Gå til innhold

får faktisk ikke til å installere prog i slackware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, dette gidder jeg ikke mer.

Jeg brukte Slackware en gang i tiden jeg og. Det funket kjempefint. Helt til at savnet noen programmer som jeg vanligvis brukte i Windows XP. Når jeg gikk tilbake til XP tok jeg btw med meg to Linux-programmer. wget og X-chat. Elsker de to programene.

 

Men ikke gi opp så fort, wil. Før eller senere kommer du over kneika som gjør at du kan bli en aldri så liten linux-bruker. Stå på!

 

Hilsen en Windows XP-bruker. :whistle:

Lenke til kommentar

Du kan alltids klare det, bare du gidder og lese før du spør. Folk blir litt sur på deg når du spør om helt generelle, enkle ting som du kan fort finne ut av om du googler på det.

 

Egentlig, så er dette en test for og se om bildet mitt funker :p

 

Damn! funker ikke :cry:

Endret av gule_fugl
Lenke til kommentar

jada, helt greit. neida, det her går bra. tenk om alle skulle ha gitt seg bare fordi at de ikke fikk det til. jøss for en verden det hadde blitt.

 

i følge noen av dere så er det i mot alle ods at jeg skal klare å bruke Slackware i det hele tatt i det daglige liv. men dere om det.

 

bryr meg ikke om det jeg.

Lenke til kommentar
jada, helt greit. neida, det her går bra. tenk om alle skulle ha gitt seg bare fordi at de ikke fikk det til. jøss for en verden det hadde blitt.

 

i følge noen av dere så er det i mot alle ods at jeg skal klare å bruke Slackware i det hele tatt i det daglige liv. men dere om det.

 

bryr meg ikke om det jeg.

Er du glad-kristen?

Lenke til kommentar

wil wil wil, nå må du høre etter her. Vi prøver faktisk å hjelpe deg, så å slenge dritt til oss gjør ikke ting bedre for din del. Det er ingen som sier at du ikke skal få bruke slackware, det kan ikke vi bestemme. Det her gjelder måten du oppføre deg på (på forumet altså), får du litt kritikk så hisser du deg opp og slenger ut kommentarer som ikke har noe her å gjøre. Det at du må spørre så mange spørsmål om slackware betyr vel det at ikke slackware er den rette distroen som deg.

 

Jeg mener fortsatt at slackware ikke er den rette distroen for deg, men det er ikke mye jeg kan få gjort med det, men det finner du fort ut av. :yes:

Lenke til kommentar

Hiver meg på her... :p

 

wil: Ikke frekt ment, men jeg har et inntrykk av at du skal være så proff som mulig, og synes det er flaut å bruke "nybegynner distro".

 

Hvorfor kjører du Windows 2000? Fordi XP er bloated, har for teit utseende og for mange wizards? (Win2000 er typisk for wannabe proffer)

 

Hvorfor akkurat Slackware? (Er det tilfeldig at akkurat den distroen er "beryktet" for å være brukt av "eliten" og "hackere"?)

 

Leste også et innlegg hvor du skrev at Slackware var utrolig bra - høres ikke så veldig bra ut... Hva er det som gjør den så bra egentlig?

 

Jeg skal ikke nekte deg å bruke Slackware, men jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke en gang vurderer å bruke f.eks Mandrake eller SuSE. Selv om det er mer brukervennlig trenger ikke det å bety at de ikke brukes av "proffer", som kan linux inn og ut...

 

 

(Jeg bør egentlig ikke snakke, første gang jeg prøvde linux var for mange år siden, og de var Slackware 7.0 :p - til mitt forsvar trengte jeg ikke å spørre etter hjelp til alt mulig, men brukte mye tid til å lese manualen og klarte til slutt å få installert, til tross for at jeg på forhånd ikke engang visste hva en partisjon var. Etter installasjonen fant jeg imidlertid fort ut at det ville være bedre å prøve noe annet).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Scrim: Les hva wil skriver da. Han vil virkelig bruke Slackware. Som eksempel kunne jeg ingenting om CSS i går morges. Se hva jeg endte med i dag. Dette takket være hjelp fra forumet og intens lesning. Jeg mener at wil kan klare det samme om man svarer han på en saklig måte.

 

Ja, han har kanskje skrevet ting som burde vært uskrevet, men det har vel dere og?

 

Så jeg foreslår at vi fortsetter denne tråden med å svare på spørsmål. Ikke diskutere alt annet.

Lenke til kommentar
Scrim: Les hva wil skriver da. Han vil virkelig bruke Slackware. Som eksempel kunne jeg ingenting om CSS i går morges. Se hva jeg endte med i dag. Dette takket være hjelp fra forumet og intens lesning. Jeg mener at wil kan klare det samme om man svarer han på en saklig måte.

 

Ja, han har kanskje skrevet ting som burde vært uskrevet, men det har vel dere og?

 

Så jeg foreslår at vi fortsetter denne tråden med å svare på spørsmål. Ikke diskutere alt annet.

HAN VIL HAN VIL, men da bør han sette seg ned og lese, og da mener jeg lese nøye. Han påstår at han leser, han påstår at han googler, men allikevel så kommer han her og spør om de mest enkle ting. Og da snakker jeg om ting som lar seg løse ved å bla opp i en linux bok, eller ved å søke på google. Og hvorfor skal han absolutt ha en distro han ikke takler, og jeg tror neppe at lesing hjelper (ser ikke sånn ut). Det jeg mener er at wil bør sette seg inn i hvordan *unix fungerer, lese en linux bok, begynne med en lett distro og leke seg med den, for så å avansere seg til slackware.

 

Jeg mener de andre har vært tålmodige nok, det eneste vi får tilbake for våre råd er dritt, og det liker jeg ikke. Vi mener at wil kanskje har startet med feil distro, og blir nesten hengt av wil for å skrive det, vi må da få lov til å ha våre meninger. Det er ikke noe vi henter utifra tynne luften, det er bare å gå over alle wil sine slackware poster, svarene på hans spørsmål kunne han ha funnet på google, eller ved hjelp av The Fine Manual. Jeg gidder ikke å spekulere mer på hvorfor ikke wil finner svaret, når alle andre klarer det, jeg orker ikke en diskusjon med wil om akkurat det. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...