Gå til innhold

Folding@home: Hardware.no viser muskler!


Anbefalte innlegg

Og dere hadde 289 medlemmer på laget FØR artikkelen, så jeg tror ikke du skal promotere den for mye.

 

Og umiddelbart etter artikkelen har vi plutselig fått 160 nye medlemmer, samt ny giv og iver hos de som allerede er med i det gode selskap.

 

For å gjøre det enkelt for dere:

Grunnen til at jeg ikke føler for å registrere hw.no's lagnummer er enkelt og greit dette avsnittet i artikkelen om folding@home:

 

Det er jo nettopp her du gjør én fjær til fem høns. Hvis du ser ting i en større sammenheng nekter jeg å være med på at det nevnte avsnitt er så avskyelig som du vil ha det til.

 

 

Jeg skjønner jo godt at folk vil promotere det de selv skriver og ikke liker at andre har negative meninger om det heller, for all del - jeg føler det slik selv, men du må bare leve med det, og du kan ikke snu det til noe annet enn hva det er uansett hvor hardt du prøver. JEG har selv opplevd at det IKKE virker.

 

Jeg har ingen problemer med saklig kritikk, men forbeholder meg også retten til å slå tilbake mot kritikken. La oss være enige om å være uenige i denne saken.

 

Edit; og pølsefingrene danset litt for fort over tasturet en sen fredagskveld.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å få satt opp en Folding@home maskin nr. 2, men møtte akkurat den finansielle muren. Er det noen som har en ddr-rambrikke å gi bort? Du støtter en god sak. Maskina skal kun stå på et rom og suse for seg selv og bekjempe kreft.

 

PM meg hvis du kan hjelpe meg

 

 

EDIT: Sjekka hovedkortet mitt. Jeg kan bruke SDRAM også...

Endret av l_samu
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vi er over 800 aktive CPU'er på F@H HW.no teamet. Men på galnsdagene så var det ltt over 1300 aktive CPU'er. ERgo mista 500stk over tid. Håper det kommer til flere på dette glimrende prosjektet og at vi dermed klarer å komme opp i allefall 1000 CPU'er.

 

Verv alle du kjenner som har en PC som er ca 1Ghz+ (Går med mindre også, men tar sin tid med å utregne pakkene da) og som kan stå 24/7. :) Jeg har verva flere og kommer nok til å verve enda flere etter hvert også. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da jeg begynte å lese artikkelen tenkte jeg "jøsses, de hardware.no-folka viser jo faktisk interesse for andre ting enn selve datamaskinen. Her har vi litt oppofrelse og empati!"

 

...men, NEI! Det virker som om det hele bunner ut i noe så enkelt som "å få hardware.no-laget til topps på team-lista - så mye for å tro at det var litt ideologi inne i bildet her....

 

Hvis jeg skal melde meg på folding@home er det i alle fall ikke av den grunn at jeg ønsker at hardware.no skal komme høyere opp på en liste. Jeg skjønner for så vidt at det kan være morsomt å ha et "lag", men det er i alle fall ikke en grunn til at noen skal delta på et såpass viktig forskningsområde som dette.

:thumbdown: til hardware.no-teamet og hardware.no

Dette skaper konkuranse som da fører til at flere blir rekrutert, ergo flere som hjelper til med sin verdifuller CPU kraft... Tenkt litt anderledes og det blir possitivt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og den lille bumpen i denne posten, skapte enda mer interesse.

 

Har min XP2500 @ 2.2Ghz hjemme i gang med jobben.

 

Skal ta og slenge på jobb pc-ene mine på denne oppgaven også. ;)

 

Hmm... Lurer på om jeg skal stikke opp i maskinhallen til UiB og rote litt rundt... Har adgang. :)

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Hei har kikket inn på dette før og ser jo fordelene av dette.

 

Men siden jeg er en "beliver" og kjører Seti@home i bakgrunnen så lurer jeg på hvordan det ville være å kjøre denne Folding saken i tillegg ?

 

Når jeg åpner Windows Oppgavebehandling ser jeg at Seti@home kun bruker 50% av CPU kapasiteten.

 

Har en PIV 3.2 Ghz, med HT.

 

Så jeg setter stor pris på tilbakemelding hvordan dette vil fungere på denne maskinen som allerede idag bidrar litt.

 

Setter pris på at så mange bidrar med sine resultater til folding, håper at det kan komme oss alle til gode, og ikke bare en bunch med grønnhårige amerikanske damer til gode.

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar
Hei har kikket inn på dette før og ser jo fordelene av dette.

 

Men siden jeg er en "beliver" og kjører Seti@home i bakgrunnen så lurer jeg på hvordan det ville være å kjøre denne Folding saken i tillegg ?

 

Når jeg åpner Windows Oppgavebehandling ser jeg at Seti@home kun bruker 50% av CPU kapasiteten.

 

Har en PIV 3.2 Ghz, med HT.

 

Så jeg setter stor pris på tilbakemelding hvordan dette vil fungere på denne maskinen som allerede idag bidrar litt.

 

Setter pris på at så mange bidrar med sine resultater til folding, håper at det kan komme oss alle til gode, og ikke bare en bunch med grønnhårige amerikanske damer til gode.

 

MvH

 

WB

En idé kan jo være å sette opp Folding@home på den andre virtuelle prosessoren. Seti vil da gå noe tregere, men du får samtidig utnyttet all maskinkraften.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...