Gå til innhold

Verdt å kjøpe twinmos 1024 [feil mente corsair]

Valent

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har tenkt å kjøpe TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

noen som har noen erfaringer med disse? skal brukes i et 865GBG hovedkort med 3ghz p4. har en Kingston 512 fra før av..

edit: se lenger nede,

Endret av Valent
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
har tenkt å kjøpe TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB

noen som har noen erfaringer med disse? skal brukes i et 865GBG hovedkort med 3ghz p4. har en Kingston 512 fra før av..

hvordan pris er det på brikkene?

hordan timings er det på de?

Endret av Hylo
Skrevet

Som jeg har hørt av en data-spesialist, mener jeg å huske at han sa at TwinMos ikke anbefales, de kræsjes og har dårlig kvalitet. Så gå for en annen type ram vil jeg si.

Skrevet

TwinMos er helt grei RAM, og du får også mye for pengene...

skal du ha 1GB til en billig penge er de å anbefale

...hvis brikkene ikke funker er det bare å sende dem inn igjen :yes:

Skrevet
Som jeg har hørt av en data-spesialist, mener jeg å huske at han sa at TwinMos ikke anbefales, de kræsjes og har dårlig kvalitet. Så gå for en annen type ram vil jeg si.

Da er han ikke særlig spesialist akkurat. Har bare gode erfaringer med Twinmos.

Skrevet

Jeg har et DFI hovedkort og en XP 2500 CPU. Kjører med 2 stk Twinmos 512 MB PC3200 Winbond. Har klokket systemet og kjører CPU som XP3200 100 % stabilt. Rammen fungerer utmerket. Tror Winbond utgaven har bedre overklokkings egenskaper.

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med Twinmos og Intel chipsett, har derimot hatt problemer med nforce2, tidlig bios og innebygget vga og twinmos. (måtte i nevnte tilfelle gå for crucial for å få det stabilt)

Skrevet
Har aldri hatt noe problem med Twinmos og Intel chipsett, har derimot hatt problemer med nforce2, tidlig bios og innebygget vga og twinmos. (måtte i nevnte tilfelle gå for crucial for å få det stabilt)

Mitt nForce2 IGP (innbygget VGA) + TwinMos løste seg ved en BIOS flash :yes:

Skrevet

Spesiell spesialist..

Aldri hatt noen problemer med mine TwinMOS brikker.. Får pressa ok timings ut av de og.. ( 2 - 3 - 3 - 7 )

Skrevet (endret)

takker for svar, prisen er på 1400. jeg får gå for dem ;)

har ikke peil på ram når det gjelder timings og slikt.

Endret av Valent
Skrevet (endret)

ser ut som om jeg drit på draget, det var Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

ikke twinmos. er de bra?

koster 1400 i tillegg til at de har timings

2,5-3-3-11 på [email protected]

???

help.

edit: har ikke planer om mye overklokking.

Endret av Valent
Skrevet
Mitt nForce2 IGP (innbygget VGA) + TwinMos løste seg ved en BIOS flash :yes:

Juppz, problemet mitt var at det ikke var kommet noen nyere bioser enn det som var på kortet. Er klar over at en bios flash mest sannsynlig ville løst problemet, derfor jeg nevnte bios... ;)

Skrevet

Tror de er på samme linje som TwinMos

PS. Når du har Intel brikkesett tjener du vilt på å kjøre dual-channel minne, men hvis du setter alle 3 brikkene (2xCorsair og 1xKingston) vil den muligheten forsvinne (og det er omtrent ingen forskjell på 1GB og 1,5GB RAM)... bare et lite tips på veien om du hadde tenkt å bruke alle tre...

Skrevet

Den it-karen som jeg kjenner sa det i hvertfall. Ut i fra det, stoler jeg på han, og det er jo forskjellige synspunkter og erfaringer rundt området, noen har feil med det, andre har ikke, men det han sa var at mange har hatt feil med de.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...