Gå til innhold

Har man noen hjelpere i Doom 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar helt feil vil det kun være noen "normale" mennesker i starten av spillet. John Carmack har kommentert at jo mer en 3D modell ser ut som et virkelig menneske jo mer kritisk vil vi bli til bevegelsene og derfor ville det ha vært veldig mye arbeid med å ha mange (levende) mennesker løpene rundt i spillet. Det handler like mye om å unngå at ting ser dårlig ut som det er å få ting til å se bra ut.

Med monstere så har man ikke dette problemet siden vi ikke har noe formening på forhånd om hvordan dem skal bevege seg.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Synes å huske å ha lest en sniktitt der det ble vist at du måtte eskortere en forsker eller noe sånt. eller ble eskortert av en forsker. Men det kan være at jeg tar feil. Jeg synes at ved å bruke npcer så legger de litt realisme til spillet. For uansett hvor fudged up basen har blitt så må det jo være NOEN overlevende. Hvis doomguy kan overleve så kan vel andre og gjøre det.

Lenke til kommentar

"After exploring the Alpha Labs even further, we found ourselves in almost complete darkness. We then happened upon one of the game's nonhostile characters, a frightened scientist who offered to help us if we accompanied him on his way. As Hollenshead explained, this and other missions are completely optional, but they directly affect the way the next part of the game plays. If you decide to take the scientist with you, he uses his own flashlight to guide the way, which frees you up to keep a good firearm equipped. However, if you don't want to deal with a defenseless tagalong, you can make your own way much faster. You then have to carry your own flashlight, which acts as a poor defense against any monsters who might try to ambush you."

 

We then visited another area where toxic gas was leaking from barrels that were stored in a glass-enclosed control room. To proceed, we had to take control of a crane inside the room. We then had to lift a limp, dead zombie with the crane and place it on top of the gas leak. We didn't drop the corpse squarely on the leak, so the zombie's corpse realistically flopped to the ground. Since we failed, we had to move the crane so we could try again

 

What we've seen of Doom 3's single-player, so far, seems extremely impressive. Its graphics are nothing short of amazing, and the game sounds fantastic as well. What's more, while Doom 3 might have previously seemed like a rather straightforward shooter, it actually seems to have a number of interesting additional gameplay elements that directly affect the game. We earnestly hope that the rest of the single-player game can be as consistently atmospheric, good-looking, and as exciting as what we've seen so far.

 

http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/pr..._6075567-2.html

Lenke til kommentar
DOOM er vel ikke akkuart serien hvor så mange har hjulpet deg? Og denne gangen har jo utvikleren lagt ekstra mye ned på å skremme oss gamere, og man blir da mer skremt om man er alene. Så nei, jeg tviler på at det er noen som hjelper deg. Eskortering kan det jo hende at finnes.

Nei, men nå tviler jeg også på at det var så mye teknoligi da de første Doom spilla kom til å kunne gi deg hjelpe med en brukbar AI.

Lenke til kommentar
Nei, huff. Hjelpere passer inn i "walk in the park"-spill som Half Life, men Doom skal være et ekkelt spill som skremmer deg. Du blir ikke særlig skremt om du til alle tider har 3-4 marines rundt deg som roper kommandoer.

:yes: :yes:

 

EDIT: Post nummer 600!! :w00t:

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Nei å ha en gnom med maskingevær til å passe ryggen din i et slikt spill syns jeg blir for dumt. Hele poenget med spillet er jo å skremme deg og når du har en til å passe ryggen din hele tiden så skjer netopp ikke det. For eksempel: Du sniker deg bortover en gang bare opplyst av små lys som kommer og går, så plutselig rundt hjørnet hører du noen skikkelig uhyggelige lyder.... Du skal akkurat til å titte rundt hjørnet da soldaten du har med deg jaller ut "ILL GET HIM!!! DIE SCUM!! DIE DIEEEEE! Og setter i full turbo og med maskingeværet satt på full auto rett frem og rundt hjørnet.... Og så var hele skrekkøyeblikket over....

 

For min del iallefall.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Har jo alltid hatt i bakhodet at Doom 3 kunne bli veldig linært i lengden ;) Fryktet at selve gameplayet og orginaliteten vill bli gjemt godt under den fantastiske grafikken. Men siden det er Carmack og Doom3 det er snak om så kan det vel ikkje slå feil. Litt NPC hadde vert hyggelelig sånn av og til, men som nevnt over så er det mye mer skremmende når du valser rundt alene i basen å sånn :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei å ha en gnom med maskingevær til å passe ryggen din i et slikt spill syns jeg blir for dumt. Hele poenget med spillet er jo å skremme deg og når du har en til å passe ryggen din hele tiden så skjer netopp ikke det. For eksempel: Du sniker deg bortover en gang bare opplyst av små lys som kommer og går, så plutselig rundt hjørnet hører du noen skikkelig uhyggelige lyder.... Du skal akkurat til å titte rundt hjørnet da soldaten du har med deg jaller ut "ILL GET HIM!!! DIE SCUM!! DIE DIEEEEE! Og setter i full turbo og med maskingeværet satt på full auto rett frem og rundt hjørnet.... 

Du hører et skrik å tar en titt og ser et svært guffent monster meske seg med gallen hans.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Du hører et skrik å tar en titt og ser et svært guffent monster meske seg med gallen hans.

 

Ja blir du kvitt dem så lett så er det ikke noe problem :)

 

Om de lager "Hjelpe-NPC'er" til spillet så syns jeg de bør lage de sånn at du kan velge selv om du vil ha dem med deg eller ikke.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Ja blir du kvitt dem så lett så er det ikke noe problem  :)

 

Om de lager "Hjelpe-NPC'er" til spillet så syns jeg de bør lage de sånn at du kan velge selv om du vil ha dem med deg eller ikke.

dette er allerede svart på før i tråden.

 

for å få det frem en gang til

 

"...We then happened upon one of the game's nonhostile characters, a frightened scientist who offered to help us if we accompanied him on his way. As Hollenshead explained, this and other missions are completely optional, but they directly affect the way the next part of the game plays..."

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...