Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor finner vi ikke hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja

 

Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på:

 

network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen

 

 

Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper

 

 

sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"

Jeg finner min egen PC på nettverket!

 

"sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"" Hvor?

Lenke til kommentar
det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja

 

Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på:

 

network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen

 

 

Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper

 

 

sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"

Det går ikke å pinge

 

jeg kommer inn på min egen maskin (\\fuzzy)

 

Passordet er fjernet og gjestekonto aktivert men går ikke

 

"sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"

 

Hvor?

Lenke til kommentar
det er ikke første gang dette har skjedd akkurat og hva problemet er, tja

 

Det er en enkel sak å finne ut hvilken pc som er "problemet" hvis dere går inn på:

 

network, og ikke ser din egen pc så er det noe feil med den pcen

 

 

Logger dere begge 2 dere på med passord i xp? hvis ikke gjør det, og se om det hjelper

 

 

sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"

Det går ikke å pinge

 

jeg kommer inn på min egen maskin (\\fuzzy)

 

Passordet er fjernet og gjestekonto aktivert men går ikke

 

"sjekk også under oppkoblingen til nettverket at der har krysset på: "client for ms network"

 

Hvor?

under start - settings - network connections - "din oppkobling"

 

høyreklikk på denne så får du opp "properties" her kan du se hvilke tjenester du bruker blant annet tcp/ip og da forhåpentligvis ikke Client for ms network

 

En annen ting som jeg nevnte tror ikke du kan ha et blankt passord, så hvis du har det, forandre passordet ditt og restart

 

 

men som sagt hvis du "ser" deg selv under workgroup så er det ikke noe galt med din maskin, da er det den andre som er satt opp feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...