Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På nattbordet mitt ligger nå:

 

* Lenin - En biografi av Robert Service

* S' for savnet av Sue Grafton

* Livsløp og samfunn av Aage Moan

* Etikk av Baruch De Spinoza

 

Det går egentlig veldig fint. Relativt få bøker for å være meg, men de forsvinner vel snart til fordel for eksamenslesing.

 

Når det gjelder Lost bøkene, så nei.. Ikke om det så snør rosa elefanter.

Lenke til kommentar
Jeg holder på meg Sleeping God, som er den siste boka i Night's Dawn Trilogy. Dette er veldig spennende og jeg liker serien veldig godt. Det er slike bøker som gir deg lyst til og lese mer sci-fi. Dette er noe av det beste jeg har lest til nå.. :love:

6165525[/snapback]

Husker jeg leste den og følte at han hadde juksa med hvordan han lagde slutten av den.

 

Nå leser jeg The Ages of Chaos av Marion Zimmer Bradley. Det er to historier i den om to jenter som har noen spesielle evner som ikke passer så lett inn i samfunnet de lever i. I den første boka ha hun fryktelige magiske evner som er en fare for andre og henne. I den andre delen er det en jente som vil gjøre ting som det er mer akseptert at gutter gjør og stikker av når faren vil gifte henne bort.

Lenke til kommentar

driver å hører på the hitchhikers guide to the galaxy på lydbok nå, er vell kommet halvveis å jeg elsker den :love: den er jo helt genial :dribble: .

etter den skal jeg ta resten av hitchhikers guide to the galaxy bøkene og så skal jeg lese davinci koden.

 

skrive leif :blush:

Endret av covenent
Lenke til kommentar
driver å hører på the hitchhikers guide to the galaxy på lydbok nå, er vell kommet halvveis å jeg elsker den :love:  den er jo helt genial :dribble: .

etter den skal jeg ta resten av hitchhikers guide to the galaxy bøkene og så skal jeg lese davinci koden.

 

skrive leif  :blush:

6170655[/snapback]

Hører du på den engelske versjonen, lest av Douglas Adams selv, eller hører du på radiohørespillet på engelsk, eller hører du på norsk ordbok? De to første anbefales varmt, mens den siste nødvendigvis må være basert på den norske oversettelsen, som suger hardt, og som jeg dermed ikke kan forstå at du kan kose deg med :p

Lenke til kommentar

noen som kan annbefale meg noen gode fantasy bøker?? Tror jeg snart har lest ut alle i bibloteket vårt :no: bare rams opp noen forfattere men dere trenger ikke nevne:

Tolkien

Katherine ... (trilogi men husker ikke navnet)

Margit Sandemo

J.K. Rowling

C.S Lewis

Douglas Adams

Eoin Colfer (faktisk har jeg ikke lest siste boka der ser jeg...)

Terry Pratchet

Robert Jordan

Raymond E. Feist

sikkert flere å, men kommer ikke på dem i de sene kveldstimer :whistle:

som dere sikkert ser er jeg litt barnslig av meg bare det ikke blir ned i 10-12 års alderen. (Unntak med Rowling)

takker for alt av svar

Edit: Stor leif

Endret av FaO
Lenke til kommentar

J.R Lewis

 

6172831[/snapback]

 

Jeg håper virkelig at du mener C. S. Lewis der... :p

 

Men du etterlyser andre forfattere enn de du har skrevet opp der? Jeg kan ikke si så mye ut i fra den lista di, så det hadde nok hjulpet om du sa hvilke bøker du har lest, evt. ikke har lest.

Lenke til kommentar

J.R Lewis

 

6172831[/snapback]

 

Jeg håper virkelig at du mener C. S. Lewis der... :p

 

Men du etterlyser andre forfattere enn de du har skrevet opp der? Jeg kan ikke si så mye ut i fra den lista di, så det hadde nok hjulpet om du sa hvilke bøker du har lest, evt. ikke har lest.

6172904[/snapback]

nei det er de forfatterene jeg har lest stort sett alt av. Jeg lurte på om dere vet om noen andre bra fantasy forfattere...

Lenke til kommentar

Hei FAO her er noe forslag av forfattere:

Terry Goddkind - Sword of Truth serien er bra, ligner vel noe på Robert Jordans Wheel of Time

Anne McCaffrey - Dragonriders of PERN og en del Sc Fi hvis du liker det. Nå er riktig nok egentlig Dargonriders of PERN Sc Fi som du vil se i start og sluttbøkene

L.E. Modesitt - Saga of Recluce + en del annet

David Weber - mest Sc Fi men også noe litt små morsom fantasy

Raymond E. Feist - Riftwar Saga

.

 

Det er vel de jeg har lest mest av i Fantasy som du ikke har nevnt allerede

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...