Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett lenger !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dioden ved nettverkskortet lyser grønt.

 

Når jeg skriver ipconfig /renew blinket det en eneste gang i løpet av den tiden den brukte og jeg fikk følgende melding:

 

An error occurred while renewing interface Local Area Connection 3 : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

 

Angående splitteren, har prøvd å koble linja direkte til modemet uten splitteren uten at det gjorde noen forskjell

Lenke til kommentar
Har opplevd at splitteren ikke altid er til å stole på.

Har en nabo som fikk samme problem, og etter mye om og men kom de og byttet hans splitter og vips var alt ok.

Godt tips. Merkelig at ingen har tenkt på det før. :hmm:

 

bekkis: Velkommen til forumet btw :D

Endret av Pysj`n
Lenke til kommentar

Selv om alle lamper lyser som de skal og ISP sier de har kontakt vil ikke nødvendigvis si at ISP har gjort jobben sin korrekt ved konfigurering av sitt eget utstyr .

 

Heller ikke kan man totalt utelukke at modemet faktisk fungerer selv om det "syncer" som den yngre generasjon så søtt kaller det .

 

Og hvorfor bare MÅ alle formattere/installer OS hver gang noe går galt , er det ikke på tide å spørre i dette tilfelle ISP om de kan sende nytt modem ?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville hørt med supporten om ikke de kan "låne" deg en statisk IP- adresse som du kan bruke i feilsøkingen.

 

Og som noen andre her har foreslått... kabeln, har vært borti utallige feil som skyldes kabel.

 

Og dersom ingen ting av disse triksene funker ville jeg også ha prøvd med et annet modem. ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei igjen.
Har du trådløst nettverk?
Om du har det og det er kryptert må du huske å ikke samtidig kryptere kortet i pc`n.
Fjern kryptering på dette kortet.
Gå inn på programmet for kortet og finn ditt nettverk og logg deg på med riktig kryptering 64/128 og skriv inn passord og konect.
Lenke til kommentar
Tror jeg ville hørt med supporten om ikke de kan "låne" deg en statisk IP- adresse som du kan bruke i feilsøkingen.

 

Og som noen andre her har foreslått... kabeln, har vært borti utallige feil som skyldes kabel.

 

Og dersom ingen ting av disse triksene funker ville jeg også ha prøvd med et annet modem. ;)

 

Lykke til!

Ser ut som du er på sporet, har snakket med MTUlink igjen og fikk låne en statisk IP, da fungerer alt som det skal !! :thumbup:

 

Edit: Det endte med at jeg fikk den ip'n og får bruke den fremover nå... gjør ikke meg noe å få en gratis fast ip :D

Endret av BamBam79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...