Gå til innhold

Voodoo 2 - Verdt 500,- :D ?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHAHA, vel. jeg kjøpte engang 2 Voodoo2 kort for 5000,-

 

Canopus Pure 3d2 (var 2 forskjellige versjoner av kortet, og jeg hadde en av hver)

 

men seriøst, kortet er ikke vert hva det er laget av nå fortiden.

 

3Dfx var kongene, og jeg vedder en femmer på at mange patenter som nVidia fikk da de kjøpte 3Dfx enda ikke er brukt i skjermkortene, pga at dagens PC'er ikke er bra nok for teknologien, 3Dfx var genialt langt fremme med sine kort. men der de gjorde det genialt innen kvalitet, ble de banket på hastighet da GeForce2 var ute før neste gen. av 3Dfx kort.

 

men ser nå ut som om nVidia går på samme smell som 3Dfx gjorde.

nVidia sa at de skulle slippe et nytt kort hvert halvår, dette blir mere og mere gjort omm til annenhvert år, ettersom ny teknologi i kortene kommer til og kreve mere og mere av PC'er (hastighet og ram størrelse).

 

tror nok at det kommer en ny "ukjent" produsent av skjermkort.

Matrox ser ut som og bli den neste bomben med "Parhelia 2".

Sonic Blue (aka S3) ser ut til og ha kasta inn hånklet.

Finkse Bittboys ser også ut til og ha kapitulert, selvom de har noen ideer for bærbare PC'er som kan konkurere med de andre.

nVidia holder på og sakte akkterut ettersom de sliter med og forstå det helt store da de kjøpte 3Dfx

ATI ser ut til og ha en klar linje, med sikre mål for fremtiden.

Creative lager kunn skjermkort for proffesionelt marked (Wildcat).

3Dfx har vert i blesten igjenn, er snakk om at noen inginører (pluss en av grunnleggerenne) skal lage et skjermkort kalt "3Dfx Gold". men ser ut som om denne hvalen strander pga manglende økonomisk støtte.

men det støtter stadig opp reviews av deres siste kort før oppkjøpet av nVidia, og de få som fikk disse "beta" kortene, har bokstaveligtalt kort som er verdt sin vekt i gull, og vel så det.

 

gleder meg til framtiden :p

Lenke til kommentar

3dfx bla lagt i grus når Nvidia kom med sitt gf2 som hadde bare en kjerne . V5 6000 hadde 4 kjerner og kostet flesk å produsere . etter v2 har det gått nedenfor med 3dfx etter som de bare slengte på flere kjerner på kortene sine . 3dfx gikk vel under fordi de ikke klarte å holde tritt med tiden . Er faktisk glad at 3dfx ikke eksisterer lenger jeg :) .

Endret av Troggen
Lenke til kommentar
Voodoo 2 kort er kun tilleggs-kort da det støtter kun 3D...

har selv 2 stk liggende.. disse var linket sammen for bedre

ytelse, og dette var en kjempeløsning en gang i gamle dager

da vi var yngre :-)

Dette stemmer ikke.

Det er som psilocybe sier, Voodoo 2 Banshee var ett standalone kort, og hvis jeg ikke husker helt feil hadde dette var 16mb minne og oppover.

Tilleggskortene hadde fra 12 :)

Voodoo 1 hadde noe lavere, værtfall 8mb, kanskje noen lavere også, husker ikke så langt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...