Gå til innhold

Ping: AMD brukere. Hvilken ram kjører dere?


Nassuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. I surfe/spille/pc´n så står det 2x256mb + 1x512mb med Twinmos BH5 ram.

 

I benche-riggen så bytter jeg litt på ettersom hva jeg skal gjøre. Veksler mellom et par 256 Twinmos BH5 og KHX3000 BH5.

 

Venter på en Kingston Value-brikke jeg kom over forrige uke. Den hadde Winbond sirklene, så den må jeg nesten bare få kloa i :green:

Endret av formann
Lenke til kommentar

...Hmmmm...

Heller slunken mottagelse av svar på denne tråden,meeeen...

Har snakket med mange hyggelige folk,lest en del tester osv de siste dagene.

Tar og bestiller meg PMI PC 3200 1024 DGL (turbobrikka til PMI,Dualch)

Fant ut at den har BH-5 innabords. Timing2-3-2-6 Klokker de sannsynlig MYE lenger enn NF 7S v.2,0 kortet mitt klarer å henge med på. Netshop er vel de eneste i landet som har PMI inne tror jeg.

Lenke til kommentar
...Hmmmm...

Heller slunken mottagelse av svar på denne tråden,meeeen...

Har snakket med mange hyggelige folk,lest en del tester osv de siste dagene.

Tar og bestiller meg PMI PC 3200 1024 DGL (turbobrikka til PMI,Dualch)

Fant ut at den har BH-5 innabords. Timing2-3-2-6 Klokker de sannsynlig MYE lenger enn NF 7S v.2,0 kortet mitt klarer å henge med på. Netshop er vel de eneste i landet som har PMI inne tror jeg.

....og det var litt reklame... hvis Knut Arne på netshop ser dette vil jeg bare si at jeg er veldig glad i sukkelade.... ;)

Lenke til kommentar
2*256MB Geil Golden Dragon PC3200 i pc'en.

Også har jeg 2*256MB Kingston KHX3200 BH-5 liggende.

Burde det ikke heller vært motsatt? ;) Med litt spenning pisser jo BH'5'ene på GD-brikkene :)

 

Det beste forslaget er at du selger dem billig til meg :) Trenger noe brukbar ram til NF7'en min også :)

Lenke til kommentar

...har forresten et par bilder av den nye RBX blokka jeg lagde meg i går,kun løst satt sammen,men er mest for og se designet pån m/2x20mm dyse. Limern sammen og tester den i morra når silikona har fått herde. TDX blokka jeg har i nå (hjemmelagd den også) svelger varmen godt unna.... (216 x 13 = 2808MHz) v/1,93volt. tempen (siSoft Sandra burninn...har ikke no bedre å måle med ennå) ...load max 48`c

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

...hm... kl.15.20 ...730 visninger og kun 33 svar minus svarene mine,ikke helt fornøyd med den prosenten. Tydeligvis et populært emne... men er nok mange AMD brukere som ikke bryr seg om å dele sine specs med oss.... :) ...ellers er det et sinnsykt overtall av Intelmaskiner der ute... God forbid....;)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
...Hmmmm...

Heller slunken mottagelse av svar på denne tråden,meeeen...

Har snakket med mange hyggelige folk,lest en del tester osv de siste dagene.

Tar og bestiller meg PMI PC 3200 1024 DGL (turbobrikka til PMI,Dualch)

Fant ut at den har BH-5 innabords. Timing2-3-2-6 Klokker de sannsynlig MYE lenger enn NF 7S v.2,0 kortet mitt klarer å henge med på. Netshop er vel de eneste i landet som har PMI inne tror jeg.

Hvordan vet du at det er BH5 på PMI-brikkene?

 

Jeg tviler nemlig sterkt på at det er BH5 på dem.

Lenke til kommentar

Hadde det vært BH-5 hadde de nok vært spesifisert til 2-2-2-5 gitt... :hmm:

Har heller aldri hørt om at de forekommer med BH-5.

 

PMI used the WinBond CH-5 chips model W942508CH-5. These chips are much better than the WinBond BH-5 chips and are known to have pretty good overclocking headroom.

 

Faktisk :!:

Lenke til kommentar
...Hmmmm...

Heller slunken mottagelse av svar på denne tråden,meeeen...

Har snakket med mange hyggelige folk,lest en del tester osv de siste dagene.

Tar og bestiller meg PMI PC 3200 1024 DGL (turbobrikka til PMI,Dualch)

Fant ut at den har BH-5 innabords. Timing2-3-2-6 Klokker de sannsynlig MYE lenger enn NF 7S v.2,0  kortet mitt klarer å henge med på. Netshop er vel de eneste i landet som har PMI inne tror jeg.

Hvordan vet du at det er BH5 på PMI-brikkene?

 

Jeg tviler nemlig sterkt på at det er BH5 på dem.

leste en test på en eller annen oc extremeside på nett,husker desverre ikke hvilken. Men ble selvfølgelig interessert og maila først Netshop,men der var de usikre ettersom de ikke fysisk hadde tatt av heatsprederne å sjekka. Så da ringte jeg til PMI,fikk snakke med en som snakka gebrokken engelsk.... fikk ikke noe ut av den samtalen,men de skulle sende meg data på mail (dette var på formiddagen i dag) .Har ikke fått svar ennå. Kan hende at dere har rett,kan ha vært en tasteleif på den testen jeg leste,kan ha vært feil informasjon som ble skrevet ned....hva vet jag....

Tingen er at jeg fikk lyst på PMI brikkene ettersom de virker å være av god kvalitet ...yte godt til overclocking og....billige....

Får se hva som er riktig når jeg får svar fra teknisk hos PMI.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...