Gå til innhold

får faktisk ikke til å installere prog i slackware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder swaret så vil jeg påstå at det er det beste automatiserte systemet for pakkebehandling på slackware uansett om noen har blitt fornærmet fordi han som lager swaret har kritisert en av de andre pakkeverktøyene.

Endret av xeon
Lenke til kommentar

Det virker fortsatt som om du ikke gidder å lete. Ikke kom her og si at du har googlet, for da hadde du funnet svaret på alle de spørsmålene, så vanskelig er det ikke å bruke google.

 

Enten er du lat eller så er du ikke så god i engelsk, noe må det være, for alle som bruker google finner svarene kjapt. Da kan du i det minste inrømme at ikke engelsk er ditt sterkeste fag, så skjønner vi i det mineste HVORFOR du må spørre så mange tusen spørsmål. Er det ikke at du er dårlig på engelsk, så er det fordi du er lat, og da gjør vi deg bjørnetjeneste ved å svare deg på alt du spør om (og det er mye).

 

Jeg gjør ikke dette for å være slem wil, ikke missforstå, det her har med å lære seg å finne svar selv. Sier ikke at det er noe galt med å spørre om hjelp her, men i ditt tilfelle så skal ikke det være nødvendig, du vet såppas godt hvordan man googler (evt andre søkemotorer), så hvorfor du skal stille så herrens mange spørsmål er for meg en gåte. :hmm:

Lenke til kommentar

vel, leser i en anen post her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=268968

hvor "will" sier.

 

 

"selv har jeg ikke brukt Fedora all verden. gikk imellom forskjellige Linuxer før jeg endte opp med Slackware 10.0 denne har jeg nå og er veldig fornøyd med denne."

 

hmm.. ja alt stemmer vel eller?

 

will finn deg en "enkel" distro som du kan begynne med (slack er litt vanskelig) og instalere den.

 

dersom du skriver google.com og søker på fedora+windows

så finner du http://www.google.com/search?q=fedora%2Bwi...=utf-8&oe=utf-8

 

der er det mange howto om hvordan du skal fikse dette med windows og linux26 boot saken.

 

fedora eller mandrake eller suse, er store distroer som folk flest kan hjelpe deg med og de er litt mere beregnet for desktop markedet.

Lenke til kommentar

holde, meg til Windows? jeg gidder ikke flere krasjer på maskina mi jeg nå.

forresten, jeg klarer å installere RPM bare sånn at du vet det liksom. mase nei. hadde ikke tenkt til det nei.

det var gått å høre at jeg fikk fortsette med Linux.

forresten hvis det ikke hadde vært greit for dere om jeg fikk fortsette med Linux. hva skulle dere gjort da tro? litt dumt spørsmål men.

Endret av wil
Lenke til kommentar

flaming? wil er lat, enkelt og greit, så det beste er at vi lar være å hjelpe ham, det er den eneste måten han klarer å lære seg på. Beklager hvis jeg virker litt irritert, men folk som ikke gidder å gjøre noe for å finne løsningen på et problem, ja de kan bare ha det så godt. Det å spørre her er en enkel og grei løsning, men lærer man noe av det? Nei, så det beste vi kan gjøre er å henvise wil til google.com og la han finne svarene selv, nok bjørnetjenester nå wil. :yes:

Lenke til kommentar

fy ******* nå får dere virkelig slutte her. hvis dere ikke tror at jeg har leta ette svarene, så er det opp til dere. men kom ikke her å si noe som dere ikke har peil på. for det har hverken, Sim, scrim eller noe av dere peil på. lat? nei vil ikke si det. men det er faktisk ganske enkelt å få hjelp her. bjørne tjeneste meg en viss plass. jeg blir så sur når folk sier om andre folk at de ikke har leta godt nok etter svarene. NÅR MAN FAKTISK HAR GJORT DET. å hva i all verden kan dere, som liksom kan jo komme her å si at jeg ikke har leta uten at dere har den ringeste anelse om jeg h ar leta eller ikke? hjelpe meg folkens.

 

uff.

Lenke til kommentar
nå har jeg prøvd det aller meste, men allikevel går det ikke.

ja jeg snakker om å installere program i Slackware. prøver både tar og tar.gz, men får det absolutt ikke til.

jeg prøvde også å installere program via pkgtool, men heller ikke dette hjelper så mye. installpkg har jeg også prøvd.

enten kommer meldingen om at programmet eller noe sånt er expected.

eller så kommer meldingen: too many few arguments tror jeg det var.

forresten hva betyr expected? var ikke helt sikker.

joda, har søkt på flere forum og alt, søkt på internet også, og der står fremgangs måtene, men får det ikke til her.

 

noen som kan være så snill å forklare?

 

forøvrig funka lyden i Slackware med en gang nesten. måtte bare gjøre noen instillinger i Volume Control, så funka det.

 

nå er jeg i Windows av den grunn at jeg nettopp ikke får installert progs.

 

håper noen gidder å hjelpe meg litt.

hvis jeg får begynt å installert program så kan jeg jo faktisk begynne å bruke Linux på normal måte.

må jeg forresten lage en ny katalog en eller annen plass for å få det til?

 

Håper på mange svar.

Har du prøvd å dobbelklikke på fila du lastet ned?

Endret av surfer86
Lenke til kommentar

Då eg byrja med linux (Slackware) hadde eg lignande problem. Det tok meg 5 minutt å finn løysinga på google.com. Så enten er ikkje du flink nok til å leite, eller så er eg superduper ekstra fabelaktig genialt flink til å bruke google. Faktisk fikk eg løyst værre problem enn det der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...