Gå til innhold

FM-sender på Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg så nå at Komplett.no selger FM-sender til mp3-spillere og lignende.

 

Er dette blitt lovlig å bruke i norge nå? Hvis ikke, har politiet overhode noen sjangs til å oppdage bruk av slike når man f.eks kjører bil?

 

Hadde det ikke vært for en vanvittig pris (584kr), kunne jeg tenkt meg å kjøpe en sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt hende de oppdager det, men å triangulærpeile seg inn på en sender som beveger seg langs kronglete bilveger i 90 km/t tror jeg du neppe trenger å frykte! :)

 

Disse senderne er så svake uansett så skal mye til å bli oppdaget. Ville nok kjøpt meg en slik jeg også, hadde det ikke vært for prisen ja.. Den var stiv.

Lenke til kommentar

Tja, hvis han har radioen innstilt på den frekvensen du har innstilt FM-senderen på så kanskje..........

 

Men hvis du skal kunne høre noe selv må du stille den inn et sted der det ikke er noe radiosendinger, da disse er mye kraftigere enn din egen sender. Så hvis det er noen som hører på FM-båndet der det ikke er noe sending, og du har din sender innstilt på samme frekvens som ham, og han er mindre enn 20 meter fra......

 

ikke akkurat sannsynlig at du skal plage noen med den.

Lenke til kommentar

...og ikke nødvendigvis bare bilradioer ;)

 

funker flott på hytta, og andre plasser hvor det står en gammel tandbergradio

FM transmittere har som regel en rekkevidde på 10 meter, og du kan selv velge frekvens, men hvis du sender på et "opptatt" bånd (som P1, P4 osv) blir det dobbelt..

Endret av total
Lenke til kommentar
det må du nok belage deg på å kjøpe utenlands da det ikke er lov å selge i norge. at itrip mini koster nesten like mye som en ipod mini er jo og et tankekors...

Tja, de selger det nå i hvert fall på en viss stor macsjappe i Ullevålsveien :)

 

Dyrt dog, over 500.

Til info; var innom "en viss stor macsjappe i Ullevålsveien" nå nettopp for å spørre om FM-sender til Ipod. Der fikk jeg vite at de hadde sluttet å selge sendere pga. at dette ikke var et lovlig produkt i Norge (eller i EU, mente de). Så det blir vel å bestille fra utlandet da..

 

-Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...