Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HEI

 

Jeg har gått på roacuttan (?) i litt over 2 månender nå og opplever det samme som de fleste her, tørre lepper og tørr hud osv. Ellers har jeg ikke merket noe annet.

 

Men, er det flere som blir litt røere i ansiktet av å gå på Roacuttan eller er det bare meg ? Er dette en vanlig bivirkning, hadde vært kjekt å få en forklaring på det. For all del ikke missforstå når jeg sier rød, men jeg kan definitivt se at jeg er litt røere i ansiktet en vanlig.

 

Vil dette vedvare etter endt kur, går rødfargen bort når man slutter å gå på det ?

 

Jeg ser ihvertfall fremgang og har blitt klarerer og jevnere i hele anisktet nå ;) Jeg kan nevne at jeg ikke har mye kviser fra før av, men er så utrolig lei av de få som kommer hele tiden.

 

Takker

Lenke til kommentar

Ja, man blir rødere i ansiktet av å gå på Roaccutan.

 

Selv var jeg skikkelig rød i huden i morges.

 

ADVARSEL: Alkohol og Roaccutan:

 

Vær forsiktig, for jeg personlig hadde en fæl opplevelse på lørdag kveld.

 

Jeg har ikke drukket noe særlig i løpet av kuren, først nå på lørdag drakk jeg.

 

Var i perfekt form, så ble jeg plutselig virkelig dårlig, og tja.. spydde all over :/

 

Hvorfor tror jeg dette har med Roaccutan å gjøre?

 

Jeg var ikke dårlig i forkant av det, altså det kom rimelig plutselig, fra ingensteds. Jeg drakk kun øl, jeg drakk ikke særlig fort, og jeg drakk heller ikke særlig mye. (litt mindre enn jeg vanligvis drikker pga. jeg ikke hadde drukket på en stund) Min teori er at leveren ble overbelastet og måtte "dumpe" giftstoffene. (alkohol)

Lenke til kommentar

ah ok takk det var kjekt å vite. Er vel bare et tegn på at kuren virker ;)

 

Alkohol har jeg valgt å avstå fra rett og slett gjennom kuren. Jeg vet det kan være litt kjipt, men jeg velger heller å avstå i en 4 måneders periode. Det klarer jeg . Roacuttan gjør at du får høyere fettprosenter og noe med enzymene osv. Og vil gjerne ta var på leveren.

 

Jeg har valgt å holde et sunnere kosthold en det jeg pleier å ha. Jeg kjører havregryn til frokost med noe grovt brød (sunneste) men også kneip brød. Jeg tar aldri første pillen til frokost, jeg tar den ute på dagen sånn rundt 12-13 tiden til launch også middag og kveldsmat rundt 11-12 tiden +

 

Tunfisk er veldig raskt og enkelt måltid som man bare kan spise rett fra boks og det er i tillegg sunt. Drikker mye vann, og holder meg stort sett unna sukker.

 

Man skal leve også så det gjør ingen ting om man tar seg noen 'godbiter' et par ganger i uka.

 

Smører meg med Avene Clean-AC Hydration- soothing Adjunctive Care to anti-acme threatments morgen og kveld.

 

ble anbefalt denne av folk som går på roa, kjøpes på apoteket for 150 tror jeg.

Lenke til kommentar

ufff.. Kviser er no dritt!

 

CA 1 år siden fikk jeg noen kviser rett over leppene. va 6-7 stykk som er for mye.

Noen uker etter fikk jeg maaange i pannen, midt på de fleste. sikkert 15 stk. Blir nesten acne!

det er max 1 pr dag som har slik "guffe" i seg som jeg må klemme ut. ufyselig ekkelt spør du meg!

 

alle disse er i ansiktet mitt enda (får da håpe det ikke er akuratt den samme).

Husker de aller første kvisene mine, ble borte etter 2-4 dager. men disse har da vært der i 1 år.

Nå har jeg bestemt meg, disse skal bort! Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
ah ok takk det var kjekt å vite. Er vel bare et tegn på at kuren virker ;)

 

Alkohol har jeg valgt å avstå fra rett og slett gjennom kuren. Jeg vet det kan være litt kjipt, men jeg velger heller å avstå i en 4 måneders periode. Det klarer jeg . Roacuttan gjør at du får høyere fettprosenter og noe med enzymene osv. Og vil gjerne ta var på leveren.

 

Jeg har valgt å holde et sunnere kosthold en det jeg pleier å ha. Jeg kjører havregryn til frokost med noe grovt brød (sunneste) men også kneip brød. Jeg tar aldri første pillen til frokost, jeg tar den ute på dagen sånn rundt 12-13 tiden til launch også middag og kveldsmat rundt 11-12 tiden +

 

Tunfisk er veldig raskt og enkelt måltid som man bare kan spise rett fra boks og det er i tillegg sunt. Drikker mye vann, og holder meg stort sett unna sukker.

 

Man skal leve også så det gjør ingen ting om man tar seg noen 'godbiter' et par ganger i uka.

 

Smører meg med Avene Clean-AC Hydration- soothing Adjunctive Care to anti-acme threatments morgen og kveld.

 

ble anbefalt denne av folk som går på roa, kjøpes på apoteket for 150 tror jeg.

 

Tar du ikke pillene samlet? De skal tas samtidig, de skal ikke fordeles på døgnet.

Lenke til kommentar

Jeg tror det variere fra hvilken hudlege man går oss. Det har ikke mye å si, det viktigste er at man får i seg riktig dose hver dag og at det tas til mat.

 

Selv tar jeg 1 til lunch og 2 til middagen.

Lenke til kommentar
Alkohol har jeg valgt å avstå fra rett og slett gjennom kuren. Jeg vet det kan være litt kjipt, men jeg velger heller å avstå i en 4 måneders periode. Det klarer jeg . Roacuttan gjør at du får høyere fettprosenter og noe med enzymene osv. Og vil gjerne ta var på leveren.

Sikkert ikke dumt, benytter anledningen til å referere til en post jeg skrev om akkurat det;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9797185

Lenke til kommentar

Jeg quoter meg selv fra innlegg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9877534

 

Har gått ca 2 måneder og en halv nå og ser at mange starter med en svakere dose. Det kan ha noe med at jeg er 1.88 høy og muskeløs at jeg fikk 60mg/ 3*20 helt fra starten og at fastende blodprøven var bra.

 

Kanskje kroppen min ''tåler' det bedre, samme som med alkohol. De fleste vet at man blir fortere full jo mindre man er.

 

Og til han som sa at pillene skulle tas samtidig. Kan det være at du kun kjører 40mg at du tar de to pillene samtidig ? Høres litt mye ut å ta 3 piller 60mg på et måltid feks lunch.

 

Jeg starta med og fordele pillene over 3 måltider med ca 5 timer mellomrom. og kjører nå 1 ca ved lunch og 2 ved middagen.

 

Jeg ser bra resultater og huden bedrer seg. Har kun merket tørr hud, litt tørre øyne, tørre lepper og litt rød hud :D

Lenke til kommentar

Kommer med noen innspill på enkelte punkter som er nevnt.

 

Jeg går selv på roaccutan og har snart gått på det i 3 måneder. Første måneden tok jeg 40 mg/dagen, og de to siste månedene har jeg tatt 60 mg/dagen.

 

Når det gjelder alkohol og roaccutan så er det absolutt ingen god kombinasjon, men neppe så farlig som enkelte skal ha det til. Jeg har vel selv vært på fylla ca. 2 ganger i måneden underveis i kuren, uten selvfølgelig å kjøre fullt på med nach og det hele. Har ikke merket noe spesielt og blodprøvene er normale. Men for all del, jeg anbefaler det ikke, bare avkrefter at det er så forferdlig farlig. Ideelt skulle jeg og ha avstått fra det, men lot seg liksom ikke gjøre på grunn av diverse omstendigheter. Nå er det derimot en lang tørkeperiode foran meg, og forøvrig litt bak meg.

 

Når det gjelder om pillene skal taes samtidig eller spres utover dagen, så er det sikkert en del hudleger som er av ulik oppfatning. Jeg tar alle pillene samtidig, og da helst sammen med middag. Tror ikke det har alt for mye å si så lenge man får pillene i seg, og da gjerne sammen med et måltid eller glass melk.

 

Når det gjelder birvirkninger har jeg opplevd det samme som de fleste andre, og kan i tillegg komme med et par tilføyninger. Huden min har definitivt blitt litt rødere siden jeg begynte på kuren, men jeg håper det skal roe seg etterhvert. En litt ekkel bivirkning som jeg har fått de siste ukene er stivhet i ledd og muskler. Spesielt når jeg strekker meg/bøyer meg i ulike posisjoner så knekker det i leddene. Ikke så veldig plagsomt eller vondt, men definitivt en bivirkning av roa. En annen ting er at armene mine er blitt knustørre. Vi snakker sandpapir med grovhet 40 for å si det sånn. Ikke så veldig plagsomt, men det blir til at jeg piller en del og får litt småsår. Ikke akkurat delikat.

 

 

Når det gjelder tilstanden så vil jeg si at jeg er en del bedre, men får fortsatt litt kviser. Jeg er forøvrig tålmodig og satser på at den skikkelige gode effekten vil komme etter 4 måneder. Håper bare arrene går vekk etterhvert.

Jeg merker at jeg har vært skikkelig dårlig med å gjøre andre ting i tillegg til å ta pillene. Kostholdet er ikke så mye å skryte av, ikke har jeg trent så mye, og vann har jeg drukket alt for lite av. Ansiktsvask og fuktighetskrem, morgen og kveld, har jeg derimot overholdt. Ifølge hudlegen var det nesten som man bare skulle ta pillene og la de gjøre jobben.

Så lenge man hadde en god hudkrem så var det ikke vits å stresse med alt annet i tillegg.

 

 

Det ble en i overkant lang post, men uansett greit å få utvekslet litt erfaringer.

 

-dingorz

Lenke til kommentar

Hei. Jeg begynte med roaccutan, men valgte å slutte fordi jeg orket ikke den kuren. Det er jo en sterk kur som gjorde meg ganske gåen. Men det jeg lurer på er om noen har peiling på arr osv. Jeg har nå trent lenge og hatt et sunt kosthold. Jeg VET at kostholdet har noe å si. Da tenker jeg på sjokolade, brus, chips og fastfood, ingen kan si at man ikke får kviser at den slags mat. Jeg drikker bare vann og spiser ikke noe av det overnevnte.

 

Situasjonen nå er det at, jeg får ikke nye kviser hvis jeg ikke spiser noe av det jeg nevnte, men det er ja vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men det er gamle kviser som ligger i huden. Går dette vekk? Det går vel vekk etterhvert som huden forandrer seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...