Gå til innhold

Databaseproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg kommer fremdeles ikke inn på forumet via min maskin - det har vært sånn i èn uke nå.

Det er helt sprøtt egentlig, fordi jeg kommer inn via denne maskinen (uansett) - og denne er knyttet på samme nettverket som det min maskin er.

 

Jeg får denne feilmeldingen når jeg prøver å gå inn via min maskin:

 

ERROR: Cannot find database invision<  


Tekniske problemer.
En feil har opstått, hvis dette er første gang du ser denne feilmeldingen anbefaler vi at du forsøker å oppdatere siden. Hvis problemet vedvarer, venligst prøv igjen senere.

Technical problems.
An error has occured, if this is the first time you see this error, we recomend that you try to refresh this page. If the problem still exists, please try again later.

Technische Probleme. 
Ein Fehler hat stattgefunden, wenn dies das erste Mal das Sie diesen Fehler sehen ist, bitte versuchen Sie diese Seite zu erfrischen. Wenn das Problem noch existiert, bitte Versuch wieder später. 

 

 

Noen som veit hva dette kan skyldes?

Jeg har prøvd å gå inn selv om Antivirus og firewall er slått av/deaktivert.

Har ikke lagt inn noe sikkerhetsprogram den siste mnd.

Har til og med tømt hele "temporarily internet files"-folderen også...

 

Noen som kan hjelpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får også disse database feilmeldingene - vanligvis minst en gang til dagen - går jeg inn et par timer senere virker det ofte helt ok igjen - bortsett ifra at serveren ser ut til å være konstant overbelastet....... Load langt over 1.0 ofte opp mot 10.0

Jeg sliter litt med å tro at disse feilmeldingene kommer enda iom at vi har flyttet server på torsdag var det vel..

Lenke til kommentar

:blush::blush: Nettleseren her klikka litt så jeg fikk ikke med alle innleggene av en eller annen grunn....

 

Mr.Ueland: Jeg får feilmeldingen hver gang jeg prøver å gå inn.

LoS: jeg har prøvd å refreshe 100ganger uten resultat.

Tanguero: Hvordan sletter jeg cachen? Bare ved å slette innholdet i temporarily internet files? (bruker IE)

 

Problemet er at det kun er på min maskin, prøver jeg på denne (som er på samme LAN'et) så kommer jeg inn hver gang......

Lenke til kommentar
ERROR: Cannot find database invision<<html><head><title>Forum problemer</title>
        <style>P,BODY{ font-family:arial,sans-serif; font-size:11px; }</style></head><body>
         <br><br>
   	<blockquote>
      <p><b>Tekniske problemer.</b><br>
     En feil har opstått, hvis dette er første gang du ser denne feilmeldingen 
     anbefaler vi at du forsøker å oppdatere siden. Hvis problemet 
     vedvarer, venligst prøv igjen senere.</p>
      <p><br>
      </p>
      <blockquote>
     <p><b>Technical problems.</b><br>
       An error has occured, if this is the first time you see this error, we recomend 
       that you try to refresh this page. If the problem still exists, please try 
       again later.</p>
     <p><br>
     </p>
     <blockquote> 
       <p><b>Technische Probleme. </b><br>
     	Ein Fehler hat stattgefunden, wenn dies das erste Mal das Sie diesen Fehler 
     	sehen ist, bitte versuchen Sie diese Seite zu erfrischen. Wenn das Problem 
     	noch existiert, bitte Versuch wieder später. </p>
     </blockquote>
   	</blockquote>
   	</blockquote>
<!--
mySQL query error: DELETE FROM ippbe_sessions WHERE running_time < 1090959729 or ip_address='83.108.36.77'

mySQL Feil: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
mySQL Feilmelding: 
Date: Tuesday 27th of July 2004 11:22:09 PM
-->                                      
   	</body></html>

Lenke til kommentar

hmm, der latet det til å være litt god caching hos deg egentlig..

 

men for noen minutter siden var det "våre problemer". Da databasen gikk og "gnøkket" seg igjen for x hundrede gang. Jeg har nærmest kommandert IPB inn på banen for å undersøke sakene og venter på at dem skal starte med det i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det var et skritt tilbake det da. Trodde HW hadde lært sist det var noe som kræsja å tok backup litt oftere nå. Det er jo bare bilder og tekst, går fort og greit å lagre?

Vi tar backup av alt hver eneste natt, _men_ vi har egentlig et "luksusproblem", hele forumet vårt har over 2 millioner poster, noe som fører til at hele forumet er på rundt 4GB, og da er det ikke bare bare å backe det opp uten at det fører til tregheter mm.

 

Og desverre så sniker mysql feil seg inn avogtil og en repair av post tabellen tar "Litt" for lang tid... Desverre så skjer slikt men igjen så fører det til at tabellene blir skikkelig ryddet opp i og forhåpentligvis vil det føre til et litt raskere forum frem til vi flytter det over til vår nye boks (på mandag hopefully). :)

Bare et kjapt lite spørsmål. Hvorfor bruker dere ikke Microsoft SQL 2000 server?

 

Vi kjører en slik med ca. 500 bruker, 13 GB datafiler, 2 differensielle backuper og en full til dagen.

 

De større tabellene har nærmere 15 mill. poster.

 

På en SQL 2000 server er det jo ganske masse som kan gjøres for å tune serveren. Indexing, splitting av databaser/tabeller +++

 

Kjører to Xeon 2,4Gh og 2 GB minne. Samt raid 5.

Lenke til kommentar

Bare et kjapt lite spørsmål. Hvorfor bruker dere ikke Microsoft SQL 2000 server?

 

Vi kjører en slik med ca. 500 bruker, 13 GB datafiler, 2 differensielle backuper og en full til dagen.

 

De større tabellene har nærmere 15 mill. poster.

 

På en SQL 2000 server er det jo ganske masse som kan gjøres for å tune serveren. Indexing, splitting av databaser/tabeller +++

 

Kjører to Xeon 2,4Gh og 2 GB minne. Samt raid 5.

 

Vi kjører utelukkende linux på våre servere, å drifte et hetrogent nett er ikke aktuelt all den tid vi kan unngå det. Det introduserer mer-administrasjon og flere feilkilder. Vi har nå skiftet ut boksen databasen ligger på, og eliminert de problemene som har vært med systemet. Mysql i seg selv har ikke vært skyld i våre problemer. Den nye databaseserveren kjører med rundt 0.20 i load, og vi konkluderer med at både maskinvare, operativsystem og databaseløsning fungerer tilfredsstillende for oss. Et skifte av noen av dem er uaktuelt.

 

Ellers takk for inspillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...