Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå godt i 7 dager med kuren.. Merka et sterkt utbrudd i begynnelsen og jeg har hatt vondt i hodet i 3 dager nå pga verk i kvisene...eller er det kanskje en bivirkning.. Føler dere at dere blir mer rød i trynet? Dere som skriver at dere tar 40/60/80 mg er ikke det syykt mye? Jeg går nå på 20 mg og merker at jeg går på denne kuren for å si det sånn! Tørre lepper og hud + vondt i hodet og jeg er helt kjørt.. Legger meg flere timer tidligere på kveldene nå enn før!

Lenke til kommentar

utbrudd i begynnelsen er ikke uvanlig.. men visst du har vondt i hodet kan det tyde på at du har for høy dose.. men siden du bare har 20mg dose er det litt vanskelig tro.. men det er vekten som avgjør dosen, og jeg vet ikke hva du veger..

tørre lepper og hud har jeg og.. blir værre etter noen uker..

Lenke til kommentar
Jeg har nå godt i 7 dager med kuren.. Merka et sterkt utbrudd i begynnelsen og jeg har hatt vondt i hodet i 3 dager nå pga verk i kvisene...eller er det kanskje en bivirkning.. Føler dere at dere blir mer rød i trynet? Dere som skriver at dere tar 40/60/80 mg er ikke det syykt mye? Jeg går nå på 20 mg og merker at jeg går på denne kuren for å si det sånn! Tørre lepper og hud + vondt i hodet og jeg er helt kjørt.. Legger meg flere timer tidligere på kveldene nå enn før!

 

Merket lite til bivirkninger på min kur, før jeg var ute i uke 2.

 

Er selv på 60mg/dagen nå (akkurat økt fra 40mg/dagen) og er på lørdag inne i min 3. måned på Roaccutan.

 

Jeg føler at jeg blir mer rød i ansiktet når jeg trener og rett etter en (for) lang dusj, men ellers går det fint.

 

Angående IB (Initial Breakout), så fikk jeg egentlig aldri et stadie der det forverret seg grundig. (altså utbrudd i begynnelsen av kuren)

 

Som jeg sier (eller heller tenker) til meg selv når leppene mine er som værst... det må bli værre før det blir bedre.

 

Og ettersom Roaccutan er det sterkeste man får mot kviser, må man regne med en rekke fæle bivirkninger.

Lenke til kommentar

Okei.. Har du eller andre merka at det har forbedra seg ut i kuren, eller skjer det etter den er ferdig? Jeg merker leppene allerede og har bare tatt 1 om dagen, nå skal jeg begynne med 1 morgen og kveld.. Den her bør hjelpe for å si det sånn! Nå er jeg lei!

Lenke til kommentar
Okei.. Har du eller andre merka at det har forbedra seg ut i kuren, eller skjer det etter den er ferdig? Jeg merker leppene allerede og har bare tatt 1 om dagen, nå skal jeg begynne med 1 morgen og kveld.. Den her bør hjelpe for å si det sånn! Nå er jeg lei!

 

Ja, det har helt klart forbedret seg, men du ser som regel ikke (som jeg har forstått) kurens fulle virkning før du nærmer deg slutten av den ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Torstein_*
Okei.. Har du eller andre merka at det har forbedra seg ut i kuren, eller skjer det etter den er ferdig? Jeg merker leppene allerede og har bare tatt 1 om dagen, nå skal jeg begynne med 1 morgen og kveld.. Den her bør hjelpe for å si det sånn! Nå er jeg lei!

 

Ja, det har helt klart forbedret seg, men du ser som regel ikke (som jeg har forstått) kurens fulle virkning før du nærmer deg slutten av den ;)

 

 

 

Okei.. Det er jo flott!:D Har også hørt at det er best effekt på slutten og at de vil fortsette å forsvinne i opptil 2mnd etter kuren.. Men jeg leste på noen andre sider på dette forumet.. Det står at den roaccutan kuren de har brukt kostet 12000,- og den er permanent. Men den jeg har nå koster bare ca 4000,- er det en midlere kur som ikke er permanent ? Eller er prisen satt ned!

Lenke til kommentar

Før kostet 100 tabletter (20 mg Roacctutan) 2000 kroner, nå koster de 700 kroner. (altså de pakkene en får pillene i)

 

Det er de nøyaktig samme pillene og det nøyaktig samme legemiddelet ;)

 

Det finnes ingenting som er permanent, men 80% av de som tar Roaccutan (hvis det ikke er høyere) trenger ikke å ta en ny kur (med roaccutan) ved en senere anledning.

 

For enkelte kan kvisene komme tilbake, såpass at man bør/kan ta en ny kur med Roaccutan.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Har gått på roaccutan i 2 måneder og 6 dager. Gikk første måneden på 40 mg/dagen (2 piller), og etter det har jeg gått på 60 mg/dagen(3 piller).

 

Av birvirkninger har jeg hatt stort sett det samme som alle her som går på kuren; tørre lepper, litt tørre øyne av og til, blødd neseblod 2 ganger (noe jeg ellers aldri gjør), til tider vondt i hodet, stiv i ryggen, tørr på armene. Det eneste som virkelig har irritert meg er tørre lepper, siden det er den eneste konstante bivirkningen.

 

Hvis du sliter med mye vondt i hodet når du går på kuren, så kan jeg garantere deg at en av hovedgrunnene til det er at du drikker alt for lite vann. Drikk mye vann, selv om du ikke er tørst. Ellers anbefaler jeg e-vitamin og omega-3 for lindring av bivirkningene. Noe som har noen tips til andre ting som kan være lurt under roa-kuren? Vurderer å prøve sink-tabletter.

 

 

-dingorz.

Lenke til kommentar

Jeg har gått på Roa i snart 2 måneder nå og har helt siden starten kjørt 60 mg 3 tabletter om dagen. Med ca 5 timers mellom rom. Dvs frokost /lunch, middag og kveldsmat. Pillene skal alltid tas sammen med mat. Dette har noe med at pillen skal tas opp i systemet ellerno i den duren.

 

Folk må slutte å pirke å være så pinlenge for all ting. wow du får litt tørre lepper og tørr hud.

 

Jeg tok en fastende blodprøve før start for å sjekke litt verdier osv. Jeg hørte at man måtte ta blodprøve hver måne for kontroll osv og hyppige legebesøk, men tydligvis ikke. Jeg skal til min første kontroll på tirsdag, bare snakking med legen og ny resept. Og sikkert et blodprøve ark for en blodprøve.

Lenke til kommentar

Og en ting til, Sundt kosthold er nøkkelen til allt. Jeg sverger, det er viktigere en folk tror i all sammenheng. Ikke bare for de som trener, men for helsa generelt.

 

Ekstra viktig er det for de som går på Roa, da fett prosent verdiene stiger og du utsettes mye mer for hjerte å karsykdommer og ikke minst leveren.

Lenke til kommentar
Folk må slutte å pirke å være så pinlenge for all ting. wow du får litt tørre lepper og tørr hud.

 

Ingen liker å gå rundt med superflaky og supertørre lepper... (ja det er er ikke snakk om "litt tørre lepper" for de fleste av oss)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...