Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Detta kan bli gøy.....Var synd at t1 ble alt for varm

ja, men han hadde vel 3 psu'er i den?

*kremt* Hadde faktisk 4 stk. :blush: Men i den nye vil det ikke bli mere enn to. (tre med meanwell psu'en.) Angående den Meanwellen, den gir 25a på 12v, og koster 1300 :wow: Noen som vet om et bedre alternativ? Jeg kan jo like gjerne kjøpe en Mist 550w fra microplex som gir 24amp på 12v til 300,- billigere :ermm:

Støy var forresten ikke et problem med v.1. Hadde altfor mange vifter som gikk "stille som mus" slik at den ikke bråkte noe betydelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skisset litt mer på pc'en. Fant ut at jeg måtte ha cd'rommene stå ved siden av hverandre slik de gjør nå. Hvis ikke så hadde de ikke kunnet være på samme ide-kabel.

 

hsideS.jpg

 

Og en rask skisse over fronten. Kontrollpanelet er litt stort. Men det kan jeg bare kutte ned på. Ellers har jeg prøvd å forklare lcd-displayet som jeg har tiltenkt prosjektet. Det skal ligge 45grader i forhold til toppen, slik at det blir litt mere utradisjonelt. Og det andre jeg har prøvd å illustrere er på/reset knappen. Den fungere slik at man "trykker" på hver halvdel av skruen samtidig og kortslutter kretsen. Egentlig utrolig enkelt ;)

 

foranS.jpg

 

Og tilslutt har jeg bare fort tegnet opp hvordan jeg ser for meg baksiden. De tre 120mm viftene på bildet, ikke inkl harddiskvifta, er til radiatorene til vannkjølinga. Ellers så ser mange kanskje at jeg har stjelt ideen med psu'ene fra den første versjonen av tubby, men jeg ble egentlig veldig fornæyd med akkurat det, så jeg fortsetter bare å bruke den :)

 

bakS.jpg

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Hovedkort-brett

 

Har så smått begynt på å lage hovedkortbrettet, og i denne versjonen av Tubby, skal det være mere tre enn i den

 

forrige. I den første versjonen brukte jeg hovedkortbrettet fra et q-tec kabinett som jeg skjærte i og lakkerte blått. Men nå har jeg bestemt meg for å lage også hkbrettet det i kryssfinér.

 

Først oppmåling:

 

IMG_0549S.jpg

 

IMG_0550S.jpg

 

Og ferdig utskjært med skruemotstykker:

 

IMG_0551S.jpg

 

Testa hullet for å se om det passet med undersiden av CPU'en og NB'en:

 

IMG_0552S.jpg

 

Ser bra ut. Så var det I/O-panelet bak.

 

Jeg klarte selvfølgelig å slette bildene fra oppmålingen og utskjæringen, men her er etter bildene:

 

IMG_0689S.jpg

 

*Argh* Sprekker i det øverste laget av finéren. Damn! Utrolig irriterende når laget under er svart, da hjelper det ikke å pusse heller! Jaja.. På tide med litt juks ;)

 

IMG_0690S.jpg

 

Tok av det øverste laget av en annen plate:

 

IMG_0691S.jpg

 

Tilpasning og liming:

 

IMG_0692S.jpg

 

Nå gjentstår bare pussing. Fikk også med den ultratøffe blyanten jeg bruker :)

 

IMG_0693S.jpg

 

Etter pussing. Vanskelig å se, ikke sant? Har også satt på et par vifter og metallpanelt fot I/O portene.

 

IMG_0696S.jpg

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Og må bare spørre igjen, er det noen som har et annet alternativ til denne:

 

 

meanwellsmall.gif

 

?

Hva er galt med den, har selv en slik liggende som jeg brukte til peltiern, meget bra sak .

Ikke noe galt med den, den er bare litt dyr. Jeg kan like gjerne kjøpe en Mist550w som koster 300kr mindre og git bare 1amp mindre på 12v..

Lenke til kommentar
skal du ha plexi eller noe på baksiden av HK?

Jeg skal ikke ha noenting. Hullet er der for å få tilgang til skruene/mutterne til feste av cpu-blokka og nb-blokka. Da slipper jeg å ta ut hele hovedkortet når jeg skal bytte/ skru til.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Og må bare spørre igjen, er det noen som har et annet alternativ til denne:

 

 

meanwellsmall.gif

 

?

Hva er galt med den, har selv en slik liggende som jeg brukte til peltiern, meget bra sak .

Ikke noe galt med den, den er bare litt dyr. Jeg kan like gjerne kjøpe en Mist550w som koster 300kr mindre og git bare 1amp mindre på 12v..

OK, men har du behov for en slik en så send meg en PM, mulig du kan få en rimelig :)

Lenke til kommentar

Legger ut noen bilder av I/O-panelet og hovedkortbrettet sammen. Festemåten for AGP/PCI kort har jeg laget litt utradisjonelt. Litt enklere å lage for å si det sånn. Festemåten avhenger av at man må fikse litt på kortet før man setter det inn:

 

Her er grafikkortet mitt før:

 

IMG_0699S.jpg

 

Så tok jeg av metallbiten ytterst som omgir utgangene av kortet.

 

IMG_0700S.jpg

 

Det neste jeg gjorde var å rette ut den siste "flippen" slik at man fester kortet med skruene horisontalt.

 

IMG_0706S.jpg

 

Og en oversikt:

 

IMG_0705S.jpg

 

IMG_0707S.jpg

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...