Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Hest_*

Nå må folk begynne å lese ordentlig her. Vil du bli kvitt kvisene for godt = Roaccutan.

 

Tetracyclin har ikke en langvarig effect, dessuten gikk jeg på det i 6mnd. Hjalp ingen ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble overrasket da jeg var på apoteket i dag. Da jeg spurte om differin, sa apotekeren at jeg heller burde snakke med legen min om Roaccutan. Jeg har aldri sett på meg selv som ekstremt kvisete, derfor har jeg aldri spurt om Roaccutan. Er det en lav terskel for å få utskrevet Roaccutan?

Lenke til kommentar
Ble overrasket da jeg var på apoteket i dag. Da jeg spurte om differin, sa apotekeren at jeg heller burde snakke med legen min om Roaccutan. Jeg har aldri sett på meg selv som ekstremt kvisete, derfor har jeg aldri spurt om Roaccutan. Er det en lav terskel for å få utskrevet Roaccutan?

 

Det virker slik, men (selvsagt) er dette noe som varierer fra hudlege til hudlege.

 

Angående bivirkninger mens en er på Roaccutan:

 

Huden min, i området rundt munnen min, er helt forferdelig "flaky" og "irritert" for tiden.

 

Bilde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-51400-1196893765_thumb.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sannsynligvis fordi huden blir tørr og "sprekker" når den strekkes. Ville vært særlig generøs med fuktighetskremen når det kommer til området rundt munnen, det er jo vanligvis den som strekkes mest. Opplevde det for lenge siden da jeg pleide å vaske meg med vanlig såpe. Spiste jeg noe etterpå kjente jeg at huden sprakk når jeg gapte over noe, mer kviser ble det av det også.

Lenke til kommentar
Gjest Wonderingman

Til dere som har gått på Roaccutan:

 

1. Når begynte kvisene og slutte å dukke opp?

2. Har dere hatt noen bivirkninger etter behandlingen?

3. Har dere fått tilbakefall i ettertid?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det er kviser, men på nesa, og noen ganger andre steder, har huden fult av svarte prikker, og hvis jeg klemmer kommer det hvite greier ut, men det er ganske fast på en måte, de fleste svarte prikkene forsvinner hvis jeg får klemt det ut, men på nesa er det spesielt mye. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med kviser i fem år og akkurat nå så ser huden min så j*vlig bra ut :)

 

Jeg har i hvertfall funnet min kur mot kviser. Det eneste jeg venter på er å bli kvitt de røde merkene og de synlige porene i huden min. Etter dette har jeg perfekt hud:):):)):):):):):):)

 

Utrolig..... noen ganger er det en fordel å være nerd og surfe flere timer på nettet hver dag, hvis ikke hadde jeg ikke funnet denne kuren heller.

 

http://oxcleanreg.v33.org/

Lenke til kommentar
Saladin89: Har sett på den samme kuren selv.

 

Jeg har et par spørsmål til deg;)

 

Hvor lenge har du gått på det?

Bestiller du Oxy Bar/Oxy Chill fra USA, eller hvor får du tak i produktene?

Bivirkninger?

 

Jeg har gått på kuren i snart 4 uker. Jeg bestilte oxy extreme alpine scent fra ebay(bwell2010) . Psyllium Husk Caps og Oxy Chill Factor bestilte jeg fra amazon(usa).

 

Tror man kan få tak i Psyllium Husk Caps på apoteket sjekk dere, si ifra hvis du finner noe, er interessert selv. Neste gang skal jeg kjøpe alle produktene på ebay da, kanskje unntatt pillene hvis jeg finner de her i Norge. Det er jo klart bedre å kjøpe to produkter fra et sted en to steder, tenk på tollen. Amazon selger tydeligvis ikke chill factor eller alpine scent til folk fra europa eller noe.

 

På starten merket jeg at huden min var tørr, men jeg brukte ikke fuktighetskrem, man skal ikke være avhengig av det uansett når man tar en kur etter min mening. Huden min ble vant til medikamentene og huden min føles ikke tørr, den er kanskje litt tør noen ganger etter at jeg har tatt på oxy chill factor, men det kommer an på hvor lenge jeg har hatt det på for at huden min skal bli tørr. Uansett varer denne tørrheten kanskje 20 minutt, ikke noe å bry seg om. Hvis ikke huden din er utrolig sensitiv så er nok denne kuren for deg. Jeg ser på huden min som sensitiv og den passer for meg denne kuren, derfor tror jeg den passer for de fleste.

 

Jeg har egentlig ikke lyst til å fortsette med denne kuren resten av livet. Når jeg blir kvitt alle kvisene har jeg lyst til å prøve ut et liv uten å ta noe medikamenter på fjeset mitt, bare vaske fjeset mitt med kaldt vann annenhver dag eller noe. Det var jo sånn mennesket gjorde det før i tiden og de fikk ikke mange kviser da. Akkurat nå så stripper jeg huden min for dens naturlige forsvar, altså oljene i huden min. Langtidsvirkningene av å gjøre dette i flere år er sikkert litt flere rynker, men det er jo sånn med alle kvisemidler. Derfor må jeg jo hvertfall prøve og se om jeg klarer meg selv uten medikanter. Uansett skal jeg sjekke ut om dette funker, skal ta nødvendige kosttilskudd ved siden av da.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Skal til hudlegen i morgen, og vurderer å be om Roaccutan. Han sa siste jeg var der at det var en mulighet.

 

Men jeg bare lurer. Har noen av dere opplevd svingninger i humør eller tap av energi? Går på skolen og jobber mye i en stor butikk med masse kunder daglig, så har ikke råd til å gå rundt deprimert eller tap av energi.

 

Jeg har aldri tidligere vært skikkelig deprimert. Har hørt at personer som tidligere har vært deprimerte er spesielt utsatt innenfor denne bivirkningen?

 

Jeg har slitt med kviser ganske lenge, men skal ærlig innrømme at jeg vegrer meg litt mot Roaccutan og alle bivirkningene. På en annen side kan jeg fint leve med tørr hud og slike mindre bivirkninger i en 2-3 måneders periode, mot at kvisene forsvinner nesten for godt.

Lenke til kommentar

Har selv gått på roaccutan i 4 måneder snart.

Når det gjelder depresjon så kan jeg si at jeg ikke har opplevd noe av det. Har forøvrig ikke hatt noe av det før heller.

Tvert imot vil jeg si at man får økt selvtillitt etterhvert, nettop fordi huden blir bedre.

For all del, ikke la tanken på bivirkninger hindre deg i å ta roaccutan. De er absolutt til å leve med, og blir minimale med tanke på den positive effekten roaccutan har.

 

Ellers er det vel vært å nevne at jeg har opplevd ganske mye stivhet i ledd og muskler. Ikke noe særlig lurt å kombinere roa med mye vekttrening, ihvertfall for min del. Når det gjelder utmattelse så har jeg ikke opplevd så mye av det.

Studerer selv, og jobber to ganger i uken. Går helt fint, men som sagt så er det sikkert litt individuelt.

 

Lykke til imorgen.

Lenke til kommentar
Har selv gått på roaccutan i 4 måneder snart.

Når det gjelder depresjon så kan jeg si at jeg ikke har opplevd noe av det. Har forøvrig ikke hatt noe av det før heller.

Tvert imot vil jeg si at man får økt selvtillitt etterhvert, nettop fordi huden blir bedre.

For all del, ikke la tanken på bivirkninger hindre deg i å ta roaccutan. De er absolutt til å leve med, og blir minimale med tanke på den positive effekten roaccutan har.

 

Ellers er det vel vært å nevne at jeg har opplevd ganske mye stivhet i ledd og muskler. Ikke noe særlig lurt å kombinere roa med mye vekttrening, ihvertfall for min del. Når det gjelder utmattelse så har jeg ikke opplevd så mye av det.

Studerer selv, og jobber to ganger i uken. Går helt fint, men som sagt så er det sikkert litt individuelt.

 

Lykke til imorgen.

 

Tenker på å be legen vurdere Roaccutan til meg, men lurer på om eventuelle bivirkninger gir seg etter at man avslutter kuren?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bivirkningene gir seg når man slutter med kuren, men det kan ta litt tid etter at du har slutta, siden kroppen må venne seg til det. :)

 

Jeg merker bare tørre lepper og litt tørr hud, ellers merker jeg ingen bivirkninger!

Lenke til kommentar

Hei! Takk for svar! Må nok tenke litt over dette, syns det er ille at man kan risikere å bli dårlig i et halvt år av å gå på roa. Men dette tyder kanskje på at jeg ikke er "plaget nok" av kvisene. Jeg ønsker meg ren og klar hud! Får prate med legen min, kanskje hun vil prøve meg på noe annet først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...