Gå til innhold

Folding@home: Hardware.no viser muskler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men bare en ting, det *må* trekke maskinkraft på en eller annen måte?

 

For den bruker "all" maskin krafta som er til overs, dvs. at når et program trenger mer maskin kraft må det først sendes til Folding at home saken og si ifra, som allerede jobber på full styrke, dette må vel senke en del?

Maskina jobber lokalt med den oppgaven du har lastet ned. Når denne er ferdig kontaktes Folding og du leverer oppgaven og får en ny. Dette skjer automatisk.

Det er altså ingen treghet i form av at Folding kontaktes hver gang cpuen skal gjøre noe annet.

Det var ikke det jeg mente, Programmet som skal ha mer maskin kraft må kontakte Folding@Home programet lokalt, som allerede utnytter all tilgjenglig maskinkraft som ikke programmet du kjører bruker, dermed så må det jo bli

en liten delay for programmet når den skal si ifra og få svar på etterspørsel:)

Jeg ser problemstilligen din, men i praksis er denne forsinkelsen ikke merkbar.

Lenke til kommentar
Men bare en ting, det *må* trekke maskinkraft på en eller annen måte?

 

For den bruker "all" maskin krafta som er til overs, dvs. at når et program trenger mer maskin kraft må det først sendes til Folding at home saken og si ifra, som allerede jobber på full styrke, dette må vel senke en del?

Det der tar OS'et seg av, og representerer ikke noe ytelsesproblem. OS'et kjører hele tiden de prosessene med høyest prioritet så mye som de trenger, deretter slipper alle andre til. Se på det som at system idle har blitt byttet ut med F@H, da man godt kan si at det er hva som skjer.

Lenke til kommentar

Da jeg begynte å lese artikkelen tenkte jeg "jøsses, de hardware.no-folka viser jo faktisk interesse for andre ting enn selve datamaskinen. Her har vi litt oppofrelse og empati!"

 

...men, NEI! Det virker som om det hele bunner ut i noe så enkelt som "å få hardware.no-laget til topps på team-lista - så mye for å tro at det var litt ideologi inne i bildet her....

 

Hvis jeg skal melde meg på folding@home er det i alle fall ikke av den grunn at jeg ønsker at hardware.no skal komme høyere opp på en liste. Jeg skjønner for så vidt at det kan være morsomt å ha et "lag", men det er i alle fall ikke en grunn til at noen skal delta på et såpass viktig forskningsområde som dette.

:thumbdown: til hardware.no-teamet og hardware.no

Lenke til kommentar

Dette med lag er ganske tåpelig, men forskning er bra, så lenge resultatene ikke blir lukket i safen til den med størst pengepung. Startet folding i går etter å ha lest artikkelen, og ble ikke med på noe lag. Hvis foldig gir bedre karma tror jeg at de lagløse får et lite pluss ;)

Lenke til kommentar
Da jeg begynte å lese artikkelen tenkte jeg "jøsses, de hardware.no-folka viser jo faktisk interesse for andre ting enn selve datamaskinen. Her har vi litt oppofrelse og empati!"

 

...men, NEI! Det virker som om det hele bunner ut i noe så enkelt som "å få hardware.no-laget til topps på team-lista - så mye for å tro at det var litt ideologi inne i bildet her....

 

Hvis jeg skal melde meg på folding@home er det i alle fall ikke av den grunn at jeg ønsker at hardware.no skal komme høyere opp på en liste. Jeg skjønner for så vidt at det kan være morsomt å ha et "lag", men det er i alle fall ikke en grunn til at noen skal delta på et såpass viktig forskningsområde som dette.

:thumbdown: til hardware.no-teamet og hardware.no

Synd at du ser det slik. Undertegnede, som skrev artikkelen du leste, har ingen tilknytning til hardware.no annet enn at jeg akkurat som deg er bruker på dette forumet. Jeg startet selv dette prosjektet helt alene for en drøy måned siden, og etter forespørsel fra redaktøren skrev jeg en artikkel.

 

Grunnen til at jeg startet et lag kalt Hardware.no, kan kort og godt oppsummeres slik;

- det er morsomt å delta i lag når laget gjør det bra

- gjør laget det bra, deltar enda flere

- om flere deltar, tjener forskningen på det

 

Ser du ikke logikken?

Lenke til kommentar
Dette med lag er ganske tåpelig, men forskning er bra, så lenge resultatene ikke blir lukket i safen til den med størst pengepung. Startet folding i går etter å ha lest artikkelen, og ble ikke med på noe lag. Hvis foldig gir bedre karma tror jeg at de lagløse får et lite pluss ;)

Helt greit, men tesen min er som følger; det er positiv tilbakekobling når det gjelder rekruttering til Hardware.no-laget. For hver eneste en som blir med, følger det enda flere medlemmer.

Lenke til kommentar

Tresprit, start med prosjektet da, men ikke gidd å joine noe lag. Vi joiner lagene pga det er morsomt og får oss til å alltid prøve å yte bedre (Altså hjelpe mer).

 

Hvis konkurranselementet kan trekke til seg nye folk, hvorfor da være mot det? Du bør joine F@H pga forskningssaken, og Team HW hvis du vil ha det kjekt samtidig :)

Lenke til kommentar
Synd at du ser det slik. Undertegnede, som skrev artikkelen du leste, har ingen tilknytning til hardware.no annet enn at jeg akkurat som deg er bruker på dette forumet. Jeg startet selv dette prosjektet helt alene for en drøy måned siden, og etter forespørsel fra redaktøren skrev jeg en artikkel.

 

Grunnen til at jeg startet et lag kalt Hardware.no, kan kort og godt oppsummeres slik;

- det er morsomt å delta i lag når laget gjør det bra

- gjør laget det bra, deltar enda flere

- om flere deltar, tjener forskningen på det

 

Ser du ikke logikken?

Jo, ser logikken, men pga. vinklingen til artikkelen gidder jeg ikke å melde meg på team-hardware.no

 

Tresprit, start med prosjektet da, men ikke gidd å joine noe lag. Vi joiner lagene pga det er morsomt og får oss til å alltid prøve å yte bedre (Altså hjelpe mer).

 

Hvis konkurranselementet kan trekke til seg nye folk, hvorfor da være mot det? Du bør joine F@H pga forskningssaken, og Team HW hvis du vil ha det kjekt samtidig

 

Jeg sa aldri at jeg ikke ville melde meg på folding@home, men jeg sa heller ikke at jeg akkurat nå sitter i barcelona med en laptop (som ikke er min) og skriver disse innleggene....

Lenke til kommentar
men pga. vinklingen til artikkelen gidder jeg ikke å melde meg på team-hardware.no

Uten team Hardware.no og den nevnte artikkelen ville sannsynligvis veldig få av de til nå 445 som har levert resultater bidratt til F@H. Synes du forsøker å lage storm i vannglass her.

 

Håper du velger å delta som 'uavhengig'.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar

Synd at ikke alle ser fordelene ved å jobbe som lag. :(

Vi (ihvertfall jeg) syns F@H er et positivt prosjekt, og er interesert i å få best mulig medisiner mot ekle sykdommer som kreft og alzheimer, ikke å klatre på statistikken. Men det blir litt ekstra morro å se hvor mye man bidrar med i forhold til andre, og dessuten er man med på å motivere hverandre til å fortsette med dette i samme iver som når man startet. Det blir gjerne litt lett at man faller litt av med tiden dersom mman ikke har noen til å dytte litt innimellom. ;)

Grunnen til at vi har lyst til å rekrutere flere til vårt lag, er vel egentlig ikke for å promotere nettsiden hardware.no, men vise at vi som brukere og gruppe faktisk kan være engasjert utenom bare data'en i seg selv. Vi jobber for en god sak, og det har vi selvsagt lyst til å gjøre verden oppmerksom på :)

 

Enhver står selvsagt fritt til å gjøre som man vil, og jeg håper på at flest mulig blir med på Folding uansett metode og lag. Men man står alltid sterkere sammen. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
men pga. vinklingen til artikkelen gidder jeg ikke å melde meg på team-hardware.no

Uten team Hardware.no og den nevnte artikkelen ville sannsynligvis veldig få av de til nå 445 som har levert resultater bidratt til F@H. Synes du forsøker å lage storm i vannglass her.

 

Håper du velger å delta som 'uavhengig'.

Vel, jeg forsøker ikke å lage storm i vannglass, men det virker ikke som enkelte andre ser dette. Jeg sier kun hva jeg mener.

 

For å gjøre det enkelt for dere:

Grunnen til at jeg ikke føler for å registrere hw.no's lagnummer er enkelt og greit dette avsnittet i artikkelen om folding@home:

Flere utenlandske nettsteder som [H]ardOCP, Overclockers.com og Overclockers Australia har lenge vært deltakere i Folding@home-prosjektet. Nå er det på tide at også Hardware.no markerer seg sterkt! Ved å registrere Hardware.no sitt lagnummer, 37651, i klientprogrammet når du installerer det, blir du også med oss. For øyeblikket ligger Hardware.no på plass 167 av totalt 31656 lag, og dette har vi klart på bare 4 uker! Vi har virkelig skutt som en rakett oppover listene hos Stanford. Men vi akter ikke å stoppe der; målet er å ligge blant de beste av de beste. For å klare dette trenger vi akkurat din hjelp. Hver eneste prosessor vi kan få under vår fane bidrar til å løfte oss høyere.

 

____________________

Og dere hadde 289 medlemmer på laget FØR artikkelen, så jeg tror ikke du skal promotere den for mye. Jeg skjønner jo godt at folk vil promotere det de selv skriver og ikke liker at andre har negative meninger om det heller, for all del - jeg føler det slik selv, men du må bare leve med det, og du kan ikke snu det til noe annet enn hva det er uansett hvor hardt du prøver. JEG har selv opplevd at det IKKE virker.

 

Synd at ikke alle ser fordelene ved å jobbe som lag. 

Vi (ihvertfall jeg) syns F@H er et positivt prosjekt, og er interesert i å få best mulig medisiner mot ekle sykdommer som kreft og alzheimer, ikke å klatre på statistikken. Men det blir litt ekstra morro å se hvor mye man bidrar med i forhold til andre, og dessuten er man med på å motivere hverandre til å fortsette med dette i samme iver som når man startet. Det blir gjerne litt lett at man faller litt av med tiden dersom mman ikke har noen til å dytte litt innimellom.

 

Leser du hva jeg skriver? Og forresten så er det vel så vidt jeg kan se kun maskinene som dytter, og ikke personene som sitter bak dem - de trenger jo bare å legge inn programmet, og så gjør jo det resten selv. Var det ikke som sto i artikkelen da? :hmm:

Lenke til kommentar

Det var da ikke bare myntet på deg da, men også de som ikke skriver noe om det... Kan se poenget ditt også etter at du dro frem den delen av artikkelen som du reagerte på.

Jovisst er det maskinene som gjør selve jobben, men det er fremdeles personen bak den som skal passe på at den får lov til å stå på, sende inn og motta nye WU's osv. På varme sommerdager er det greit å ha andre som motiverer en til å holde på videre, når maskinen ikke akkurat kjøler ned rommet den står og surrer i f.eks. Det var dette jeg mente med å dytte. Beklager dersom jeg har misforstått deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...