Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er for nyligt gået i gang med Anita Blake, Vampire hunter (Laurell K. Hamilton)

 

Det er de 3 første bøker i en serie på (vist nok) 9.

 

Historierne foregår i en verden hvor "the undead"* har fået noget som ligner menneskerettigheder.

 

Vi følger Anita Blake som er en "animator"** (hun genopliver de døde til undead) og som ind i mellem dræber vampyrer for politiet når de har dræbt for mange.

 

I den første historie lægger en gruppe magtfulde vampyrer pres på hende for at få hendes hjælp til at opklare en række vampyrmord (altså vampyrer som er blevet myrdet - ikke omvendt), som politiet ikke gider at opklare.

 

Jeg er nået lidt over 1/3 ind i den første bog og den virker rimeligt god og interessant nok til at jeg vil vide hvad som sker videre. Det er dog ikke noget mesterværk. Anbefales til dem som tiltrækkes af den bizarre ide bag historierne. Ganske underholdende.

 

*Hvad skal man ellers kalde zombier, vampyrer, vareulve og lignende i en samlet gruppe?

 

** Kan ikke finde et bedre ord, så jeg tager det ord som bruges i bøkerne, uoversat.

Lenke til kommentar
*snip*

Virker litt stilig, men minner mye om Pratchett sin Discworld, slik du forklarer det. Dark Pratchett-spinoff? ;)

6504967[/snapback]

 

Det eneste jeg har læst af Pratchett er en del af Mort, som jeg ikke fik læst færdig og det er ikke nok til at jeg kan sammenligne dem.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har læst af Pratchett er en del af Mort, som jeg ikke fik læst færdig og det er ikke nok til at jeg kan sammenligne dem.

6505839[/snapback]

 

Dette er en grei traad om Pratchetts boker

 

Om du har lyst til aa faa hekta paa han, kan du jo begynne rett paa Night Watch, den er raa. Ellers anbefaler jeg alle bokene om Sam Vimes. Reaper bokene er mere saere ;)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Ahhh! Jan Guillou. Utrolig bra serie! Leser tyvenes marked nå :w00t: (ja vet at den ikke er i den serien :p )

Noen som har lest:« The Catcher in the Rye» («Fangeren i Rugen» direkte oversatt) av forfatteren J. D. Salinger

Hørte han i nytt på nytt anbefalte edn :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er en grei traad om Pratchetts boker

 

Om du har lyst til aa faa hekta paa han, kan du jo begynne rett paa Night Watch, den er raa. Ellers anbefaler jeg alle bokene om Sam Vimes. Reaper bokene er mere saere ;)

6511993[/snapback]

 

Jeg vil prøve at give han en chance til og se på Nightwatch når jeg er færdig med denne trilogi.

6537834[/snapback]

Gleder meg og hoere.

 

Leste nettop Collected Novels vol. 1 av William S. Maugham, ble positivt overrasket. Enkel og grei engelsk, mer eller mindre relevante temaer. Jeg gir den en 5er :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Leste nettop Collected Novels vol. 1 av William S. Maugham, ble positivt overrasket. Enkel og grei engelsk, mer eller mindre relevante temaer. Jeg gir den en 5er  :)

6546267[/snapback]

 

En 5er på hvilken skala?

6546675[/snapback]

5/6. Egentlig blir vel ternigkast paa boeker regnet som userioest :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...