GoldlaXiE Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Skrevet 24. juni 2004 Har spilt den"betaen". Gjikk ganske greit på maskina da, pokker eg skvatt kraftig noen ganger hehe!! Gleder megg sinnsykt til Doom 3 ligger i postakkas mi inpakket i en konvolutt fra CDON neiåneiåneiånei er ikkje så lenge til nåp nei Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar! Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det?
paranoide Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar! Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det? Haha, jeg ler av deg. Doom 3 har blitt hardkodet til å kunne kjøre i max 50-60FPS, bare for å holde munn på sånne som deg. Og for at spillet skal ha en mer konsistent og treigere feel. Jeg elsker det.
Tahiro Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Hva du babler om ? Han skrøyt ikke over at han hadde bra fps så skjønner ikke hva den flaminga kom for men. Doom 3 blir meget unikt... i spill nå så vet spillere sånn ca hva som er mulig med dagens fysikk og du vet at ikke en fiende kan komme plutselig gjennom veggen der osv... den følelsen kan du ikke ha i Doom 3 hvor alt er mulig. Og det merker du rimelig fort og da blir du nervøs... nå snakker jeg ikke lettere skremt Resident Evil / Silent Hill men nok til at du hyler. Jeg har bare prøvd ufullstendige e3 maps så kan ikke tenke meg korr ille det blir men at det blir bra ? SELVSAGT ! Doom , Quake, Half-Life er det som gjør en PC verdig å ha
GoldlaXiE Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Skrevet 24. juni 2004 (endret) Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar! Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det? Haha, jeg ler av deg. Doom 3 har blitt hardkodet til å kunne kjøre i max 50-60FPS, bare for å holde munn på sånne som deg. Og for at spillet skal ha en mer konsistent og treigere feel. Jeg elsker det. Hææ!? WTF? Kva snakkar du om!? Har du eit problem som du vil snakke om eller? Du lese jo ting som ikkje står her.. *Eg ler av deg og* Edit: Beklager, såg ikkje at du er paranoide.. Haha! Endret 24. juni 2004 av Gullegutt
Bleelekwwl Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Det virker så drit fett at de kan komme fra hvor som helst! Pinky Demons er også jævlig råe, men gleder meg mest til å se Spider Mastermind!
TCi Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Noe som også gjør Doom 3 litt unik er hvordan bosser og fiender kan animeres med en rå intro med forhåndsopplagte animasjoner. Og når sekvensen er ferdig vil den gå over til AI uten at du vil merke overgangen. Kan bli mange fine overraskelser her og. Spesielt de som kan krype på vegger og tak
Bleelekwwl Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Noe som også gjør Doom 3 litt unik er hvordan bosser og fiender kan animeres med en rå intro med forhåndsopplagte animasjoner. Og når sekvensen er ferdig vil den gå over til AI uten at du vil merke overgangen. Kan bli mange fine overraskelser her og. Spesielt de som kan krype på vegger og tak åhåhå!! Blir sååå fett!
TCi Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 åhåhå!! Blir sååå fett! Hehe.. ja det er det egentlig ingen tvil om. Doom 3 motoren er veldig god, men syns den har litt for glassaktig modeller/teksturer. Når det gjelder inne og ute miljøer, så er motoren såpass fleksibel at den har ingen problemer med store uteområder. Kanskje en ulempe at den er veldig krevende. Spørs om Doom 3 blir litt vel skummelt til tider, slik at man ikke tør spille
Bleelekwwl Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Hehe.. ja det er det egentlig ingen tvil om. Doom 3 motoren er veldig god, men syns den har litt for glassaktig modeller/teksturer. Når det gjelder inne og ute miljøer, så er motoren såpass fleksibel at den har ingen problemer med store uteområder. Kanskje en ulempe at den er veldig krevende. Spørs om Doom 3 blir litt vel skummelt til tider, slik at man ikke tør spille Det er jo noe jeg håper på! Syns den glassaktige grafikken er drit tøff!
paranoide Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Den "glassaktige" grafikken har vel egentlig ikke så mye med motoren å gjøre, men heller designerene. Det kommer helt an på hvordan du legger opp bruken av norman/specular/diffuse mapping teknikkene som designerne bruker til å få den effekten de ønsker. PS:Beklager til han guldfyren, leste posten din ganske feil.
eirikhm Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 (endret) Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar! Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det? Haha, jeg ler av deg. Doom 3 har blitt hardkodet til å kunne kjøre i max 50-60FPS, bare for å holde munn på sånne som deg. Og for at spillet skal ha en mer konsistent og treigere feel. Jeg elsker det. det carmack har sagt er at spiller KANSKJE blir låst på 30fps. sjekk kildene dine før du rakker ned på andre. EDIT: når jeg først snakker om kilder så har jeg faktisk problem med å finne min egen, men det er iallefall ikke bestemmt at spillet skal låses. Endret 24. juni 2004 av eirikhm
Bleelekwwl Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Det hadde vært litt teit syns jeg. Hadde vært bedre om man kunne velge selv i options hvor spillet skal låses!
RatmFan Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Jeg tror jeg må på do FØR jeg starter å spille Får frysninger av screenshotsa jeg... Men har hørt man bare kan spille 4 stykker i multiplayerdelen... Stemmer dette?
Bleelekwwl Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Får frysninger av screenshotsa jeg... Men har hørt man bare kan spille 4 stykker i multiplayerdelen... Stemmer dette? Jepp! Deathmatch, men håper på noen mods i fremtiden da.
genesis Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Mortifer Skrevet 24/06/2004 : 20:43 Det hadde vært litt teit syns jeg. Hadde vært bedre om man kunne velge selv i options hvor spillet skal låses! Det er jo en grunn til at de velger dette. Sist jeg sjekket ble det sagt at spillet skulle låses på 60fps. Tror neppe de har gått lavere enn det nå, kanskje på konsollene? skulle ikke tro man valgte slik grafikk som dette_ (xbox) http://www.doomworld.com/php/screenie.php?dir=/doom3_051204/ bare for å kunne kjøre 60fps. Da er det vel bedre med bra grafikk og 30fps?
Tahiro Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Angående glassaktig modeller og maps så er det ikke noe definerbart i texturene siden du ser det overalt. De har brukt en horde med pixelshadere som kan få den verste textur til å se skinnende og blank ut men krever desto mer av hardware da. Det ligner på leirfigurer egentlig men bra uansett.
TCi Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Angående glassaktig modeller og maps så er det ikke noe definerbart i texturene siden du ser det overalt. De har brukt en horde med pixelshadere som kan få den verste textur til å se skinnende og blank ut men krever desto mer av hardware da. Det ligner på leirfigurer egentlig men bra uansett. Ja enig der. Men jeg mener de kunne gjort noe med teksturene istedet for å slenge inn masse shadere. Doom 3 ser bra ut på PC, men x-box blir bare for dårlig. x-box versjonen blir nok låst på 30fps. Den klarer såvidt rendre spillet i sp, som da er grunnen til at det ikke ble coop. Men PC versjonen blir aldri i verden låst. Det må bli et av de dummeste id noen gang gjør, så derfor tviler jeg sterkt
Bloody Mess Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 (endret) Blir ikke Doom 3 bra så begynner jeg å grine... Vel, kanskje ikke, men jeg blir nok temmelig skuffet Endret 24. juni 2004 av odex
tor_erik Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 DOOM III vil kanskje bli det beste spillet i 2004 når det gjelder grafikk. De har brukt normal mapping, noe som også ble brukt i FarCry, til å lage modellene. Kort sagt vil dette si at det man ser egentlig er en illusjon. Modellene er latterlig simple, men er lagt til en normal map som kaster skygger og får det hele til å se meget bra ut. Siden man har brukt samme teknikk som i FarCry, blir nok maskinvarekravene mye de samme. Kanskje man ikke har like mye behov for 1 GB RAM som i FarCry, siden mye av DOOM III foregår innendørs.
paranoide Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 En annen ting er at Doom 3 kjører openGL, og ikke direct x9. Mindre fancy effekter, og dårligere ytelse på ATi kort sammenlignet med nVidia sine som faktisk presterer ganske bra når direct x ikke er involvert på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå