Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte med roaccutan, men valgte å slutte fordi jeg orket ikke den kuren. Det er jo en sterk kur som gjorde meg ganske gåen. Men det jeg lurer på er om noen har peiling på arr osv. Jeg har nå trent lenge og hatt et sunt kosthold. Jeg VET at kostholdet har noe å si. Da tenker jeg på sjokolade, brus, chips og fastfood, ingen kan si at man ikke får kviser at den slags mat. Jeg drikker bare vann og spiser ikke noe av det overnevnte.

 

Situasjonen nå er det at, jeg får ikke nye kviser hvis jeg ikke spiser noe av det jeg nevnte, men det er ja vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det er gamle kviser som ligger i huden. Går dette vekk? Det går vel vekk etterhvert som huden forandrer seg?

Det med kosthold tror jeg er veldig individuelt, jeg sluttet å spise det der for et par-tre år siden, mens kameratene mine fortsatte med det. De hadde mindre og ble kvitt de mye kjappere enn jeg og de brukte ikke noen kremer heller. De små arrene skal kunne gå bort av at huden fornyer seg, men det er vel også individuelt i hvor stor grad de gjør det. Om en har større kuler og klumper (ser ut som arret etter vaksine på skuldra) så går de sjeldent bort, i alle fall ikke de første årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steik kvisene i sol / solarium og drikk mye vann!

Lurt å vaske ansiktet med ansiktsvann og smøre deg godt inn med fuktighetskrem etterpå.

A-krem skal også hjelpe mot uren og tørr hud!

Kjenner flere som tar solarium et par ganger i måneden og bruker A-krem.

Porene deres viser nesten ikke, perfekt hud!

 

OG

 

Mineralpudder tørker ut kvisene + er veldig sunt for huden!

Lenke til kommentar
Steik kvisene i sol / solarium og drikk mye vann!

Lurt å vaske ansiktet med ansiktsvann og smøre deg godt inn med fuktighetskrem etterpå.

A-krem skal også hjelpe mot uren og tørr hud!

Kjenner flere som tar solarium et par ganger i måneden og bruker A-krem.

Porene deres viser nesten ikke, perfekt hud!

 

OG

 

Mineralpudder tørker ut kvisene + er veldig sunt for huden!

 

Word, det hjelper.

Lenke til kommentar

Tar du solarium og har mange kviser/røde merker og i tillegg er lite flink til holde henna borte fra kvisene så kan du ha en dyster fremtid i møte.

 

Solarium/sol gjør at huden ser bra ut akkurat i øyeblikket og de kommende dagene. Strålene fra solen gjør derimot at de rode merkene som kviser etterlater seg "brenner seg" inn i huden og blir lengre enn de normalt ville gjort(noen hevder også at visse merker kan være der for alltid hvis du utsettes for mye sollys.

Solen gir en fin farge som skjuler røde merker og tørker ut kviser på kort sikt, men gir bare ubekvemmligheter på lang sikt. Tro meg, jeg sliter fortsatt med røde merker etter kviser som jeg prøvde å steike i solarium og i syden.

 

Hvis du derimot bare får en enkelt kvise her og der og ikke er spesielt plaget så er nok ikke solarium like forferdelig.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
kjøpte i dag "SebaMed antikvise gel"

 

noen erfaringer om den?

Om det er den sebamed pleiegel så ja, den tørker ikke ut huden og gjør den ikke glinsende, selv om den gir fuktighet. Det blir anbefalt å smøre på flere ganger daglig, pleide å gjøre det 3 ganger/dag og det fungerte veldig bra. Porene ble mindre og kvisene minsket i størrelse og antall. Kan fint smøres på samtidig som basiron, som sammen ga bedre virkning.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Guest_junior_*
Nå har jeg tatt min første pille av Roacuttan. Hadde det skikkelig vanskeligheter for å ta den første pilla...

 

Håper dette går bra!

 

Hei du:) Jeg fikk min resepten min på roa idag og lurer på hvordan det har gått etter du tok din første pille i oktober????Jeg er litt skeptisk selv....kjenner jeg gruer meg litt

Lenke til kommentar
Det er ikke pleigelen han prater om! Jeg har hele settet til Sebamed og den har ikke hjulpet. Men ang den du har kjøpt antikvise gel så kan den virke på noen. Den tørker ut samtidig som den pleier med aloe vera. Se på SHC.no siden :)

Så du har helle settet Sebamed Clearface? En skal visstnok bruke det en stund før en er "garantert" effekt, men funker vel bedre for noen. Om huden din blir tørr og det starter å flasse el. er heller ikke det gunstig siden det klatter igjen porene, så fuktighet må en ha, jeg brukte skummet i tillegg, det var igrunn litt sterkt, men fuktighetskrem og pleiegel kompanserte.

Ser de har kommet med nye fasonger/utgaver av produktene på den siden, nå er pleiegelen i en krukke og ingridiensene er annerledes.

Lenke til kommentar
Tar du solarium og har mange kviser/røde merker og i tillegg er lite flink til holde henna borte fra kvisene så kan du ha en dyster fremtid i møte.

 

Solarium/sol gjør at huden ser bra ut akkurat i øyeblikket og de kommende dagene. Strålene fra solen gjør derimot at de rode merkene som kviser etterlater seg "brenner seg" inn i huden og blir lengre enn de normalt ville gjort(noen hevder også at visse merker kan være der for alltid hvis du utsettes for mye sollys.

Solen gir en fin farge som skjuler røde merker og tørker ut kviser på kort sikt, men gir bare ubekvemmligheter på lang sikt. Tro meg, jeg sliter fortsatt med røde merker etter kviser som jeg prøvde å steike i solarium og i syden.

 

Hvis du derimot bare får en enkelt kvise her og der og ikke er spesielt plaget så er nok ikke solarium like forferdelig.

 

 

 

Takk for den posten. Jeg har røde merker igjen etter kvisene. Jeg pleier ikke å få noe serlig mer nå, men det er bare de røde som er igjen etter gamle kviser. Hadde tenkt å ta sol en av disse dagene for å gjøre det bedre, men vil ikke gjøre det etter det du skrev. Men er så J**** lei av de røde merkene. Går de noen gang vekk? Er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå fortere?

Lenke til kommentar

Bivirkningene var såpass kraftige, og har vært det de siste 4-5 dagene at jeg gikk ned til 40mg/dagen, noe jeg kommer til å gjøre det den neste uken, og så opp igjen på 60mg/dagen.

 

Med bivirkninger tenker jeg på at huden min tørker inn og blir "flaky" etter ca 4 timer. (4 timer fra jeg påfører fuktighetskrem og den ser egentlig like ille ut hele dagen)

 

Kjøpte forresten inn Shiseido fuktighetskrem og en "deep cleansing scrub" av samme merket.

 

PS: Jeg er snart i min 4. måned med roa.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ole_*
Nå har jeg tatt min første pille av Roacuttan. Hadde det skikkelig vanskeligheter for å ta den første pilla...

 

Håper dette går bra!

 

Hei du:) Jeg fikk min resepten min på roa idag og lurer på hvordan det har gått etter du tok din første pille i oktober????Jeg er litt skeptisk selv....kjenner jeg gruer meg litt

 

 

Jeg har så vidt startet på Roacuttan, gått på det noen uker nå. Jeg ble veldig positivt overasket over at jeg faktisk ikke merket noen bivirkninger i kroppen, bortsett fra litt tørre lepper. Men ikke noe mer enn det. Du trenger ikke å grue deg, ser allerede store forbedringer i ansiktet, og selvtilitten øker. Dessuten er det 80% sjangse for at du blir kvitt kviseproblemet for godt, resten av livet. Og Roa kur er som oftest bare en engangs kur. Det er ikke piller, det er kapsler, som du skal ta med et måltid (gjerne litt fet mat). og gjerne et glass melk.

Lenke til kommentar

Har nå vært på tetracyclin og dalacin i godt over to måneder. Kan ikke si jeg ser noen forskjell.

 

I denne sammenhengen lurer jeg på om noen kjenner igjen min "kvisetype", da jeg for det meste bare har slike kviser. I så fall: hva burde jeg gjøre for å bli kvitt slike kviser?

 

For de som ikke ser det er ikke disse kvisene ikke ute, de ligger rett under huden som hvite flekker.

Endret av Epistemi
Lenke til kommentar

Tenker jeg skal ta en snakk med legen min, da jeg strengt tatt ikke har veldig dype kviser. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han setter meg på en kur med tetracyclin og dalacin, når jeg har kviser som antibiotika ikke fungerer på.

 

Skal høre om jeg kan begynne på differin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...