Gå til innhold

får faktisk ikke til å installere prog i slackware


Anbefalte innlegg

fy ******* nå får dere virkelig slutte her. hvis dere ikke tror at jeg har leta ette svarene, så er det opp til dere. men kom ikke her å si noe som dere ikke har peil på. for det har hverken, Sim, scrim eller noe av dere peil på. lat? nei vil ikke si det. men det er faktisk ganske enkelt å få hjelp her. bjørne tjeneste meg en viss plass. jeg blir så sur når folk sier om andre folk at de ikke har leta godt nok etter svarene. NÅR MAN FAKTISK HAR GJORT DET. å hva i all verden kan dere, som liksom kan jo komme her å si at jeg ikke har leta uten at dere har den ringeste anelse om jeg h ar leta eller ikke? hjelpe meg folkens.

 

uff.

hissig? Du er lat, innse det. Du sitter her og påstår at du ikke finner svaret på google, det er sprøyt fra ende til annen, man finner svar PÅ ALT PÅ GOOGLE.com, alt, skjønner du?

 

Jeg vil høre en av to fra deg, enten: "jeg er ikke noe flink i engelsk" eller "jeg er lat", for en av de er grunnen til at du aldri finner løsningen på google.com

 

Mer er det ikke å si om den saken. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken fil da? hvis jeg dobbelklikker på tar.gz fila eller tar fila så kommer jeg inni den utforsker greiene til Linux. der det står masse info om hvordan programmene installeres. joda, har gjort det.

Hmmm, rart.

Prøv å brenn fila på cd og boot opp.

Virker ikke det så må du kanskje formatere.

Lenke til kommentar
var ikke helt sikker på hva surfer86 mente der. men, men.

Hmm, jeg tenkte feil.

 

Dobbeklikk på fila, så dobbelklikker du 3 ganger til...

nå kommer det opp en skjerm som ser ut som "the matrix".

 

så trykker du alt+f2 og skriver xterm

så pakker du ut fila

så configure

så make

så make install

voilà

 

edit: ikke skriv voilà

Endret av surfer86
Lenke til kommentar

har akkurat vært å fiksa litt i Linux nå nettopp. begynner å se pent ut der nå. skifta theme og sånn. skal lese noen manualer i morra en gang.

forresten så prøvde jeg iwconfig å der fant den ingen nettverkskort. hverken trådløst eller det integrerte. får se om jeg fikser det i morra.

Lenke til kommentar
forresten så prøvde jeg iwconfig å der fant den ingen nettverkskort. hverken trådløst eller det integrerte. får se om jeg fikser det i morra.

iwconfig vil kun gi deg det trådløse kortet. Hvis du har nettverkskabel i lan porten under oppstart vil du se det ved bruk av ifconfig. Hvis kabelen settes i etter at maskinen er startet kan du prøve følgende for å få ipadresse

# ifconfig eth0 up || dhcpcd eth0 || ping vg.no

Lenke til kommentar

ok, takk, men jeg er ikke 100% sikker på at nettverkskortet er lagt inn. men tror det er lagt inn, siden at den fant Lydkort og sånne ting ganske fort. for ikke å si med en gang, og nettverkskortet og lydkortet er integrert på hovedkortet mitt.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å prøve ifconfig og iwconfig når det trådløse nettverkskortet ikke blir tildelt et enhetsnavn. Sjekk hva slags output dmesg gir deg: Blir driveren lastet vil du se noe om at enheten blir tildelt navnet /dev/wlan0. Jeg har akkurat installert Slackware 10 på laptopen og oppstartsskriptene i Slack er svært tilgivelige for wlan :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...