn "The Big Gundown" Rabih Abou-Khalil "Tarab" Anour Brahem "Khomsa" Herbie Hancock "Sextant" Mahavishnu Orchestra "The Inner Mounting Flame" etc.. Bra knippe det der. Har lurt på hvordan "Art Ensemble of Chicago" er. Sjekk også Ramsey Lewis: feks "sun goddess" og "salongo" Av miles davis vil jeg også nevne; "in a silent way", "Star people" og "Tutu" Av Herbie Hancock, "Crossings", "thrust" og "man child" spesielt, men alt av ham - til og med "secrets" (1976) er bra. Etter det gikk han commers/disco..men kan ha laget bra ting senere, vet ikke.. Tony Williams, Larry Coryell, Michael Urbaniak, Stanley Clarke, Jo Pass, Joachim Kuhn, Graham bond, Karma, Caldera, Larry Young(fuel), Alice Coltrane, Nucleus, Wlodek Gulgowski, Miroslav Vituos, Weather report, Oregon, Hubert laws, Dennis Coffey - for å nevne noen navn jeg kommer på i farten som kan være verd å sjekke opp
ZprMario Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 (endret) For Jazz med heftig tromming, sjekk ut: Dave Weckl Band / Chick Corea Av førstnevnte kan jeg nevne låter som: Swamp Thing, Tappin Da Bass, Mercy Mercy Mercy, Transition, Wet Skin +++ Nydelig jazz, med en av de beste trommisene i verden. Kan det bli bedre Endret 14. juli 2004 av ZprMario
KimNK Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 For Jazz med heftig tromming, sjekk ut:Dave Weckl Band / Chick Corea Av førstnevnte kan jeg nevne låter som: Swamp Thing, Tappin Da Bass, Mercy Mercy Mercy, Transition +++ Nydelig jazz, med en av de beste trommisene i verden. Kan det bli bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå