Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett lenger !


Anbefalte innlegg

Har et stort problem, siden tirsdag har jeg ikke fått koblet meg på nett med adsl modemet mitt. Har prøvd å få hjelp

 

fra helpdesken til min ISP men etter nesten en time på tlf kom vi ikke nærmere noen løsning, dessverre !!

 

Ifølge MTUlink(min ISP) er linjen 100% og de har kontakt med modemet, alle lamper lyser som det skal på modemet også... men kommer meg likevel ikke på nett !

 

Går i Command Prompt og prøver "ipconfig /release all" eller "ipconfig renew" men får følgende feilmelding ved release all kommandoen:

 

the operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation.

 

Har prøvd å laste ned en winsockfix.exe men det hjalp ikke, prøvde å installere win XP på nytt (ved en update med samme cd) men det hjalp heller ikke...

Har seff restartet pc og modem x antall ganger, har også installert windows enda en gang... uten at det hjelper...

 

Er det noen som har vært borte i samme problem tidligere? og eventuelt vet hva jeg kan gjøre/hva som er galt ?

 

MVH

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Google er topp men hjalp meg ikke denne gangen, for det der har jeg prøvd og det finner faktisk ikke noe som heter EnableProxy der..... merkelig !?

Du har slettet alt av nettverksprotokoller, rebootet og lagt dem inn igjen?

Du har sjekket for spyware og annen dritt?

Lenke til kommentar

Har installert win xp på nytt og sånn for det sa de folka hos MTUlink at var eneste løsning (funka ikke)

 

Har kjørt ad-aware utallige ganger... viruskontroller osv....

 

Har ikke slettet nettverksprotokoller og sånn manuelt nei, kanskje jeg bør prøve det ?

 

Hva må jeg huske på å ta vekk ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd igjen, etter å ha slått av modemet i 90 min, avinstallert drivere og protokoller for så å innstallere de igjen. Hjalp ikke.

 

Kabel har jeg byttet tidligere, ingen forskjell.

 

Begynner å lure på om det er nettverkskortet som er kaputt ja... det som er så rart er at den viser akkurat samme ip hver gang !? eller er ikke det rart ?

 

Lurer på om jeg må kjøre bort på Expert eller Elkjøp og kjøpe meg et nytt kort (det jeg har sitter på hovedkortet) Noen som anbefaler kort som jeg kan få kjøpt på disse butikkene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...