Gå til innhold

Ping: AMD brukere. Hvilken ram kjører dere?


Nassuz

Anbefalte innlegg

Har ikke sett det noe sted her så da lurer jeg,hva slags ram har dere AMD folk i maskinene deres? Lurer forde jeg går med planer om å oppgradere rammen i min maskin.(2x512 Mb Twinmos 2,5-3-3-11 ved max clock 225Mhz (450Mhz effektiv) ved 2,9volt)

Kan dere ikke skrive hva slags ram dere har i maskinene deres,hastighet de går på,timings og volt.

Er sikkert interessant for fler enn meg,kan også gi en god pekepinn på hvilken ram som er populær,god.

Vet at snekkern har hatt en meget god ramguide,men hva har dere i maskinen deres er spørsmålet her

....glemte meg bort her,men rammen min er PC3200

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jo si at jeg har Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2

32Meg x 8, 400MHz, with LED

 

mer vet jeg ikke. kan sjekke vis du sier hvordan

I biosen din på adv chipset eller noe tillsvarende skal det være mulig å sjekke det.Mulig du må sette på man instilling der for å se noe,vet ikke hva slags HK du har,ellers kan du få en masse info av SiSoft Sandra,et slags info-bencheprogram for Win.Er noe som heter Everest Home også som du kan få greie på allt om instillinger og Hardware på maskinen din.

Det kan være greit å bruke ett av disse hvis dere ikke vet eller er usikre på det med bios

Lenke til kommentar
Everest Home som jeg personlig liker er å finne på www.lavalys.com

SisSoft Sandra er å finne på http://www.sisoftware.net/sandra/

å hvor i everest finner jeg hastighet timeings å volt da?

klikk på computer og under DMI står navnet på datamaskinen din(kan være en tallkombinasjon,eller et navn hvis du har lagt det inn når du innst windows.

Klikk på det og du får fram masse info om cpu,ram HK osv. Du kan også klikke på motherboard,mye samme info der også.Prøv deg fram, :)

Lenke til kommentar

O.t sorry gidder ikke lage ny tråd

 

noen som vet om ram lager lyd? sitter og kjører prime95 her nå og hver gang jeg tar på ram testen og trykker start kommer det rare lyder fra minnet tror jeg...

 

tikking og takking og av og til piping??

 

noen som vet?

 

kjører OCZ EB platinum 3500 @ 225 mhz 2.8 V

Endret av klikko
Lenke til kommentar
O.t sorry gidder ikke lage ny tråd

 

noen som vet om ram lager lyd? sitter og kjører prime95 her nå og hver gang jeg tar på ram testen og trykker start kommer det rare lyder fra minnet tror jeg...

 

tikking og takking og av og til piping??

 

noen som vet?

OFF TOPIC....

Lenke til kommentar
O.t sorry gidder ikke lage ny tråd

 

noen som vet om ram lager lyd? sitter og kjører prime95 her nå og hver gang jeg tar på ram testen og trykker start kommer det rare lyder fra minnet tror jeg...

 

tikking og takking og av og til piping??

 

noen som vet?

OFF TOPIC....

........

Lenke til kommentar

For tida har jeg 2x256MB TwinMOS PC3200 BH-5 og 2x256MB OCZ PC3200 Plat. LE BH-6. Har ikke helt bestemt meg for hvilke jeg skal beholde og hvilke jeg skal selge...

 

Timings er selvsagt 2-2-2-11, spenning er så høy som det trengs (har vdimm-mod). Det er hovedkortet som begrenser hastigheten, det meste jeg har vært oppe i er 249 2-2-2-11 stabilt for Super PI og slikt, da ga jeg brikkene (TwinMOS) 3,1v. Hovedkortet er NF7-S.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

2x Twinmos 512MB PC3200 m/BH-5. SuperPI stabile på 255MHz@3,3v. Kjører til vanlig 240MHz@3,2v som er primestabilt. Kan kjøre 252MHz stabilt i enkelte spill, men feiler i Prime. Kjører selvsagt med 2-2-2-11 timings :) Satser på 255+ primestabilt etter vdimm-mod ;)

Endret av JenkaRiPS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...