Perius Skrevet 6. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 Herlig prosjekt! Satte hodet mitt i spinn ihvertfall... Går det ikke å ribbe en overhead for deler da mon tro..? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Joda, men lampene er ikke så stærke på de. Og som sagt det burde være en viss kvalitet på pæra (levetid , cri osv). MEN... hvis du vill går det ann enkelt å plassere den strippede lcd skjermen på overheaden. Da har man en enkel pj, men kvaliteten blir ikke den samme. Endret 6. juli 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Perius Skrevet 6. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 Tenkte mest på å ribbe den for linser. Den er vel ca 80 cm den linsa som sitter i toppen på de.. Hvordan blir det eventuellt å bruke en reflektor på lampa? blir kanskje litt feilbelysning på lcd skjermen? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 Det kan ikke bare være en 400 W lampe. Det er visse kriterier. Den må ha en bra *CRI *Lumen *Levetid *Riktig størrelse( slik at den passer inni boksen) Ballasten må være slik at den ikke gir fra seg så mye varme.. Derfor mener jeg det er greit å prøve noe som andre har prøvd før... Joda, greit nok. Ingen vits i å prøve å finne opp kruttet på nytt! Men jeg er nå ganske sikker på at alternativer finnes. Anyway; Det var jo bare ment som et innspill i sakens anledning........ Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) For å si det slik. Du kan kanskje bruke linsene på en overhead, men focal lengden er heeelt ulik den som er i planene. Tror kassa blir utrolig lang. En annen ting er at det er bare to linser i en overhead. Du mangler den tredje. Så, jeg ville ikke ha satset på en slik løsning. Takk skrue! Edit: Linsenes kvalitet på en overhead er ofte kjent for ha BAD kvalitet. Har dere sett sirkler i en overhead? Endret 6. juli 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Janders Skrevet 6. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2004 Det er laget noen "bra" prosjektorer med overhead. Det brukes 5 1/2" eller noe der om kring lcd som legges rett på glassplata. Der er det allerede en fresnel linse, og man fokuserer med linsen ved speilet. Her er en link: http://www.louisville.edu/~wchall01/diypro...r/overheads.htm Utseende er ikke noe å skryte av, med det ville vel vært mulig og ordne det. Var inne på tanken å lage noe i den retning intil jeg fant Lumenlab. Janders Oslo Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 hva er "Lumen" ? eks. If the projector will be used with an LCD projectionpanel, at least 4,000 lumens is recommended. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Lumen er en betegnelse for hvor mye lys som slippes ut av pj'en eller lampen.. spørs hva slags setting det er... Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) jeg bare tenke litt på en slik en, så ikke så komplisert ut, men lurer på hvor man får tak i en slik lcd skjerm sak i norge Endret 7. juli 2004 av Harry_-_ Lenke til kommentar
Janders Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 jeg bare tenke litt på en slik en, så ikke så komplisert ut, men lurer på hvor man får tak i en slik lcd skjerm sak i norge Gå for den konstruksjonen som LumenLab tilbyr. Mye bedre. Da kan de fleste 15" lcd skjermer brukes. Janders Oslo Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 jeg bare tenke litt på en slik en, så ikke så komplisert ut, men lurer på hvor man får tak i en slik lcd skjerm sak i norge Gå for den konstruksjonen som LumenLab tilbyr. Mye bedre. Da kan de fleste 15" lcd skjermer brukes. Janders Oslo jeg får ikke tak i innstruksjonen Lenke til kommentar
Janders Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Den kan bestilles på http://www.Lumenlab.com for $ 20.00 Du får da også tilgang til et lukket medlemsforum. Janders Oslo Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 likte ikke betalings måten, går det med Visa Electron ? Lenke til kommentar
Janders Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 likte ikke betalings måten, går det med Visa Electron ? Jeg brukte Visa via PayPal, gikk veldig greit det. Hvis Det er Paypal Du har noe imot, så har jeg brukt det mange ganger uten problemer. Janders Oslo Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 likte ikke betalings måten, går det med Visa Electron ? Nei du kan ikke bruke electron. Det er juksevisa. Eneste det er godt for er at du kan bruke det i utlandet. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Er det noen som veit hvor man kan få kjøpt mdf plater og hvor mye de koster? Fant ikke noe på internet om det. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Er det noen som veit hvor man kan få kjøpt mdf plater og hvor mye de koster? Fant ikke noe på internet om det. Det får du kjøpt hos feks Byggmaker.. barompibom byggmaker. Prisen varierer sikkert litt, men jeg fikk kjøpt plater på 122*244 til ca 450 kroner.. (19mm) Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Fasinerende liten sak! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Liten er den ikke.... ca 730 mm lang.. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 7. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2004 Liten er den ikke.... ca 730 mm lang.. Men absolutt facinerende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå