Gå til innhold

Doom 3, Blir det bra? eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har spilt den"betaen". Gjikk ganske greit på maskina da, pokker eg skvatt kraftig noen ganger hehe!! Gleder megg sinnsykt til Doom 3 ligger i postakkas mi inpakket i en konvolutt fra CDON :laugh: neiåneiåneiånei er ikkje så lenge til nåp nei

Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar!

Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024... nede i 20-30 fps nokre plassar!

Er det sånn at heile spelet blir bedre koda og krever mindre? Nokon som veit noko om det?

Haha, jeg ler av deg. Doom 3 har blitt hardkodet til å kunne kjøre i max 50-60FPS, bare for å holde munn på sånne som deg. Og for at spillet skal ha en mer konsistent og treigere feel. Jeg elsker det.

Skrevet

Hva du babler om ? Han skrøyt ikke over at han hadde bra fps så skjønner ikke hva den flaminga kom for men.

Doom 3 blir meget unikt... i spill nå så vet spillere sånn ca hva som er mulig med dagens fysikk og du vet at ikke en fiende kan komme plutselig gjennom veggen der osv... den følelsen kan du ikke ha i Doom 3 hvor alt er mulig. Og det merker du rimelig fort og da blir du nervøs... nå snakker jeg ikke lettere skremt Resident Evil / Silent Hill men nok til at du hyler. Jeg har bare prøvd ufullstendige e3 maps så kan ikke tenke meg korr ille det blir men at det blir bra ? SELVSAGT !

Doom , Quake, Half-Life er det som gjør en PC verdig å ha :)

Skrevet (endret)
Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024...  nede i 20-30 fps nokre plassar!

Haha, jeg ler av deg. Doom 3 har blitt hardkodet til å kunne kjøre i max 50-60FPS, bare for å holde munn på sånne som deg. Og for at spillet skal ha en mer konsistent og treigere feel. Jeg elsker det.

Hææ!? WTF? Kva snakkar du om!? Har du eit problem som du vil snakke om eller?

Du lese jo ting som ikkje står her.. *Eg ler av deg og*

Edit: Beklager, såg ikkje at du er paranoide.. :D:D Haha!

Endret av Gullegutt
Skrevet

Noe som også gjør Doom 3 litt unik er hvordan bosser og fiender kan animeres med en rå intro med forhåndsopplagte animasjoner. Og når sekvensen er ferdig vil den gå over til AI uten at du vil merke overgangen. Kan bli mange fine overraskelser her og. Spesielt de som kan krype på vegger og tak :)

Skrevet
Noe som også gjør Doom 3 litt unik er hvordan bosser og fiender kan animeres med en rå intro med forhåndsopplagte animasjoner. Og når sekvensen er ferdig vil den gå over til AI uten at du vil merke overgangen. Kan bli mange fine overraskelser her og. Spesielt de som kan krype på vegger og tak :)

åhåhå!! Blir sååå fett!

Skrevet
åhåhå!! Blir sååå fett!

Hehe.. ja det er det egentlig ingen tvil om. Doom 3 motoren er veldig god, men syns den har litt for glassaktig modeller/teksturer. Når det gjelder inne og ute miljøer, så er motoren såpass fleksibel at den har ingen problemer med store uteområder. Kanskje en ulempe at den er veldig krevende.

Spørs om Doom 3 blir litt vel skummelt til tider, slik at man ikke tør spille :D

Skrevet
Hehe.. ja det er det egentlig ingen tvil om. Doom 3 motoren er veldig god, men syns den har litt for glassaktig modeller/teksturer. Når det gjelder inne og ute miljøer, så er motoren såpass fleksibel at den har ingen problemer med store uteområder. Kanskje en ulempe at den er veldig krevende.

Spørs om Doom 3 blir litt vel skummelt til tider, slik at man ikke tør spille :D

Det er jo noe jeg håper på! :D Syns den glassaktige grafikken er drit tøff!

Skrevet

Den "glassaktige" grafikken har vel egentlig ikke så mye med motoren å gjøre, men heller designerene. Det kommer helt an på hvordan du legger opp bruken av norman/specular/diffuse mapping teknikkene som designerne bruker til å få den effekten de ønsker.

PS:Beklager til han guldfyren, leste posten din ganske feil.

Skrevet (endret)
Hvilken maskin har du da? Gikk ikkje så veldig greitt på mi med alle instillingar på fullt og 1280x1024...  nede i 20-30 fps nokre plassar!

det carmack har sagt er at spiller KANSKJE blir låst på 30fps.

sjekk kildene dine før du rakker ned på andre.

EDIT:

når jeg først snakker om kilder så har jeg faktisk problem med å finne min egen, men det er iallefall ikke bestemmt at spillet skal låses.

Endret av eirikhm
Skrevet
Jeg tror jeg må på do FØR jeg starter å spille :p

Får frysninger av screenshotsa jeg... Men har hørt man bare kan spille 4 stykker i multiplayerdelen... Stemmer dette?

Skrevet
Får frysninger av screenshotsa jeg... Men har hørt man bare kan spille 4 stykker i multiplayerdelen... Stemmer dette?

Jepp! Deathmatch, men håper på noen mods i fremtiden da.

Skrevet
Mortifer Skrevet 24/06/2004 : 20:43

Det hadde vært litt teit syns jeg. Hadde vært bedre om man kunne velge selv i options hvor spillet skal låses! 

Det er jo en grunn til at de velger dette. Sist jeg sjekket ble det sagt at spillet skulle låses på 60fps. Tror neppe de har gått lavere enn det nå, kanskje på konsollene?

skulle ikke tro man valgte slik grafikk som dette_ (xbox)

BERNIE1.jpg

http://www.doomworld.com/php/screenie.php?dir=/doom3_051204/

bare for å kunne kjøre 60fps. Da er det vel bedre med bra grafikk og 30fps?

Skrevet

Angående glassaktig modeller og maps så er det ikke noe definerbart i texturene siden du ser det overalt. De har brukt en horde med pixelshadere som kan få den verste textur til å se skinnende og blank ut men krever desto mer av hardware da. Det ligner på leirfigurer egentlig men bra uansett.

Skrevet
Angående glassaktig modeller og maps så er det ikke noe definerbart i texturene siden du ser det overalt. De har brukt en horde med pixelshadere som kan få den verste textur til å se skinnende og blank ut men krever desto mer av hardware da. Det ligner på leirfigurer egentlig men bra uansett.

Ja enig der.

Men jeg mener de kunne gjort noe med teksturene istedet for å slenge inn masse shadere. Doom 3 ser bra ut på PC, men x-box blir bare for dårlig. x-box versjonen blir nok låst på 30fps. Den klarer såvidt rendre spillet i sp, som da er grunnen til at det ikke ble coop. Men PC versjonen blir aldri i verden låst. Det må bli et av de dummeste id noen gang gjør, så derfor tviler jeg sterkt

Skrevet

DOOM III vil kanskje bli det beste spillet i 2004 når det gjelder grafikk. De har brukt normal mapping, noe som også ble brukt i FarCry, til å lage modellene. Kort sagt vil dette si at det man ser egentlig er en illusjon. Modellene er latterlig simple, men er lagt til en normal map som kaster skygger og får det hele til å se meget bra ut.

Siden man har brukt samme teknikk som i FarCry, blir nok maskinvarekravene mye de samme. Kanskje man ikke har like mye behov for 1 GB RAM som i FarCry, siden mye av DOOM III foregår innendørs.

Skrevet

En annen ting er at Doom 3 kjører openGL, og ikke direct x9. Mindre fancy effekter, og dårligere ytelse på ATi kort sammenlignet med nVidia sine som faktisk presterer ganske bra når direct x ikke er involvert på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...