Gå til innhold

Ping: AMD brukere. Hvilken ram kjører dere?


Nassuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PMI used the WinBond CH-5 chips model W942508CH-5. These chips are much better than the WinBond BH-5 chips and are known to have pretty good overclocking headroom.

 

Faktisk :!:

:!:

 

Godt å vite at de vet hva de snakker om ;)

Det finnes meget gode CH-5 som også klarer 2-2-2-x, men ytelsen blir ikke like god som BH-5 på samme hastighet av en eller annen grunn. Dessuten er så gode CH-5 utrolig sjedne.

Endret av JenkaRiPS
Lenke til kommentar

Har 1 512mb Twinmos m/ winbond og en 512mb Twinmos u/winbond som kjører i dual på Abit AN7. Kjører den på 220mhz ved 2,9V.

 

Er det forresten noen som kan gi et svar på om brikkene tåler noe særlig høyere spenning? De har jo ikke heatspreads. Har ganske grei sirkulasjon i kabinettet.

Lenke til kommentar
Har 1 512mb Twinmos m/ winbond og en 512mb Twinmos u/winbond som kjører i dual på Abit AN7. Kjører den på 220mhz ved 2,9V.

 

Er det forresten noen som kan gi et svar på om brikkene tåler noe særlig høyere spenning? De har jo ikke heatspreads. Har ganske grei sirkulasjon i kabinettet.

BH5 brikken din tåler fint ~3.5+vdimm, og tviler på at den trenger HS. Mine BH5 brikker overstiger ikke 40-45c selv med 3.6vdimm.

Den andre brikken må du nesten kjenne på, men skulle ikke tro 3.0-3.1v er noen fare så lenge den ikke er alt for varm.

Lenke til kommentar
...Hmmmm...

Heller slunken mottagelse av svar på denne tråden,meeeen...

Har snakket med mange hyggelige folk,lest en del tester osv de siste dagene.

Tar og bestiller meg PMI PC 3200 1024 DGL (turbobrikka til PMI,Dualch)

Fant ut at den har BH-5 innabords. Timing2-3-2-6 Klokker de sannsynlig MYE lenger enn NF 7S v.2,0  kortet mitt klarer å henge med på. Netshop er vel de eneste i landet som har PMI inne tror jeg.

Hvordan vet du at det er BH5 på PMI-brikkene?

 

Jeg tviler nemlig sterkt på at det er BH5 på dem.

leste en test på en eller annen oc extremeside på nett,husker desverre ikke hvilken. Men ble selvfølgelig interessert og maila først Netshop,men der var de usikre ettersom de ikke fysisk hadde tatt av heatsprederne å sjekka. Så da ringte jeg til PMI,fikk snakke med en som snakka gebrokken engelsk.... fikk ikke noe ut av den samtalen,men de skulle sende meg data på mail (dette var på formiddagen i dag) .Har ikke fått svar ennå. Kan hende at dere har rett,kan ha vært en tasteleif på den testen jeg leste,kan ha vært feil informasjon som ble skrevet ned....hva vet jag....

Tingen er at jeg fikk lyst på PMI brikkene ettersom de virker å være av god kvalitet ...yte godt til overclocking og....billige....

Får se hva som er riktig når jeg får svar fra teknisk hos PMI.....

an wrote:

 

> With our pmi memory ,we tested the IC chip before we make the modules that mean our modules are very stable at the spec show.How ever we have been used so many branch event our owne.The point here is the quality of the memory.Our memory is lifetime warranty.

> An Duong

> MEMORY TECH SUPPORT.

> PQI CORP

> 46716 Lake view Blvd

> FREMONTCA94538.

> Tel:510-651-7281 ext.8932

Lenke til kommentar

CH-5 er nok mer riktig ja.

Er ikke fy de heller,men som regel ikke så gode som BH-5.

Tester skal leses med åpent sinn er nå min erfaring,men PMI til tross for at de er relativt ukjente ikke bare her,men resten av oc verden også,får veldig gode tester. De har til for ikke så lenge siden nesten utelukket konsentrert seg om OEM og SERVER markedet.

Og til alle casemodders el folk med vindu på kabinettet,hvis du ikke liker blinkeleds på minnet ditt er nok PMI Gold noe av det lekreste du kan putte inn i maskinen din. Finishen er sec to none.punktum......

Lenke til kommentar

2 x 256 MB OCZ PC3200 plat. Ingen muligheter for å sette timings i BIOS på mitt Photon kv 1.0. BIOS har satt de til 2-4-4-9 :dontgetit:

På mitt DFI Infinity har jeg OCZ E.B. 256 MB @2.5-2-2-10

Venter på nr. 2 til uka.

 

alfern: Tror det ikke finnes bh-5 RAM i noen nettsjapper lenger, du må på bruktjakt.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde 2*512mb Golden Dragon minne fra Geil. disse var jeg fornøyd med, men da de sluttet å virke, og ps-data ikke klarte å skaffe inn nye, ba jeg om å få pengene tilbake. det fikk jeg, og kjøpte meg Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR (2*512mb). hadde ikke tenkt å kjøpe så dyre brikker men hva kan jeg si.. fylla har skylda?..

Lenke til kommentar

"De samsung IC'ene sitter i omtrent alle nye 2-2-2 minnebrikker om dagen.

Dvs. Corsair XL, Mushkin lvl2 (finnes/fantes med BH-6) osv..."

 

Jupp,makes sense det der,men fortsatt litt irriterende da det virker som jeg må ta av heatsprederne for å se hva som faktisk er der,og de sitter godt med no fæl termisk tape eller tillsvarende... gjorde iallefall det på de gamle PMI brikkene mine.

Et lite bilde

her

av brikka. De ligger på posten i dag så jeg skal se om ikke jeg får fyra varmepistolen en eller gang i helga......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...